Gå til innhold

Solas grublerier3.

Sola de

Anbefalte innlegg

Sola de skrev (På 7.3.2023 den 10.22):

Har tatt deler av oppvasken. Bestikk, kasseroller, asjetter og middagstallerkener. Har vært litt vrient å stå på ene foten siste uken pga jeg tråkket på noe. Fant etter en uke ut at det var en glassbit. Huden er svært tynn under foten, så er litt ubehagelig å stå på den fremdeles, men har funnet fram crocs og skecherssko som er supermyke å gå i, så får ha dem på frem til huden er normal igjen når jeg står og går.

Nå er koppen min klar til henting og :rodmer:Synes den er så fin 74e41af2-2789-473b-a7d5-7e67a5681d3fs_30

Den er skikkelig fin den der, tror jeg må ha meg en sånn jeg og :nikke: Er det en klematis han ser på kanskje? 🤔

Sola de skrev (På 7.3.2023 den 17.55):

Noen var så elskverdig å hente koppen for meg :strix: Var 48- timers hentefrist og jeg skal ikke den veien mer denne uken.

Er så ekstremt kaldt for tiden. Fryse i hjel- temperatur :fryse: Ser det er meldt minusgrader i lange tider fremover. Hvor i alle dager ble våren av?

Veldig kaldt her også, spesielt på natten. Tenker med gru på hvordan det går med et par klematis (tilfeldigvis) jeg har stående ute som jeg jeg glemte å plante i høst :ninja:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rumle skrev (34 minutter siden):

Den er skikkelig fin den der, tror jeg må ha meg en sånn jeg og :nikke: Er det en klematis han ser på kanskje? 🤔

Veldig kaldt her også, spesielt på natten. Tenker med gru på hvordan det går med et par klematis (tilfeldigvis) jeg har stående ute som jeg jeg glemte å plante i høst :ninja:

Skaff deg en! Står bare han fant en utrolig sjelden plante.

Håper det går bra med dem. Går det an å pakke noe rundt dem som litt beskyttelse?

Julerosen min synger på siste verset. Den trenger vann. Pleier å komme seg etter litt snø eller regn, men er jo sååååå superkaldt. Tulipan og påskeliljeplantene ser ikke ut til å ha det så bra de heller. Vil julerosen tåle å bli vannet nå uten at den blir ødelagt av kulden?

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes synd på ene hælen min. Først en uke, gikk den med et glasskår under hælen. Så når jeg endelig klarte å gå uten sokk på foten, så kledde jeg på meg et par sko for å hente en pakke. Kjente skoene var skrekkelige på, men tenkte det fikk gå... Kjøttsår bak på hælen ble resultat. Synes den hælen har fått nok juling nå.

Endret av Sola de
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (1 minutt siden):

Skaff deg en! Står bare han fant en utrolig sjelden plante.

Håper det går bra med dem. Går det an å pakke noe rundt dem som litt beskyttelse?

Julerosen min synger på siste verset. Den trenger vann. Pleier å komme seg etter litt snø eller regn, men er jo sååååå superkaldt. Tulipan og påskeliljeplantene ser ikke ut til å ha det så bra de heller. Vil julerosen tåle å bli vannet nå uten at den blir ødelagt av kulden?

Tviler på at de kan reddes om de ikke tåler mye kulde, for nå har de fått det i så mange dager, jeg får bare vente å se hvordan det går, tror jeg.

Tror ikke det er noe vits å vanne den før det er rundt null grader, eller kanskje litt før, det er jo ofte litt varmere i jorden, den klarer seg sikkert fint, bare husk å vanne når det blir mildere :jepp:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (1 minutt siden):

Tviler på at de kan reddes om de ikke tåler mye kulde, for nå har de fått det i så mange dager, jeg får bare vente å se hvordan det går, tror jeg.

Tror ikke det er noe vits å vanne den før det er rundt null grader, eller kanskje litt før, det er jo ofte litt varmere i jorden, den klarer seg sikkert fint, bare husk å vanne når det blir mildere :jepp:

Håper de vil klare seg. Stakkars planter små. Februar var en relativt mild måned i forhold til temperaturen nå. Så alt var begynt å spire ute. Nå er alt stoppet opp.

Rabarbra var begynt å spire på balkongen min, samt hva nå enn det var jeg sådde i forsøkspotten min i fjor, spirer. Kan være eple, melon, appelsin, sitron, pære, plomme :vetikke: Litt av hvert. Når jeg tenker meg om, så tror jeg kanskje det kan være appelsin eller sitron:S ser litt sånn ut.

