Ingebjørg Skrevet 7. august 2022 #1 Del Skrevet 7. august 2022 Ønsker erfaring med bruk av elsykkel i Oslo. Har du klart å unngå at den er blitt stjålet? Hvor parkerer du? Tar du med batteri (og sete?)? Du som har fått stjålet, hvor skjedde det? Jeg har plass i gangen så kan ha den inne når jeg er hjemme, men er jo sykt mye penger å bruke om ting bare stjeles 🙁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #2 Del Skrevet 7. august 2022 Jeg har elsykkel, parkerer den i parkeringskjeller på jobb så den står aldri ute i Oslo sentrum over lengre tid. Hvis jeg skal innom butikk/senter så tar jeg med både batteri og computer og låser det med en sinnssyk lås. Jeg vet at den låsen ikke betyr noe for de som kommer med vinkelsliper, men det er en kalkulert risiko hvis jeg bare har et ærend. Jeg bor utafor sentrum og parkerer hjemme utenfor. Ikke noe redd for stjeling hjemme. Dersom jeg bodde mer sentralt hadde jeg tatt den inn i leiligheten ved parkering. Ville ikke latt den stå over lengre tid på gata, spesielt ikke over natta. Anonymkode: 5f474...50f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #3 Del Skrevet 7. august 2022 Tyvene er nesten utelukkende ute etter el-sykler om dagen. På Rikshospitalet blir de borte i hopetall. Så gjør alt du kan finne på hvis du vil være bombesikker. En monster-lås, fjern batteri og display. Jeg skrur av hele setet og tar med meg under armen også. Ser ut som jeg har vært på stor-shopping når jeg kommer på jobb... Anonymkode: d6465...a49 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingebjørg Skrevet 7. august 2022 Forfatter #4 Del Skrevet 7. august 2022 Huff, så trist det skal være sånn at man omtrent må demontere sykkelen om man setter den fra seg! Vi har sykkelgarasje på jobb, så får håpe den står trygt der. Og så får jeg ha med meg en stor veske hvor jeg jeg stappe alt stasjet oppi. Takk for deling av erfaring! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #5 Del Skrevet 7. august 2022 Jeg tar også med meg batteri inn hvis jeg setter den fra meg feks utenfor en butikk. Mitt display er ikke så enkelt å ta av så det får være. Bruker to låser. På jobb har vi sykkelkjeller som jeg anser som relativt trygg (selv om det har vært et innbrudd der). Der jeg bor nå står den ute, låst fast (uten batteri selvfølgelig), det er et relativt trygt og rolig område. Der jeg bodde før hadde vi sykkelparkering i kjelleren. Det er ufattelig trist at man skal måtte ta SÅ mange forhåndsregler hvis man ønsker å bruke sykkelen i sentrum Anonymkode: 640fe...f43 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #6 Del Skrevet 7. august 2022 Dette var en litt trist tråd. Hvem er de som stjeler slikt? Er det nordmenn eller er det utenlandske bander? Anonymkode: 80602...e37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingebjørg Skrevet 7. august 2022 Forfatter #7 Del Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dette var en litt trist tråd. Hvem er de som stjeler slikt? Er det nordmenn eller er det utenlandske bander? Anonymkode: 80602...e37 Jeg vet. Har nettopp kjøpt selv, mennesker forstått man nesten må regne med den blir tatt på et eller annet tidspunkt 🙁 Setter dere fra dere fx foran hovedinngangen på Storo-senteret? Der må vel folk legge merke til om noen driver og stjeler? Eller er tyvene så proffe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #8 Del Skrevet 7. august 2022 Jeg har hatt elsykkel i 2 år og har ikke blitt frastjålet (bank i bordet). 1: Aller først, viktig å ha forsikring! Jeg har høy egenandel hvis den blir stjålet, men det er langt rimeligere enn å kjøpe en helt ny. 2: Jeg parker aldri ute i Oslo sentrum i timesvis av gangen, med mindre jeg kan ha et øye på sykkelen. Aller helst låser jeg den "inni" et sykkelstativ med mange andre sykler, så den ikke er så lett å spotte. 3: Tar ALLTID med batteriet, selv om jeg kun skal på matbutikken. Batteriet koster vel 10k eller noe, så jeg innbiller meg at sykkelen ikke er like attraktiv uten batteri. 4: Har den kraftigste låsen hvor man trenger vinkelsliper. Mer enn det føler jeg ikke at jeg kan gjøre. 5: Hjemme står den i en låst sykkelgarasje, hvor den også er låst. Mange sykler der som står ulåst, så da føler jeg min sykkel ikke er den første som ville blitt tatt. Batteriet har jeg selvsagt tatt inn. Anonymkode: f376d...b2e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #9 Del Skrevet 7. august 2022 Løsne festet til styret sånn at styret går i vreng når man kommer opp i fart. Det setter en effektiv stopper for tjuvraddene og de har seg selv å skylde for eventuelle skader. Jeg har ikke el-sykkel, men en vanlig sykkel og løsner alltid styret før jeg går noe sted, men ikke nok til at det merkes med en gang. Anonymkode: 40ff7...0e1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #10 Del Skrevet 7. august 2022 Ingebjørg skrev (3 timer siden): Jeg vet. Har nettopp kjøpt selv, mennesker forstått man nesten må regne med den blir tatt på et eller annet tidspunkt 🙁 Setter dere fra dere fx foran hovedinngangen på Storo-senteret? Der må vel folk legge merke til om noen driver og stjeler? Eller er tyvene så proffe? Jeg setter fra meg min utenfor Storo og har aldri tatt med batteriet eller noe. Jeg passer på å sette den litt gjemt mellom andre sykler. Anonymkode: 5f979...29a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingebjørg Skrevet 8. august 2022 Forfatter #11 Del Skrevet 8. august 2022 Takk for flere gode innspill! Har visst bare 1000 i egenandel hos forsikringen, men er jo skikkelig kjipt om den forsvinner likevel. Da prøver jeg meg til byen i morgen, først på jobb og så et superraskt ærend på Lindex 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #12 Del Skrevet 8. august 2022 Jeg har spraylakket min elsykkel oransje, det holder tjuvene unna Anonymkode: 99c0a...4f0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #13 Del Skrevet 10. august 2022 Har også sykkelparkering i kjeller på jobb, det har vært tyverier der, men anser det som så trygt som det kan bli. Har solid lås man trenger vinkelsliper for å fjerne samt rammelås for litt ekstra frustrasjon. Er det korte ærend tar jeg ikke med batteriet. Har også forsikring og sporing gjennom Bikefinder. Det er en GPS-brikke man monterer i styret, den er ganske nøyaktig og forsikringen deres gir full erstatning uten egenandel hvis de ikke klarer å finne sykkelen. Anonymkode: e97c6...7bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #14 Del Skrevet 6. september 2022 jeg har en kraftig FG-godkjent lås, og Bikefinder montert. Tar med batteriet hvis jeg skal mer enn et kort ærend, der jeg ikke kan ha et øye på sykkelen. På jobben står den i arbeidsplassens parkeringshus som krever adgangskort. Låser den ordentlig der og, men gidder ikke ta med batteriet opp på kontoret (selv om jeg kanskje burde). Anonymkode: aeb49...67a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå