Gå til innhold

Solas grublerier3.

Sola de

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den serien så jeg på en ettermiddag, så lettsett om man skal si det slik.

Da jeg flyttet inn i andre leiligheten jeg bodde i her, så var et vindu punktert. Det skulle skiftes fikk jeg høre. Vel, ble ikke gjort de 5 årene jeg bodde der. Først nå blir det skiftet. Nesten 10 år etter det skulle bli. Provoserer meg mer enn det burde. Virker som de som leier ut bolig til folk, har all tid i verden med å få fikset opp i ting som ikke virker. Hadde det vært hjemme hvor de selv bor derimot, så hadde det nok vært umiddelbart skiftet. Hvorfor synes de som leier ut bolig at det skal være ok å ha en standard lavere enn hva de selv ville bodd i, for utleie? Det er ikke greit synes jeg. Ser det ofte i annonser om boliger til salgs. Ok utleiestandard står det ofte om man ser ting ikke er i topp stand. Hvorfor skal det være ok utleiestandard? :raven:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært og hentet en pakke. Julegaver til søskenet mitt. Venter enda en ting som forhåpentligvis kommer snart.

Jeg må komme meg i en power eller elkjøp- butikk og finne noen gaver også. Kanskje jeg venter til Black friday. Trenger ny pc selv og skal gi vekk en pc også i julegave, så håper på gode tilbud der :nikke: Er også på leting etter en litt tykkere strikket genser i bomull, om det finnes. Jeg finner bare "akrylgensere" i nettbutikkene. Det liker jeg ikke. Liker klær i naturlige materialer som lin, bomull, ull. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lage selv, så blir den muligens som en selv vil ha det om alt går bra? Eller blir det for mye styr?
Noen kan strikke for deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (11 minutter siden):

Lage selv, så blir den muligens som en selv vil ha det om alt går bra? Eller blir det for mye styr?
Noen kan strikke for deg? 

Bestemor har strikket noen ullgensere og kofter til meg, men de blir igjen alt for varme. Har noen tynne bomullsgensere, så de blir for tynne, så en mellomting mellom ull og tynne sommerlige strikkegensere kanskje litt tykk bomullsgenser :S 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kunne tenkt meg å reise rundt i Europa for å se på Bodø/ Glimt. Blir vel med kunne tenkt meg, da jeg er er redd for å fly, så blir vel kun om de skulle møtt danske lag, det ville vært aktuelt, for kunne jeg tatt båt.

Før jeg begynte å se på flyhavarikommisjonen på tv, så gikk det greit å fly. Sist jeg fløy, så ble jeg sittende å se på en flekk i vindu. Hadde sett på flyhavarikommisjonen vindu sprekke, så var sikkert på det ville skje -.- Hadde ofte mareritt om flykræsj, helikopterkræsj og alt sånt. For ikke lenge siden drømte jeg at jeg var i Australia og hadde visst bestilt flybillett hjem i stedet for mine alternative reisemåter. Var så sinna på meg selv for å ha bestilt den billetten og var så overlykkelig når jeg våknet og skjønte det hadde vært en drøm :dåne: 

Så en episode her om dagen. Var en ulykke som skjedde fordi pilotene og flybetjeningen var mer opptatt av å røyke og prate seg i mellom enn å gå igjennom korrekte rutiner, i tillegg ignorerte de varsel som kom opp :risterpåhodet:

Snakket meg litt bort der..

Ellers i dag, så har jeg vært en tur på nærbutikken. Blir hjemmelaget fårikål til middag. Kjøpte lammekjøttskiver eller hva det heter når det ser ut som koteletter :vetikke: hodekål og hel svart pepper :spise:  Var litt usikker på hva jeg ville ha av fårikål og lapskaus, derfor det kjøttet i stedet for vanlig fårikålkjøtt. Kjøpte kålrot også, så blir vel lapskaus en dag snart også :nikke:

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihihi :fnise: Hunden min har vært død i mange år, men hun eeeeelsket lammekjøtt, selv om hun ikke skulle ha det. Besøket mitt på gammel automatikk da, duften av fårikål spredte seg i leiligheten. Hvor er hunden :fnise: Sånn går det når man hadde hunder flere tiår i strekk. Siste hunden ble ofte tatt på fersken med halve seg oppi søppelbøtten om det var lammekjøttmiddag :ler:

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (8 timer siden):

