Gå til innhold

Solas grublerier3.

Sola de

Anbefalte innlegg

Hoppetaujenta skrev (24 minutter siden):

Ja. :D  Stolt kan jeg si at alt er innomhus nå og da kan nesten hva som helst få komme. 
Ekstra brodder og reflekser til lommer og bag`er også. Jeg er veldig glad for at vi har disse årstidene våre. 

Brodder og refleks! :opplyser: Takk for at du minnet meg på det :klem:

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sola de skrev (40 minutter siden):

Brodder og refleks! :opplyser: Takk for at du minnet meg på det :klem:

Pluss på en hodelykt også, så er du klar. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ikke noe særlig med juleting jeg leter etter i nettbutikkene mine. Gikk inn på leverandørene deres sine sider :dåne: Var litt for mye fint. Håper noe av det blir tatt inn i butikkene :nikke: :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er klesvask i gang. Var heldigvis oppe og tok inn nøkkel. Hørte folk utenfor døren samt kort tid etterpå så heisen gå ned til vaskeriet.  Har tenkt noen ganger at det var rart folk hadde skrevet seg på midt i natten, men er ikke hva de gjør. De er på dørene og tar nøkkel og skriver seg opp i all hast. Det er ikke greit. Er regler til å følge når det gjelder slikt.

Skal være glad når jeg får ha vaskemaskin på eget bad eller vaskerom! Er lei av dette tullet hver uke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg smakt på noe jeg ikke har turt å spise hos andre, pga jeg visste jeg ikke ble til å like det og ville ikke være utakknemlig og frekk for å ikke klare å spise det. Kjøpte en pakke med fjordland raspeballer. Usj og æsj! De melballene var bare ekle og ikke likte jeg de pølsene heller. Kålerabistappen var smakløs. Eneste som gikk an var saltkjøttbitene. Blir ingen gjentakelse.

Endret av Sola de
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :regn:

Jeg sitter og grubler over om jeg skal dra og hente pakker eller om jeg skal gå på nærbutikken. Det regner sideveis så blir gjennomvåt uansett. :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (19 timer siden):

Da har jeg smakt på noe jeg ikke har turt å spise hos andre, pga jeg visste jeg ikke ble til å like det og ville ikke være utakknemlig og frekk for å ikke klare å spise det. Kjøpte en pakke med fjordland raspeballer. Usj og æsj! De melballene var bare ekle og ikke likte jeg de pølsene heller. Kålerabistappen var smakløs. Eneste som gikk an var saltkjøttbitene. Blir ingen gjentakelse.

Bedre å kjøpe der (som regel) eldre husmorkokkedamer/menn som kan faget, lager dem for hånd på gammelmåten og selger over disk...er man heldig, så er det med alt tilbehøret på skikkelig vis. Det er mektige saker, men med skikkelig kjøtt inni, smaker de godt ...en eller to ganger i året hos meg også. :) 

Sola de skrev (1 time siden):

God morgen :regn:

Jeg sitter og grubler over om jeg skal dra og hente pakker eller om jeg skal gå på nærbutikken. Det regner sideveis så blir gjennomvåt uansett. :S

...pakker....Pakker...PAKKER! :flagg: :hoppe: 🎈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (1 time siden):

Bedre å kjøpe der (som regel) eldre husmorkokkedamer/menn som kan faget, lager dem for hånd på gammelmåten og selger over disk...er man heldig, så er det med alt tilbehøret på skikkelig vis. Det er mektige saker, men med skikkelig kjøtt inni, smaker de godt ...en eller to ganger i året hos meg også. :) 

...pakker....Pakker...PAKKER! :flagg: :hoppe: 🎈

Tror jeg fint kan stå over :ler: Er ikke helt for meg, slik mat.

Ble nærbutikken. Måtte ha melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg skrive om ting jeg ikke overhodet har noe med. Jeg håper Erna vil stå ved sin mann side, som han har stått last og brast ved hennes side i alle år. Han har driti på draget og det stormer nå, men stormer roer seg ned.

God morgen forresten :regn: Regner høylytt om man kan si det slik her i dag. Regnet trommer :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sola de skrev (12 timer siden):

Nå skal jeg skrive om ting jeg ikke overhodet har noe med. Jeg håper Erna vil stå ved sin mann side, som han har stått last og brast ved hennes side i alle år. Han har driti på draget og det stormer nå, men stormer roer seg ned.