Håper den vil klare seg. Stakkars lille store planten. Er jo vanligvis så frodig og vakker. Har vært i full blomst siden jul.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (1 minutt siden):

Håper de vil klare seg. Stakkars planter små. Februar var en relativt mild måned i forhold til temperaturen nå. Så alt var begynt å spire ute. Nå er alt stoppet opp.

Rabarbra var begynt å spire på balkongen min, samt hva nå enn det var jeg sådde i forsøkspotten min i fjor, spirer. Kan være eple, melon, appelsin, sitron, pære, plomme :vetikke: Litt av hvert. Når jeg tenker meg om, så tror jeg kanskje det kan være appelsin eller sitron:S ser litt sånn ut.

Håper den vil klare seg. Stakkars lille store planten. Er jo vanligvis så frodig og vakker. Har vært i full blomst siden jul.

Blir spennende å se hva det blir :jepp: Har du begynt å så inne i år?

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rumle skrev (11 minutter siden):

Blir spennende å se hva det blir :jepp: Har du begynt å så inne i år?

Nei ikke enda. Hadde tenkt å raskt så ut etter ting spirer, men med minusgrader meldt i lange tider fremover, så avventer jeg. Har du sådd noe?

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (5 minutter siden):

Nei ikke enda. Hadde tenkt å raskt så ut etter ting spirer, men med minusgrader meldt i lange tider fremover, så avventer jeg. Har du sådd noe?

Nei, jeg kommer nok bare til å direkteså, og det blir ikke før i mai vil jeg tro.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (10 minutter siden):

Nei, jeg kommer nok bare til å direkteså, og det blir ikke før i mai vil jeg tro.

Jeg vurderer å kjøpe stiklinger om kulden vedvarer. Går kjappere enn å så selv.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (3 timer siden):

Jeg vurderer å kjøpe stiklinger om kulden vedvarer. Går kjappere enn å så selv.

Like greit :nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :sno: Skulle ut med søppel før jeg gikk på butikken. Er glad for at jeg hadde gummistøvler på meg. Snøen rakk meg sånn til anklene. Sko ville blitt våte umiddelbart. I dag bør jeg vel ta oppvasken, og ellers må jeg sortere klesvask. Tror det får bli det.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir nødt til å en gang være den siste snøen for denne sesongen. Gled deg. :)  ...og ha en bra helg. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (21 timer siden):

Det blir nødt til å en gang være den siste snøen for denne sesongen. Gled deg. :)  ...og ha en bra helg. 

Håper det blir veldig snart. Er ikke noe glad i snø, is og glatte veier.

God helg, hoppemor :klemmer:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amerikaneren vasket klær før meg i dag. Lurer på hva han er laget av. Vinduene står alltid oppe hos ham. Året rundt. Han hadde på seg shorts og t- skjorte :fryse: Jeg har på meg langermet genser, bukse og sandaler og holdt på å fryse meg i hjel- Har sentralvarmen på full guffe og er iskald på beina. Har kjøttsår på hælen, så forsøker å la det lufttørke, men spøker for om jeg ikke skal kle på meg sokker :fryse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lyst til å lage en ny bildeserie med dyremalerier. Er noen år siden sist. Da var det sjiraffer, sebra, tiger, fugler og hester som var fascinasjonen. Nå er det mer alle andre dyr skulle jeg til å si :nikke: Blir fint å få byttet ut noen av pouring- bildene mine, med dyrebilder :) Skal begynne med et sett på 4 bilder. Tror det vil bli pent. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var klesvasken ferdig for denne gang. Hadde bare superkort vasketid, så ble bare det mest prekære vasket.

Har spist middag også. Ble kjøttkaker fra fjordland og rester av en romanomix- pose fra i går. Smakte faktisk svært så godt med salaten og masse tyttebær til :spise: Blir nok gjentatt en annen gang :nikke:

Lurer på hva som skjer i leiligheten under meg. Hører mannen brøle veldig for tiden. Kjeftet i hele går og begynte igjen nå på morgenen. Hadde ikke orket et slikt forhold. Må gå an å snakke om ting uten at det skal eskalere til høylytt krangling.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg glemt! Jeg klippet håret mitt i går kveld. 5 cm. Jeg klippet meg hos frisøren i august, så har latt være å klippe det selv siden. Nå er etterveksten nede i lengdene, men synes det fremdeles blir for kort, om jeg klipper det helt av, så avventer noen måneder til. Til påske er det to år siden jeg sist farget det.

Endret av Sola de
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg malt ene bildet ferdig. Venter på at malingen skal tørke. Jeg har holdt på med pouring så lenge at har nesten glemt hvor lite maling som skal til på vanlige malerier :ler: brukte kanskje 1/4 av hva jeg hadde hatt på paletten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...