Hihihi :fnise: Hunden min har vært død i mange år, men hun eeeeelsket lammekjøtt, selv om hun ikke skulle ha det. Besøket mitt på gammel automatikk da, duften av fårikål spredte seg i leiligheten. Hvor er hunden :fnise: Sånn går det når man hadde hunder flere tiår i strekk. Siste hunden ble ofte tatt på fersken med halve seg oppi søppelbøtten om det var lammekjøttmiddag :ler:

Så vittig :ler: Ene katten min var helt koko etter det også, gikk og jamret nonstop hver gang jeg stekte lammelår fordi hun kjente lukten :ler:

Og god helg :blomst2:

Endret av Rumle
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (10 timer siden):

Så vittig :ler: Ene katten min var helt koko etter det også, gikk og jamret nonstop hver gang jeg stekte lammelår fordi hun kjente lukten :ler:

Og god helg :blomst2:

:fnise: Må ha vært snadder i deres munn :fnise: 

God helg :klem3:

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoppetaujenta skrev (16 minutter siden):

Jeg savner virkelig det å ha kontakt regelmessig med dyr. :sukk: Livet blir rikere med slike venner. 

Det blir det så absolutt. Jeg blir så glad i mine, så blir liksom aldri klar for nytt dyr. Er så forferdelig når de går bort. Kanskje en dag, men blir nok ikke snart. Vurderte for noen år siden å ta over en gammel førerhund som skulle ut av tjeneste, men de som hadde den før den skulle i tjeneste kunne likevel ta i mot den, så da ble ikke det. Er litt glad for det, for hadde nok blitt svært glad i den hunden og. Men jeg liker eldre hunder best. Synes de er så vise og kloke :rodmer:

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært en tur på butikken. Blir jegergryte i dag og hjemmelaget lapskaus i morgen til middag :spise:  Hvilket minner meg på  at jeg må få tak i poser jeg kan skrive på, hva som er oppi før jeg legger kjøttet i fryseren. Synes det meste oppstrimlet kjøtt ser likedan ut i frossen tilstand. Nå har jeg tatt feil pose noen ganger, så på tide å begynne med å merke kjøttet :nikke:

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kan man tenke litt på om man aldri skal bli glad i mennesker eller dyr, fordi det kan gjøre vondt. :klo: 
Hvis man tenker på alt det gode det bringer med seg, så må det da være verd det om man kan...?
Å ha det vanskelig og vondt er noe en vokser og formes av som menneske, det også. Hoppen funderer i dag.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hoppetaujenta skrev (7 minutter siden):

Så kan man tenke litt på om man aldri skal bli glad i mennesker eller dyr, fordi det kan gjøre vondt. :klo: 
Hvis man tenker på alt det gode det bringer med seg, så må det da være verd det om man kan...?
Å ha det vanskelig og vondt er noe en vokser og formes av som menneske, det også. Hoppen funderer i dag.

Joda. Siste hunden min fikk jeg halvannet år ca etter at hunden før gikk bort. Det var jeg overhodet ikke klar for. Sammenlignet de for mye første årene. De var så forskjellige, så var ikke rettferdig på noen som helst måte. Til å begynne med var det årsaken jeg brukte for meg selv for å ikke skaffe meg nytt dyr, så var det jobb. osv. osv.

Hadde nok ikke blitt noe hund den gang, om jeg hadde vært hjemme. Var på klassetur i England og ringte hjem og fikk vite at det ventet en overraskelse på meg :dåne:

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (4 timer siden):

Jeg savner virkelig det å ha kontakt regelmessig med dyr. :sukk: Livet blir rikere med slike venner. 

Samme her ❤️

Sola de skrev (4 timer siden):

Har vært en tur på butikken. Blir jegergryte i dag og hjemmelaget lapskaus i morgen til middag :spise:  Hvilket minner meg på  at jeg må få tak i poser jeg kan skrive på, hva som er oppi før jeg legger kjøttet i fryseren. Synes det meste oppstrimlet kjøtt ser likedan ut i frossen tilstand. Nå har jeg tatt feil pose noen ganger, så på tide å begynne med å merke kjøttet :nikke:

Jeg har rotet så mye med det samme, men har begynt å merke hver gang jeg fryser noe nå endelig, på tide :ler:

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (53 minutter siden):

Samme her ❤️

Jeg har rotet så mye med det samme, men har begynt å merke hver gang jeg fryser noe nå endelig, på tide :ler:

Med hva det er og dato, ville hjulpet mye!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...