God morgen forresten :regn: Regner høylytt om man kan si det slik her i dag. Regnet trommer :ler:

God kveld. :sukk: Jeg har tenkt mye på Ernas situasjon og hun kan ikke beholde alt sammen slik som det nå er, 
så hva velger hun. En forferdelig røre har det blitt og det er ikke sikkert at alt er på bordet ennå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (1 time siden):

God kveld. :sukk: Jeg har tenkt mye på Ernas situasjon og hun kan ikke beholde alt sammen slik som det nå er, 
så hva velger hun. En forferdelig røre har det blitt og det er ikke sikkert at alt er på bordet ennå. 

Regjeringer kommer og går, ekteskapet består håper jeg. Dette ville vært en ikkesak om hun hadde en annen rolle i samfunnet.

Det jeg kan se, man kanskje kan reagere på i aksjehandlingen hans er det som er gjort av kjøp og salg når landet ble nedstengt. Det må han ha visst. Kan tenke meg Erna fortalte det hjemme, uten å tenke på at mannen skulle selge aksjer. :vetikke:

Elden er en glimrende advokat, så bra han er advokaten til Finnes, om han nå er det.- Tenker siden han hjalp ham med tidslinjen i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja...har ikke fått med meg Eldens inntog, men bedre advokat finnes vel neppe. Håper at alt kommer opp i dagslys og ordnes skikkelig en gang for alle. Håper at "de to" finner ut av det, men jeg forstår om det blir et annet resultat. Tunge tider og sikkert mye tårer og kaos både innenfra og utenfra. Alle skal bare spørre om èn liten ting...bare èn. Jeg hadde ikke taklet gribbejournalister og fotografer altså. :kjefte: ...men da hadde jeg jo bare gitt dem kjefte-actionbilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hoppetaujenta skrev (6 timer siden):

Åja...har ikke fått med meg Eldens inntog, men bedre advokat finnes vel neppe. Håper at alt kommer opp i dagslys og ordnes skikkelig en gang for alle. Håper at "de to" finner ut av det, men jeg forstår om det blir et annet resultat. Tunge tider og sikkert mye tårer og kaos både innenfra og utenfra. Alle skal bare spørre om èn liten ting...bare èn. Jeg hadde ikke taklet gribbejournalister og fotografer altså. :kjefte: ...men da hadde jeg jo bare gitt dem kjefte-actionbilder.

Leste at advokaten hans vil at økokrim skal se på saken. Er vel eneste måten å "renvaske" ham på, så Erna kan stille som statsministerkandidat, om de finner ut han har sitt på det rene.

Kan ikke være lett å stå i medienes søkelys nei. Alt man sier, gjør, blir vendt og vridd på, så det passer hva de er ute etter å skrive. Om en uke eller to vil det nok være noen andre som blir skrevet om, men er et helvetes press de er under når det stormer som verst.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk et sår her om dagen. Satte på en plasterlapp. :sukk: Når man får større sår av plasterlappen, enn hva som var der i utgangspunktet. Var nok lateks i plasteret 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (20 timer siden):

Fikk et sår her om dagen. Satte på en plasterlapp. :sukk: Når man får større sår av plasterlappen, enn hva som var der i utgangspunktet. Var nok lateks i plasteret 😕

Har faktisk undret meg på akkurat det der. Det er jo ikke meningen at ting skal bli verre i området. Jeg har tre plasterområder på føttene i skrivende stund, skifter de hver dag og renser med pyrisept. De støvlene jeg ikke har gått lengre tur med før...de MÅ JEG ha skikkelige sokker på meg i. Gikk litt fem på der og fikk gnagsår.  :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (2 timer siden):

Har faktisk undret meg på akkurat det der. Det er jo ikke meningen at ting skal bli verre i området. Jeg har tre plasterområder på føttene i skrivende stund, skifter de hver dag og renser med pyrisept. De støvlene jeg ikke har gått lengre tur med før...de MÅ JEG ha skikkelige sokker på meg i. Gikk litt fem på der og fikk gnagsår.  :flau:

Auuu! Det er så vondt :( Prøv å ha nylonstrømper under sokkene, så det vil være noe mellom hud og sokk som kan ta av litt, før gnagsår kommer.

Jeg får alltid sår om det er lateks i produktene. Har noen store operasjonsår- bandasjer jeg vanligvis klipper til og bruker som plaster, da de er uten ting jeg reagerer på, men nå fant jeg en pakke vanlig plaster først, og er knall rød på huden der det var :risterpåhodet:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...