AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #1 Del Skrevet 5. august 2022 Har prøvd å ta opp igjen løpingen i det siste, men får hold etter 2-3 minutter. Før løp jeg ofte og elsket det, men etter jeg fikk barn har det blitt sjelden. På grunn av holdet ender det med at jeg må stoppe hele tiden og gir meg etter maks 4-5 km fordi jeg blir så sur. Har prøvd stein i hånda, roe ned tempoet, rolig og lang oppvarming, ikke spise og drikke 2-3 timer før. Noen med andre råd?? Har lyst å bare gi opp hele greia. Anonymkode: bd2e5...af3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemy_87 Skrevet 5. august 2022 #2 Del Skrevet 5. august 2022 Jeg løser hold med å dra skikkelig pusten gjennom nesen og ut igjennom munnen 5-7 ganger. Pleier å gi seg 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #3 Del Skrevet 5. august 2022 Jeg hadde det på samme vis helt til jeg klarte trikset med å klype tak i huden der holdet er og dra ut fra kroppen. Høres rart ut, men på et eller annet vis gir smerten seg og holdet slipper. Anonymkode: 4ba1f...879 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bithiah Skrevet 5. august 2022 #4 Del Skrevet 5. august 2022 Jeg får også lett sting, så mitt beste triks er å løpe før frokost. Da får jeg aldri det problemet! 2-3 timer holder ikke for meg 🤷♀️ Ellers hender det at det går over etter en stund. I dag passet det ikke før tidlig ettermiddag, og selv om jeg hadde spist ganske lite de siste timene, så fikk jeg sting etter ca 2 min 🙄 av ulike grunner kunne jeg ikke gi meg, og tenkte jeg fikk bare holde ut minst 5 km. Etter ca 20 minutter gikk det bare over 😅👍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #5 Del Skrevet 5. august 2022 Bithiah skrev (2 timer siden): Jeg får også lett sting, så mitt beste triks er å løpe før frokost. Da får jeg aldri det problemet! 2-3 timer holder ikke for meg 🤷♀️ Ellers hender det at det går over etter en stund. I dag passet det ikke før tidlig ettermiddag, og selv om jeg hadde spist ganske lite de siste timene, så fikk jeg sting etter ca 2 min 🙄 av ulike grunner kunne jeg ikke gi meg, og tenkte jeg fikk bare holde ut minst 5 km. Etter ca 20 minutter gikk det bare over 😅👍 Jeg støtter dette. Løper før frokost og da får jeg aldri sting. Det funker ikke å løpe for meg dersom jeg har spist noe, selv om det er 6 timer siden. Anonymkode: 5b4ba...90a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #6 Del Skrevet 6. august 2022 Leste at det skyldes at man har feil pusteteknikk. Aner ikke om det stemmer, men det funker for meg å endre på pusten, så kanskje. Anonymkode: c5588...ff8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 6. august 2022 #7 Del Skrevet 6. august 2022 Mye bra om det vi vet om dette temaet her: https://nhi.no/trening/aktivitet-og-helse/idrettsskader/hold-sting-i-siden/#:~:text=Hold eller sting (side stitches,i siden%2C like under ribbena. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #8 Del Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Leste at det skyldes at man har feil pusteteknikk. Aner ikke om det stemmer, men det funker for meg å endre på pusten, så kanskje. Anonymkode: c5588...ff8 Hvordan puster du da? Anonymkode: bd2e5...af3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #9 Del Skrevet 6. august 2022 Jeg må vente minst 3 timer etter et måltid før jeg løper for å ikke få hold. Løper enten på morgenen før jobb fastende eller rett etter jobb (5 timer siden siste måltid). De gangene jeg har løpt for raskt etter et måltid må jeg stoppe pga hold eller krampe i magen. 2 timer er overhodet ikke nok. Løper du midt i fordøyelsesprosessen så vil kroppen si fra. Dersom du må spise noe før så kjør noe veldig lett, raske karbs som en halv banan, en gel eller av og til tar jeg bare en spiseskje syltetøy for rask lettfordøyelig energi. Anonymkode: 4a111...21e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå