Gå til innhold

Jeg er så lei meg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mistet i MA første gang jeg ble gravid, etter å ha prøvd i ett år. Ble oppdaget på ultralyd i uke 11, fosteret bøe målt til 9+2. Etter en forferdelig sommer med innleggelse, medisinsk abort og blødninger i mange uker, ble vi overrasket med positiv test forrige uke. Dag for dag ble vi mer og mer glad for det nye lille frøet, men i dag tester jeg negativt igjen. Kjemisk altså. Jeg er så lei meg, og kjenner det aldri blir vår tur. Hvis jeg skulle få ny positiv test igjen er det jo ingenting å glede seg over, for jeg mister jo bare uansett… 💔

Anonymkode: 9fae9...18c

• Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det VIL bli din tur ❤️ Jeg vet hvor leit det er å oppleve abort etter abort. Jeg har mistet tallet på hvor mange aborter jeg hadde(dette er ca 20 år siden), men det var nok mellom 5 og 7 - før spiren satt. Da var gleden enorm. Og det vil du også oppleve ❤️

Anonymkode: 1f0e3...df5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så leit å høre. Jeg har selv et par SA bak meg, og mange ivf-forsøk. Er over halvveis i svangerskapet nå, men klarte ikke å snakke om at jeg var gravid før etter flere ekstra ultralyder for å forsikre meg ar noe var der. Fortalte det på jobb mellom uke 15 og 16 (sjefen visste det tidligere, men ikke andre), jeg klarte liksom ikke å innrømme det før da. Det var først når jeg fikk ordentlig mage og etter uke 20 at jeg klarte å snakke om det, men orker fortsatt ikke å tenke på utstyr eller klær for jeg er så redd for at det ikke går. Men nå kjenner jeg fosterbevegelser hver dag, og han kan overleve om han blir født nå, og det er først her og nå jeg begynner å tro det kan bli noe. Etter uke 25 altså.

Jeg tror absolutt det vil bli deres tur, men vær bare forberedt på å gå bekymret i starten, sånn vil det nok sikkert bare være. 

Anonymkode: 376d7...51e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og husk at dette teller som spontanabort nr 2, så hvis det skjer igjen så har dere krav på utredning. 

Jeg sitter nå på verandaen med en sovende baby på to måneder, etter en ma og tre sa (en av dem kjemisk, men legen sa at den også telte med i regnskapet). Mange bekymringer (som bare blir verre etter fødsel), men det ble en baby til slutt 

Lykke til!

Anonymkode: 9dfe3...4d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer til å gå! Ikke gi opp!

Ikke for å skremme, men vi var et sånt tilfelle som mistet og de ikke fant noen grunn. Etter tre år med flere MA og SA gikk vi til fertilitetsklinikk. Der testet jeg positivt for antifosfolipidsyndrom, som sykehuset i hjembyen hadde testet negativt for. I tillegg, de fant at eggene mine ble befruktet med to sperm. 
Jeg ga meg ikke og klarte ikke å akseptere er liv uten barn. Nå har vi to.

Anbefaler fertilitetsklinikk hvis du er i ferd med å gi opp. Sykehuset vårt mente det ikke hadde noe for seg siden jeg ble gravid. Men det viste seg å være løsningen. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

snehvit88 skrev (16 timer siden):

Det kommer til å gå! Ikke gi opp!

Ikke for å skremme, men vi var et sånt tilfelle som mistet og de ikke fant noen grunn. Etter tre år med flere MA og SA gikk vi til fertilitetsklinikk. Der testet jeg positivt for antifosfolipidsyndrom, som sykehuset i hjembyen hadde testet negativt for. I tillegg, de fant at eggene mine ble befruktet med to sperm. 
Jeg ga meg ikke og klarte ikke å akseptere er liv uten barn. Nå har vi to.

Anbefaler fertilitetsklinikk hvis du er i ferd med å gi opp. Sykehuset vårt mente det ikke hadde noe for seg siden jeg ble gravid. Men det viste seg å være løsningen. 

Så leit at du måtte gjennom alt det, men så godt og høre at alt klaffet for dere :hjerte:

Anonymkode: b11e5...b88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...