Gå til innhold

Dagbok:)

jordbær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kynnere er noe dritt ja, det er helt sikkert!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:overrasket:

Jeg _tror_ magen min har sunket!

Plutselig har jeg en voldsom fotball i stedet for høygravidmage! Hihi

Skrevet (endret)

Grooo: Takk :) Hadde det koselig!

:rodme:

Jeg som ikke hadde planer om å pakke den fordømte bag-en enda.

Gjett hvem som har pakket stellebag til bebis?

Smokker, ammeinnlegg, brystvortekrem, zinksalve, kluter, hentesett, ekstra kjole til besøkggreier, lalallalaaa.. ++ alt unødvendig man ikke trenger.

Problemet er at jeg ikke kan pakke noen fødebag enda, selv om venninna mi mente det var på tide. Alt kan jo skje, og da er det greit å være forberedt, sa hun.. :sjenert:

Jeg har ikke dobbelt opp av alt jeg eier og har ;) Og jeg kan ikke avse 3-4 bukser til å pakke i bag enda, f.eks. :ler:

Her er listen min:

Sykehusbag:

Felles:

Kamera

Kjeks

Musikk?

Bilstol montert i bil!!

Jordbærmannen:

T-skjorte/genser

Bukse

Bokser

redbull

Meg

Drikke

Svangerskapspapirer

Lipsyl

Halspastiller

Tre "kose"-bukser.

Fire topper

Fem par sokker

Nattkjole

Badekåpe

Sjampo/balsam

Såpe

Sminke

Bodylotion

Ansiktskrem

Bind

Deoderant

Hårstrikk

Tannbørste/Tannkrem

v Brystvortekrem

v Ammeinnlegg

Amme-BH-er

Mobil + lader

Plastpose til skittentøy

Bebis

v Bleier

v Smokk

Teppe

v Lue

v Body

v Sokker

v Hjemreiseklær

Fikk en mengde miniklær av søstrai går :) Og så fikk jeg et kjempefint lammeskinn (nytt) og bleiebøtte (brukt)! :D

Ganske kjekt, for hun får jo i beg. av september. Og jeg i juni-juli-august en gang. Så hun rekker å arve klær fra prinsessa. Hun får jente hun også.

(UL:32+6, Mens:34+0)

Endret av jordbær
Gjest Gjesta
Skrevet

Det var litt av en pakkeliste....

Jeg hadde med meg langt under halvparten, de dagene går så fort atte.....

Skal vi se

smokk

hentesett

ammeinnlegg

pysj til meg

morgenkåpe til meg

tøfler til meg

drikkeflaske til meg

bøker til meg

håndkrem til meg

tror det var det.....

jo og så kamera så klart ;)

Gjest Gjesta
Skrevet

Vil du forresten hente vogn i helgen?

Pip meg på sms ;)

Skrevet

Men hvordan skal man klare seg uten sjampo,f.eks.?

Det er jo faktisk bare basic klær og nødvendige ting..tror jeg? :)

Bortsett fra ekstra kjole til prinsessa da.. Hihi

Kjenner jeg meg selv rett, så ender jeg vel opp med å ta med halvparten.. Jeg pakker alltid

Samboern mente jeg kun trengte ei ekstra skjorte.. (Fødsel skjer jo ikke nødvendigvis helt grisefritt.. og det kan være ok å ha en ren skjorte etterpå ;) ) Men venninne mente at ekstra bokser og bukse var _helt_ nødvendig. Er ikke helt sikker, jeg..

Skrevet

:sjarmor:

Sende mannen på IKEA for å kjøpe barneseng, madrass, overmadrass og sprinkelbeskytter.. det er jo bare dømt til å gå galt! :ler:

Er litt spent på hva han kommer hjem med i kveld, gitt!

I dag skal jeg starte rundvaskingen min. Fikk litt panikk da mamma insisterte på at HUN skulle komme og vaske rundt for meg :overrasket:

Forsøkte å forklare henne at jeg til og med hadde problemer med at jordbær-mannen vasket! Så da må jeg forte meg litt, slik at jeg klarer selv!

