Gå til innhold

Hvilken religion er den "riktige"?

Anbefalte innlegg

sofiemyr skrev (3 timer siden):

Hvis man skal være realistisk vil alle hevde dette (om sin tro og om andres) ellers ville de pr def være hyklere ;)

Korrekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har en kompis som hevder, (uironisk), at katolisisme er den eneste rette tro, og at hinduister, buddhister og muslimer er hedninger.

Anonymkode: fe011...e53

Hvorfor skulle han ikke mene det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har en kompis som hevder, (uironisk), at katolisisme er den eneste rette tro, og at hinduister, buddhister og muslimer er hedninger.

Anonymkode: fe011...e53

Du vet at hedninger var betegnelsen på alle som ikke var jøder? 

Uavhengig av trosretning er de fleste innenfor deres tro sikre på at deres tro er den riktige så vi kan aldri bli enige i en slik diskusjon om hvilken religion som er riktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, Sommer2464 said:

Fundemandalist church of Jesus Christ latter-day saints?

Ja. Eneste riktige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
Skid_raw skrev (På 7.8.2022 den 23.18):

Men problemet oppstår når man skal påvirke andre til å tro på det samme. Misjonsvirksomhet er en uting slik jeg ser det.

Du har altås problem med religionsfrihet som også innebærer retten til å misjonere. Du får sikkert opphold i Cuba eller Nord-Korea sammen med de andre ateistene om du søker asyl der, så slipper du våre vestlige verdier og friheter.

Anonymkode: 1a326...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Du har altås problem med religionsfrihet som også innebærer retten til å misjonere. Du får sikkert opphold i Cuba eller Nord-Korea sammen med de andre ateistene om du søker asyl der, så slipper du våre vestlige verdier og friheter.

Å putte ord i munnen på noen uten å skjønne hva de egentlig mener er idiotisk. Jeg sikter til de misjonærene som ikke gir seg og på liv og død skal "frelse" andre enda mottakeren tydelig signaliserer null interesse. Er ikke det manglende respekt for andres grenser av misjonærene?

Og du bommer grovt. Jeg skrev at jeg synes misjonsvirksomhet er en uting. Hva i det jeg skriver indikerer at jeg vil frata misjonæren vedkommendes rettighet til misjononsvirksomhet? Hadde jeg skrevet "Det er en uting og må forbys" hadde saken vært en annen. Men det skrev jeg altså ikke og konkluderer med at du argumenterer emosjonelt og ikke rasjonelt.

Endret av Skid_raw
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Islam er den Sanne religion, selv om jeg ikke er Muslim.

Og pris til Gud, den Største, den Gode.

Jeg og Gud er en, vårt forhold; Vakker og Stor.

Endret av Conal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den religionen som er viktigst er den du føler i hjertet ditt. Alt annet er diktatur og herskesykt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skid_raw skrev (3 timer siden):

Å putte ord i munnen på noen uten å skjønne hva de egentlig mener er idiotisk. Jeg sikter til de misjonærene som ikke gir seg og på liv og død skal "frelse" andre enda mottakeren tydelig signaliserer null interesse. Er ikke det manglende respekt for andres grenser av misjonærene?

Nei, det er deres rett å misjonere etter vår vestlige religionsfrihet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, det er deres rett å misjonere etter vår vestlige religionsfrihet. 

Leste du hva jeg skrev? Og hvis du er mann/kvinne, bruk nicket ditt. Slike kryptiske innlegg er en smule creepy. Måten du skriver på minner om en drittunge bak et tastatur som nettopp har fått hår på ballene og tror at han har blitt en mann.

Endret av Skid_raw
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skid_raw skrev (38 minutter siden):

Leste du hva jeg skrev? Og hvis du er mann/kvinne, bruk nicket ditt. Slike kryptiske innlegg er en smule creepy. Måten du skriver på minner om en drittunge bak et tastatur som nettopp har fått hår på ballene og tror at han har blitt en mann.

AB er en del av forumet og fullt lovlig, liker du det ikke så får du finne et annet sted å diskutere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

AB er en del av forumet og fullt lovlig, liker du det ikke så får du finne et annet sted å diskutere.

Og det bestemmer liksom du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skid_raw skrev (57 minutter siden):

Og det bestemmer liksom du?

Det har forumets eiere bestemt, at AB skal være en funksjon her. Det må du enten godta eller finne et annet forum, enkelt og greit.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det har forumets eiere bestemt, at AB skal være en funksjon her. Det må du enten godta eller finne et annet forum, enkelt og greit.

Jeg påstår at du er et medlem på denne siden, men gjemmer deg bak AB for å vise deg frem. Be my guest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant å lese innleggene her.  Man kan begynne å forstå hvorfor religioner skaper så mange konflikter.  

Hvorfor er det så mange religioner i verden?  Det faktum at der er så mange undergraver hele religionsprinsippet egentlig.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Adobyen

Det er så mange, og alle påstår at de er den eneste riktige.

Jeg skulle ønske at det ikke fantes noen religioner, bare alminnelig folkeskikk og god oppførsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle vil påstå at deres religion er den riktige. Men vi tar ikke alltid så frie valg som vi trur vi gjør. Det har ekstremt stor betydning på hvor du blir født og hvilken religion foreldrene dine tilhører. Så sjansen for at du mener Islam er den eneste riktige troen er større om du fødes i et land som det er den dominerende troen, eller etter foreldre som bekjenner seg til Islam. Noen konverterer selvfølgelig. Men hvor du bor og hva dine foreldre tror på er største påvirkningen til hva du selv trur er riktig om vi ser på verden som helhet. Snodig det der…

Anonymkode: ac0da...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...