AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #1 Del Skrevet 6. august 2022 Hei. Jeg og mannen min ønsker oss ett barn til. For å få dette til må vi gå gjennom ivf m/donor da min mann er født steril. Første barnet vårt ble til gjennom ivf. Da hadde vi brukt opp alle forsøkene i det offentlige før vi gikk over til privat klinikk hvor vi klarte å bli gravide. Spørsmålet er vel egentlig, er det noen her som har fått innvilget ivf gjennom deg offentlige på barn nr 2 når alle forsøkene på barn nr 1 ble brukt opp? Anonymkode: 8fb4a...d0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #2 Del Skrevet 6. august 2022 Slik jeg har skjønt det kan du få støtte til maks to barn og maks tre forsøk per barn. Altså spiller det ikke noen rolle om du brukte opp forsøkene dine på nr. 1. Anonymkode: 198cc...e6a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #3 Del Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Slik jeg har skjønt det kan du få støtte til maks to barn og maks tre forsøk per barn. Altså spiller det ikke noen rolle om du brukte opp forsøkene dine på nr. 1. Anonymkode: 198cc...e6a Er dette noe du vet eller noe du tror? For ifølge det som står på helenorge sine sider er at man får 3 ivf forsøk pr barn. Så dette spørsmålet er rettet til dem som faktisk har fått flere barn via ivf fra det offentlige. Ikke gjettninger Anonymkode: 8fb4a...d0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #4 Del Skrevet 7. august 2022 “Hvis en kvinne eller et par ønsker flere barn, kan Helfo gi støtte til legemidler i forbindelse med tre nye forsøk (søskenforsøk). Dette gjelder både etter fødsel som følge av vellykket behandling innenfor de tre første forsøkene, etter et senere egenfinansiert forsøk og graviditet som følge av ordinær befruktning.” kilde: https://www.helsenorge.no/refusjon-og-stotteordninger/ufrivillig-barnloshet-og-infertilitetsbehandling/#hva-er-ett-forsok-og-fodsel Anonymkode: a628e...481 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #5 Del Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Er dette noe du vet eller noe du tror? For ifølge det som står på helenorge sine sider er at man får 3 ivf forsøk pr barn. Så dette spørsmålet er rettet til dem som faktisk har fått flere barn via ivf fra det offentlige. Ikke gjettninger Anonymkode: 8fb4a...d0f Det er ikke noe jeg vet av egen erfaring, men var det jeg fikk beskjed om da jeg oppsøkte privatklinikk for å starte forsøkene på nr. 2. De rådet oss til å prøve offentlig først siden vi nå hadde nye forsøk til barn 2, men på grunn av de erfaringene vi gjorde første gang valgte vi å prøve privat fra første stund. Anonymkode: 198cc...e6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #6 Del Skrevet 7. august 2022 22 minutter siden, AnonymBruker said: Er dette noe du vet eller noe du tror? For ifølge det som står på helenorge sine sider er at man får 3 ivf forsøk pr barn. Så dette spørsmålet er rettet til dem som faktisk har fått flere barn via ivf fra det offentlige. Ikke gjettninger Anonymkode: 8fb4a...d0f Du kan se av sitatet jeg postet over her at dette stemmer og er lett tilgjengelig offentlig informasjon. Jeg kunne enkelt google meg frem til dette selv om jeg har null erfaring med ivf. Anonymkode: a628e...481 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #7 Del Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hei. Jeg og mannen min ønsker oss ett barn til. For å få dette til må vi gå gjennom ivf m/donor da min mann er født steril. Første barnet vårt ble til gjennom ivf. Da hadde vi brukt opp alle forsøkene i det offentlige før vi gikk over til privat klinikk hvor vi klarte å bli gravide. Spørsmålet er vel egentlig, er det noen her som har fått innvilget ivf gjennom deg offentlige på barn nr 2 når alle forsøkene på barn nr 1 ble brukt opp? Anonymkode: 8fb4a...d0f Vi er i samme situasjon når det gjelder donor. Bortsett fra at vi fikk det til med offentlig og har ett på frys! Vil også i gang med søskenforsøk! Anonymkode: 9fa29...092 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #8 Del Skrevet 7. august 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Vi er i samme situasjon når det gjelder donor. Bortsett fra at vi fikk det til med offentlig og har ett på frys! Vil også i gang med søskenforsøk! Anonymkode: 9fa29...092 Hvis dere bruker egget som er på frys regnes det ikke som nytt forsøk, men hvis det er til søsken må dere betale ny egenandel. Anonymkode: a628e...481 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #9 Del Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvis dere bruker egget som er på frys regnes det ikke som nytt forsøk, men hvis det er til søsken må dere betale ny egenandel. Anonymkode: a628e...481 Vet du om en må ha ny henvisning fra lege for søskenforsøk? Anonymkode: 9fa29...092 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #10 Del Skrevet 7. august 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Vet du om en må ha ny henvisning fra lege for søskenforsøk? Anonymkode: 9fa29...092 Ja. Bare les lenken jeg postet over. Alt står der. Anonymkode: a628e...481 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #11 Del Skrevet 7. august 2022 Takk! ❤️ Anonymkode: 9fa29...092 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #12 Del Skrevet 7. august 2022 Det står mest om støtte til legemidler i den lenken 😊 Anonymkode: 9fa29...092 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #13 Del Skrevet 7. august 2022 9 minutter siden, AnonymBruker said: Det står mest om støtte til legemidler i den lenken 😊 Anonymkode: 9fa29...092 Ja, det handler om refusjon for utgifter og hva som regnes som forsøk, hvordan det virker med søsken osv. For refusjon ved hvert forsøk kreves ny legeerklæring. Man må bli henvist til spesialist og få tilbud om behandling før man kommer så langt. Men en del av vurderingen de gjør er up nettopp om man har rett på refusjon av utgifter eller ei. Hvis man har brukt opp forsøkene får man ikke tilbud om behandling. Anonymkode: a628e...481 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 7. august 2022 #14 Del Skrevet 7. august 2022 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, det handler om refusjon for utgifter og hva som regnes som forsøk, hvordan det virker med søsken osv. For refusjon ved hvert forsøk kreves ny legeerklæring. Man må bli henvist til spesialist og få tilbud om behandling før man kommer så langt. Men en del av vurderingen de gjør er up nettopp om man har rett på refusjon av utgifter eller ei. Hvis man har brukt opp forsøkene får man ikke tilbud om behandling. Anonymkode: a628e...481 Ja legeerklæring fra behandlende lege når du står i ivf forsøk for å få refusjon på medisiner. Hva med henvisning for å sette i gang med søskenforsøk? Eller kontakte avdelingen direkte? Endret 7. august 2022 av Klink Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #15 Del Skrevet 7. august 2022 31 minutter siden, Klink said: Ja legeerklæring fra behandlende lege når du står i ivf forsøk for å få refusjon på medisiner. Hva med henvisning for å sette i gang med søskenforsøk? Eller kontakte avdelingen direkte? Ja enig i at det ikke er tydelig. Det virker som om dere kan ta direkte kontakt med avdelingen på sykehuset og at godkjenningen skjer av lege der. Du bør være yngre enn 40 år. Det er i alle fall reglene i Bergen: https://helse-bergen.no/avdelinger/kvinneklinikken/gynekologisk-avdeling/assistert-befruktning/soskenforsok-assistert-befruktning Anonymkode: a628e...481 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå