Gå til innhold

Hvor mye penger bruker man i syden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi bruker å beregne 10K i lommepenger pr uke. Det inkluderer alle måltid. Leiebil/bensin kommer utenom. 

Endret av Mamajune11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi reiser mye å 1000 kr dagen holder lenge selv om man kjøper alle måltider ute. 

Anonymkode: 6d204...115

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser stort sett bare 2 ganger om dagen i syden og fatter ikke hvordan man kan bruke så mye som 1000 kr hver bare på mat hver dag.  Et par av dagene kan man jo bestille litt dyrt, biff, en flaske vin osv men stor sett ikke.  En pastarett koster 8-9 euro, en brus eller en øl 2-3 euro.  Man beveger seg jo nesten ikke med mindre man er med på utflukter og trenger ikke mat hele tiden når man ligger i varmen på en strand. Ta med flaskevann eller brusbokser fra butikk på stranden istedet for å kjøpe i strandbar.  Men det er meg. 

Anonymkode: 321ca...281

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er i Hellas nå, prisnivået er litt lettere enn i Spania, men vi bruker i gjennomsnitt 1200-1400 kroner per dag for 2 voksne og 1 (småspist) barn. Dette inkluderer lunsj og middag med drikke og drinker/is etter middag. Vi sparer ikke på noe men er på et lite sted og det er ikke noe uteliv her. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

For 2 personer da regner jeg med?

Anonymkode: 28bf4...585

Ja det var for begge to jeg mente. Det kommer selvfølgelig ann på hva man ønsker å gjøre av aktiviteter og hva man spiser og drikker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.8.2022 den 22.25):

Hvis dere skal finne på litt og spise/ drikke lunsj og middag ute med litt ekstra drikke på kvelden ville jeg regnet i alle fall 4000,- pr dag.

Anonymkode: 5eb45...c57

Så spise ute i Norge er billiger altså.

Anonymkode: 63be2...6d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så spise ute i Norge er billiger altså.

Anonymkode: 63be2...6d8

Spørsmålet i tråden er hvor mye penger man bruker i syden.. De fleste gjør kanskje noe mer enn å spise når de er på ferie?? Finner på aktiviteter, leier bil, sykler eller solsenger f eks, går på show eller spa osv. vi bruker i alle fall penger på noe mer enn mat og drikke i syden..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa09 skrev (2 timer siden):

Spørsmålet i tråden er hvor mye penger man bruker i syden.. De fleste gjør kanskje noe mer enn å spise når de er på ferie?? Finner på aktiviteter, leier bil, sykler eller solsenger f eks, går på show eller spa osv. vi bruker i alle fall penger på noe mer enn mat og drikke i syden..

Så Oslo tur altså. Ikke en chabby sydentur 😊

Anonymkode: 63be2...6d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.8.2022 den 22.22):

Planlegger 8 dagers ferie til Syden med samboeren i oktober/november/desember. Mest sannsynlig Tenerife, Gran Canaria eller Kapp Verde. 

Jeg har ikke vært i syden siden jeg var 8 år, og da var det åpenbart ikke meg som hadde ansvar for pengene og sånt. Så jeg har ikke peiling. 

Hvor mye penger burde man ha med hver? Til mat, drikke (fest osv) og annet. Ingen av oss er noe særlig glad i shopping. Vi ønsker jo likevel å kose oss og ikke ha noe stramt budsjett mens vi er der. 

 

Hvor mye har dere pleid å ta med?

Anonymkode: 91d27...89c

Vi regner 1000 kr pr pers pr voksen pr dag, da inkludert billetter til severdigheter, leiebil eller off. transport (morro å reise lokalt, treffer mange rare mennesker der😊). Å være med på dagsopplevelser eller dra på spa kan være dyrt, men da kompenserer vi ved å bare ligge på stranda en dag eller to etterpå. USA er dyrere enn Europa, Asia er billigere, så det er også litt avhengig av hvor du reiser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo helt an på hvor du er. Mange steder koster det nå ganske mange hundrelapper bare å leie solseng på stranda. Og så kommer det an på om man reiser rundt og ser mer enn hotellområdet. 

Anonymkode: 0a72e...04c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på Kreta i juni og brukte 600-700 kr om dagen. Vi er to som reiste sammen. Hadde hotell med frokost inkludert, og spiste lunsj ute eller bare noe vi kjøpte fra butikken. Spiste middag om kvelden på rimelig taverna. Drakk lite alkohol, men mye vann/brus. Vet ikke om det er billigere i Hellas enn i Spania?

Anonymkode: c1ee8...4b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har akkurat vært i Spania. Har hus der,men spist middag ute hver dag. Vi er 2 voksne og to barn. Hadde budsjett på 2000kr om dagen. Har nok gått litt over. Vi har vært på forskjellige aktiviteter og shoppet litt. 

Anonymkode: 1bc79...565

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...