Gå til innhold

Nå har enda flere serier forsvunnet fra HBO Max

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvilke av HBOs serier må man skynde seg å få sett før de forsvinner? Er det fare for at de gamle seriene, som Sopranos og Six feet under, forsvinner også? Eller er det bare nyere serier?

Anonymkode: 5acee...b46

Antar det er serier de har lisensiert fra andre. Egenproduserte serier som Sopranos bør være trygge.

Anonymkode: bd9d6...69c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Druid skrev (12 timer siden):

Begge deler er eid av Warner, men Discovery er allerede mer integrert i Warner systemet, så det er ikke unaturlig.

Det kan også ha noe med lisensierings avtaler å gjøre: de går til premissene av avtalene endrer seg, og et oppkjøp vil være det.  

(Man kan argumentere for at det er uklokt å dra HBO over i en mer tydelig Warner merkevare, med tanke på lisensiering av andre filmselskapers innhold, men dette er utfordringen som er ganske tydelig ellers med Paramount, Disney et al og Netflix desperat prøvende å etablere seg som eget filmselskap for å opprettholde markedsposisjon) 

Warner ønsker nok å dra inn alle ressurser i streamings universet sitt, men med fokus på kontinuerlig underholdning, som i dag ligger i kringkastingsbiten, altså Discovery. Så du vil se en rebranding av HBO/Discovery for å fokusere på dette, og så vil filmavdelinge fokusere på Warner navnet, og så vil du se innhold fra alt, inklusiv Cartoon Network og CNN  komme inn som deler av streamingen. 

Spørsmålet er om Warner, med fokus på filmer, og Discovery, med fokus på reality og dokumentarer, "sulter vekk" HBO's fokus på store serier. Det ER uklokt, for det åpner en veldig fristende dør for konkurrentene, men kan skje i en sånn utvikling.  

Men jeg skjønner ikke hvorfor Harry Potter skal falle ut av HBO, det er jo helt klart en av Warners kronjuvel i et evt nytt streaming selskap.  Selv om franchise avtalen skulle falle ut , eier de jo filmene. 

Det er nok billigere å lage reality enn å lage egne dramaserier….. 🙄

Anonymkode: 8438f...9a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Når slåes de sammen?

Anonymkode: c2e6c...b85

2024

Anonymkode: 97309...67a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.8.2022 den 12.02):

Begynner å forstå hvorfor HBO Max aldri kommer inn i T-we-boksen, hvis det er sånn at hele tjenesten er i ferd med å bli nedlagt.

Er det sånn for alle som har T-we? At appen HBO Max ikke ligger i boksen? Jeg har trodd at det var fordi min TV var for gammel🙈 Jeg har jo HBO nordic, Netflix, Discovery+ (sistnevnte har jeg ikke abonnement på, men har appen tilgjengelig om jeg skulle ønske det). Har irritert meg over at jeg ikke har HBO Max- appen der, og heller ikke Tv2Sumo, må bruke kabel fra laptop hvis jeg skal abonnere på en av de, og derfor gidder jeg ikke. Har foreløpig valgt å unngå kjøp av Apple TV og lignende. Alt er så dyrt og styrete nå! Alle tjenester koster, også må man i tillegg kjøpe dyrt utstyr for å kunne se det på TV?? Helt sprøtt! Og samtidig sendes færre og færre gode serier på TV-kanalene, så folk tvinges over i strømmetjenestene..

Noen skrev her at HBO Max skal slås sammen med Discovery +? Betyr det at man bare trenger abonnement på Discovery + da?

Anonymkode: 69d63...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

2024

Anonymkode: 97309...67a

Sarkasme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 9.8.2022 den 12.15):

Hva i all verden er vitsen i å betale en månedlig avgift for noen få serier man får slengt etter seg på loppemarked?

Friends, ja. Har serien komplett på DVD, kjøpt i sin tid på Marita brukthandel da de hadde posesalg til 50 kroner posen, slik at nettoutgiften for Friends-boksen lå vel på kr.10. Harry Potter ligger vel også et sted blant de par tusen filmene jeg har liggende.

Hvorfor abonnere på en tjeneste for å se en serie man kan få kjøpt for en tier? :klo:

Anonymkode: e340d...0ae

For min del måtte jeg også ha kjøpt dvd spiller, og ser uansett serier som dette ( ikke akkurat disse) stort sett på i- pad. 

Anonymkode: 2bdc7...a98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

For min del måtte jeg også ha kjøpt dvd spiller, og ser uansett serier som dette ( ikke akkurat disse) stort sett på i- pad. 

Anonymkode: 2bdc7...a98

Kan bruke PlayStation 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Er det sånn for alle som har T-we? At appen HBO Max ikke ligger i boksen? Jeg har trodd at det var fordi min TV var for gammel🙈

Dette stårt fortsatt på Telenors sider, saken er fra november i fjor, og fortsatt har de ikke løst det... noe som vel tyder på at de ikke har planer om det heller. Og det er slett ikke bare "noen få" serier som kun finnes i appen.

Kan du se alt HBO Max-innholdet på TV-boksen din?

Du vil finne det aller meste av innholdet på TV-boksen din, men i en overgangsfase vil noen få av HBO Max sine serier og filmer kun finnes i HBO Max appen, og ikke på boksen. Dette jobber vi med å løse.

Anonymkode: a7997...bf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.8.2022 den 14.02):

Er det sånn for alle som har T-we? At appen HBO Max ikke ligger i boksen? Jeg har trodd at det var fordi min TV var for gammel🙈 Jeg har jo HBO nordic, Netflix, Discovery+ (sistnevnte har jeg ikke abonnement på, men har appen tilgjengelig om jeg skulle ønske det). Har irritert meg over at jeg ikke har HBO Max- appen der, og heller ikke Tv2Sumo, må bruke kabel fra laptop hvis jeg skal abonnere på en av de, og derfor gidder jeg ikke. Har foreløpig valgt å unngå kjøp av Apple TV og lignende. Alt er så dyrt og styrete nå! Alle tjenester koster, også må man i tillegg kjøpe dyrt utstyr for å kunne se det på TV?? Helt sprøtt! Og samtidig sendes færre og færre gode serier på TV-kanalene, så folk tvinges over i strømmetjenestene..

Noen skrev her at HBO Max skal slås sammen med Discovery +? Betyr det at man bare trenger abonnement på Discovery + da?

Vi har en gammel tv uten apper, men abonnerer på "alle" strømmetjenestene og caster til tv-en via Chromecast. Så det er en mulighet, og det funker på alt, inkludert YouTube o.l.

Anonymkode: b28da...eb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...