Gå til innhold

Hvorfor har Pakistanere så harry biler?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På samme tid er de alltid velstelte og fine i klærne. Men der igjen, en passe harry mengde med etterbarberingsvann også.

Så er det bilene da. Selv temmelig nye biler klarer de å rigge med uorginale, men sikkert dyre felger. Nærmest svarte ruter og mere til. Blått lys under karrosseriet tar også kaka.. Jeg kan på flere hundre meters avstand gjette meg til at det er en Pakistansk eid bil der borte. Jeg kan selvsagt velge å kalle bilene deres særegne. Men pokker heller, jeg synes de er harry, ferdig med det.

Hvis vi derimot kommer til den virkelig blod-harry bilen så er den heilnorsk. Volvo Amazon og annet tull eller snacks, for øynene som ser, med revehaler og wunderbaum.. Mine personlige favoritter er gamle biler som blir totalt restaurert til den fremstår som ny.

Så hvor kommer denne dårlige/utdaterte smaken fra Pakistanerne fra?,(etter min mening altså) Det har jeg ofte lurt på. Hvis det handler om gruppepress så kommer den i så fall ikke fra den generelle norske holdning og interesse for bildesign. Pakistanerne blir vel for det meste influert fra sine egne tenker jeg..

Anonymkode: fea59...d11

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt det samme med utseende på frisør eller massasjesjapper som innvandrere driver.  Lysende, neonblinkende skilt.  Frister ikke å kjøpe tjenestene når selve utseende på butikken ser slik ut.  Aldri skjønt det.  De hadde nok fått mer kunder om de hadde normale skilt og ikke så glorete vindusutstillinger osv. 

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg ser en inder og en pakistaner eller perser relativt like ut, hvordan vet du at de er pakistanere? Synes for øvrig unge menn i denne gruppen kler seg ganske likt unge etnisk norske. Hettegensere, joggebukser, jeans, ja, vanlige klær.
 

Noen ganger brukes av enkelte veldig glorete og harry merkevarer, masse glidelåser, eller gull og annet ræl. Det og disse jalla bilene er nok mer desperat å fremstå som rik, noe de misforstår helt, da rike har en fullstendig annen smak. Men det er jo nettopp slik. Når de lavt på den økonomiske stigen får litt penger, da kjøper de helt feil ting, for å fremstå som rike. Gjelder i alle folkeslag. 

Anonymkode: 85fad...f0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

For meg ser en inder og en pakistaner eller perser relativt like ut, hvordan vet du at de er pakistanere? Synes for øvrig unge menn i denne gruppen kler seg ganske likt unge etnisk norske. Hettegensere, joggebukser, jeans, ja, vanlige klær.
 

Noen ganger brukes av enkelte veldig glorete og harry merkevarer, masse glidelåser, eller gull og annet ræl. Det og disse jalla bilene er nok mer desperat å fremstå som rik, noe de misforstår helt, da rike har en fullstendig annen smak. Men det er jo nettopp slik. Når de lavt på den økonomiske stigen får litt penger, da kjøper de helt feil ting, for å fremstå som rike. Gjelder i alle folkeslag. 

Anonymkode: 85fad...f0b

Jeg ser masser av tydeligvis pengestærke innvandrere med knalldyre og nye biler. Og enda klarer de jaggu med sine små grep å gjøre den helt jalla.. Nesten imponerende.

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

På samme tid er de alltid velstelte og fine i klærne. Men der igjen, en passe harry mengde med etterbarberingsvann også.

Så er det bilene da. Selv temmelig nye biler klarer de å rigge med uorginale, men sikkert dyre felger. Nærmest svarte ruter og mere til. Blått lys under karrosseriet tar også kaka.. Jeg kan på flere hundre meters avstand gjette meg til at det er en Pakistansk eid bil der borte. Jeg kan selvsagt velge å kalle bilene deres særegne. Men pokker heller, jeg synes de er harry, ferdig med det.

Hvis vi derimot kommer til den virkelig blod-harry bilen så er den heilnorsk. Volvo Amazon og annet tull eller snacks, for øynene som ser, med revehaler og wunderbaum.. Mine personlige favoritter er gamle biler som blir totalt restaurert til den fremstår som ny.

Så hvor kommer denne dårlige/utdaterte smaken fra Pakistanerne fra?,(etter min mening altså) Det har jeg ofte lurt på. Hvis det handler om gruppepress så kommer den i så fall ikke fra den generelle norske holdning og interesse for bildesign. Pakistanerne blir vel for det meste influert fra sine egne tenker jeg..

