Gå til innhold

Så slitsomt å tenke på mat hele tiden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det tar så mye kapasitet, som jeg kunne brukt på jobb, relasjoner eller andre områder i livet. 

Men mat er en sentral glede i livet mitt og jeg blir så nedstemt av å nekte meg det. Ingenting gir meg i nærheten av det samme. Det hadde sikkert gått over om jeg klarte å komme over kneiken, men det har jeg ikke klart. Jeg er miserabel i min altfor tunge kropp men likevel klarer jeg ikke å gjøre noe med det.

Har du klart å slutte å tenke så mye på mat? Hva du skal spise, hva du ikke bør spise, hva du har lyst på, osv. osv.

Anonymkode: 3581b...bec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klare og tydelige regler for meg selv. 

Jeg spiser også færre måltider. Å spise "Lite men ofte" fungerer overhodet ikke for meg. Da går jeg og er småsulten hele tiden, og må nekte meg mat ørten ganger om dagen (som i at jeg må anstrenge meg for å slutte å spise ved ørten små måltider, kontra to-tre større måltider). 

Jeg har også regler for når jeg kan spise hva, og hvor mye. Da slipper jeg gå rundt og lure på "skulle jeg unnet meg litt x i dag", for nei, det skal jeg ikke det er onsdag, eller jo, det skal jeg, for det er bursdag, og da er det lov. 

For meg er det mye enklere slik. På jobben min er det så latterlig ofte satt ut snop og kaker. For noen år siden ville det vært forferdelig for meg. Skal jeg ta litt? Neeei.. eller jooooo.. I dag er det enkelt. Skal jeg ta litt? Kun ja om kakene er for å feire en av kollegaene på mitt eget team, ellers er svaret nei. 

Anonymkode: dcc25...a21

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
AnonymBruker skrev (På 5.8.2022 den 11.57):

Det tar så mye kapasitet, som jeg kunne brukt på jobb, relasjoner eller andre områder i livet. 

Men mat er en sentral glede i livet mitt og jeg blir så nedstemt av å nekte meg det. Ingenting gir meg i nærheten av det samme. Det hadde sikkert gått over om jeg klarte å komme over kneiken, men det har jeg ikke klart. Jeg er miserabel i min altfor tunge kropp men likevel klarer jeg ikke å gjøre noe med det.

Har du klart å slutte å tenke så mye på mat? Hva du skal spise, hva du ikke bør spise, hva du har lyst på, osv. osv.

Anonymkode: 3581b...bec

Har du kommet ut av dette mønsteret?

Anonymkode: 1c5f5...54d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...