Starter med badet! :)

Mål: Vegger, tak, gulv, duppedingser støvfrie, skrubbe toalett, badekar og vask + speil. Rydde i skapene og vaske der.

Skrevet

Lille frøken klare selv, har klart å knuse sjampohylla! \o/

So much for "safty glass" Glass over hele badet jo! :sur:

*pause fra badskrubbing*

Er ferdig med å rydde ut klær, vaske og rydde skapene(Herreguuuud så mye dritt man samler på!), skrubbe vegger og tak rundt barekaret og selve badekaret.. vasket speil.. Og knust hylle!

Og bekkenet? Vel, jeg vet iallefall at det ikke har forsvunnet, for å si det slik! :ler:

Men det er sikkert verdt det, når jeg blir ferdig!

Gjest Gjesta
Skrevet
Lille frøken klare selv, har klart å knuse sjampohylla! \o/

So much for "safty glass" Glass over hele badet jo! :sur:

*pause fra badskrubbing*

Er ferdig med å rydde ut klær, vaske og rydde skapene(Herreguuuud så mye dritt man samler på!), skrubbe vegger og tak rundt barekaret og selve badekaret.. vasket speil.. Og knust hylle!

Og bekkenet? Vel, jeg vet iallefall at det ikke har forsvunnet, for å si det slik! :ler:

Men det er sikkert verdt det, når jeg blir ferdig!

*risterpåhodet*

Okay, la oss oppsummere. Hva er det som skjer når du skal leke huslig?

Du ødelegger shampohylla og du herper akvarium. Du ødelegger kroppen din og blir sint og frustrert. NÅR oppi alt dette har du og lilleprinsessen det optimalt? :forvirret:

Skrevet (endret)

Akkurat nå!

For nå har jeg pause med lost og aunt mabel's-muffins!

Dessuten er det ofte verdt slitet.. sendte SMS til gubben og ba han kjøpe ny sjampohylle samtidlig med barneseng, fordi klarer selv, hadde vært ute igjen ;)

Så det ååårner seg!

Gjenstår bare å se hvilken unskyldning gubben hadde for å IKKE dra på IKEA i dag.. Han er hos en kompis og skrur (miniatyr)helikopter i dag og tar IKEA på vei hjem..hehe.. Iallefall ble jeg enig om det med meg selv.. spørs om han er like enig.. "IKEA? JEG?! HELT ALENE!!?" :ler:

Endret av jordbær
Gjest Gjesta
Skrevet

hehe ok, da, men da holder du deg rolig en stund nå.....

Skrevet

Sånn!

Muffins fordøyd og neste lost-episode sett.. Blir spennende å se resten. (Jukser!)

Nå skal jeg gjøre ferdig badet, og så skal jeeeeg gå opp og rydde boden og flytte litt på ting der, slik at vi får dyttet mer inn på boden og har plass til babyseng! :)

*"løpe"*

Skrevet

Da var gubben hjemme.. Uten seng og IKEA.. hva sa jeg?

"IKEA var fullt!"

Kjenner man samboern sin, så gjør man vel det.. sukk..

Jaja, badet er så rent at det skinner! Bare litt hvile nå.. så opp og fortsette der.

Skrevet

:danse:

Nesten ferdig!

Sliten og har litt vondt, men det er så verdt det! Ahh..

Orket ikke gå opp, så jeg tok stuen, kjøkken og gangen i stedet. Og fyyysøren det så IKKE ut på gulvet. :overrasket:

Tror det er lenge siden noen tok frem ting og vasket bak der! :ler:

Damegreie det der å vaske bak møbler! :ironi:

Jeg er fornøyd med meg selv i dag.

Må bare ta siste rest og rydde/støvtørke. Ble litt feil rekkefølge.. Men.. Det får gå!

Skrevet

Tirsdag?

Gubbe er alltid opptatt med ettellerannet.

I morgen skal vi på IKEA, men tirsdag har vi(jeg) ingen planer.Hmm..

Med mindre det var denne uka han skulle til tønsberg.. Men han skulle komme hjem på tirsdags ettermiddag, tror jeg. Høyttenking.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...