Anonymkode: fea59...d11

DE LIKER DET. 

Anonymkode: 9b688...171

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desi kultur er litt kjent for sånt, og det synes jeg er helt innafor. Hvorfor ikke? Gjør det noe?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en usmakelig tråd. Rasist.

Anonymkode: 6ffd3...30a

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en pakistansk kompis, han eier en volvo XC90, og han har ikke gjort noe med den, ellers kler han seg helt normalt, og bruker ikke parfyme eller etterbarberingsvann. 

Anonymkode: 5ce03...d64

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

På samme tid er de alltid velstelte og fine i klærne. Men der igjen, en passe harry mengde med etterbarberingsvann også.

Så er det bilene da. Selv temmelig nye biler klarer de å rigge med uorginale, men sikkert dyre felger. Nærmest svarte ruter og mere til. Blått lys under karrosseriet tar også kaka.. Jeg kan på flere hundre meters avstand gjette meg til at det er en Pakistansk eid bil der borte. Jeg kan selvsagt velge å kalle bilene deres særegne. Men pokker heller, jeg synes de er harry, ferdig med det.

Hvis vi derimot kommer til den virkelig blod-harry bilen så er den heilnorsk. Volvo Amazon og annet tull eller snacks, for øynene som ser, med revehaler og wunderbaum.. Mine personlige favoritter er gamle biler som blir totalt restaurert til den fremstår som ny.

Så hvor kommer denne dårlige/utdaterte smaken fra Pakistanerne fra?,(etter min mening altså) Det har jeg ofte lurt på. Hvis det handler om gruppepress så kommer den i så fall ikke fra den generelle norske holdning og interesse for bildesign. Pakistanerne blir vel for det meste influert fra sine egne tenker jeg..

Anonymkode: fea59...d11

Mannen min er pakistaner å kjører Porsche cayenne, tror du har sett for mye på film eller ikke vært ute siden 90-tallet om du tror alle pakistanere har blå neonlys under bilen :) 

Anonymkode: 5b0d5...9ae

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reis til midtøsten og nedi der, så ser du at det er neonlys og bling-bling overalt. De syns sikkert det er fint. 

Anonymkode: 42496...041

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mannen min er pakistaner å kjører Porsche cayenne, tror du har sett for mye på film eller ikke vært ute siden 90-tallet om du tror alle pakistanere har blå neonlys under bilen :) 

Anonymkode: 5b0d5...9ae

Nå er jo Cayenne er skikkelig streber bil da. Definisjonen på harry 🙃

Anonymkode: 5d1b9...783

  • Liker 9
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har en pakistansk kompis, han eier en volvo XC90, og han har ikke gjort noe med den, ellers kler han seg helt normalt, og bruker ikke parfyme eller etterbarberingsvann. 

Anonymkode: 5ce03...d64

HAN ER UNNTAKET SOM BEKREFTER REGELEN!

Anonymkode: eb119...05a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nå er jo Cayenne er skikkelig streber bil da. Definisjonen på harry 🙃

Anonymkode: 5d1b9...783

Haha ja det kan hende, men han jobber hardt og den får plass til alle barna med barneseter, vogn og alt, og den har ikke blå neonlys under 🙃 til deg å 

Anonymkode: 5b0d5...9ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker said:

For en usmakelig tråd. Rasist.

Anonymkode: 6ffd3...30a

Jeg ringte SOS Rasisme og forklarte at det er en pågående nødsituasjon på KG nå, forhåpentligvis kommer de snart.

  • Liker 1
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor lukter alle nordmenn sur melk?

Anonymkode: 6183b...9dd

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvorfor lukter alle nordmenn sur melk?

Anonymkode: 6183b...9dd

Fordi vi ikke lever på hvitløk. 

Anonymkode: d049f...934

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor lukter alle nordmenn sur melk?

Anonymkode: 6183b...9dd

Dakars :kose:

Anonymkode: 5d1b9...783

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jegern Puahate skrev (6 minutter siden):

Jeg ringte SOS Rasisme og forklarte at det er en pågående nødsituasjon på KG nå, forhåpentligvis kommer de snart.

De har ukentlige utrykninger her. Litt usikker på om de kommer så fort. Spørs hvem som er på vakt da...

Anonymkode: 74c9c...a73

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der vi bodde før hadde vi noen pakistanere som naboer. Veldig hyggelige og inkluderende folk, men til jul var det nesten umulig å være nabo med dem. Det var blinkende, kulørte lys, høy musikk gjennom hele adventstiden og høyrøstet snakk.

Anonymkode: e26cb...f55

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...