Gå til innhold

Hvor mye penger bruker man i syden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Planlegger 8 dagers ferie til Syden med samboeren i oktober/november/desember. Mest sannsynlig Tenerife, Gran Canaria eller Kapp Verde. 

Jeg har ikke vært i syden siden jeg var 8 år, og da var det åpenbart ikke meg som hadde ansvar for pengene og sånt. Så jeg har ikke peiling. 

Hvor mye penger burde man ha med hver? Til mat, drikke (fest osv) og annet. Ingen av oss er noe særlig glad i shopping. Vi ønsker jo likevel å kose oss og ikke ha noe stramt budsjett mens vi er der. 

 

Hvor mye har dere pleid å ta med?

Anonymkode: 91d27...89c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis dere skal finne på litt og spise/ drikke lunsj og middag ute med litt ekstra drikke på kvelden ville jeg regnet i alle fall 4000,- pr dag.

Anonymkode: 5eb45...c57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hverken fattig eller spesielt økonomisk, men 4000 per dag mener jeg er mye. 
Jeg hadde nok spist middag på restaurant hver dag, mens lunsj kunne jeg gjort enklere noen dager med en sandwich eller take away. Hadde ikke forventet mer enn 1000 kr for meg som liten kvinne per dag. Men personlig bruker jeg det jeg trenger og lager ikke budsjett på den slag. Legger ved en nyttig link
https://www.canariajournalen.no/Nyttig-informasjon/Bo-Jobb-Arbeid/Levestandard-Se-hvor-billig-det-er-aa-leve-paa-Gran-Canaria

Anonymkode: 3ad24...d7f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestiller dere all inclusive så går det lite penger. Vi bruker ca 1000 kr dagen når vi må ut å spise i Spania. 

Anonymkode: 9b11b...071

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bestiller dere all inclusive så går det lite penger. Vi bruker ca 1000 kr dagen når vi må ut å spise i Spania. 

Anonymkode: 9b11b...071

1000 kr pr dag burde være nok. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville beregnet 750-1000 kr per person per dag, men det kommer helt an på hva dere gjør. Hvis dere spiser mange måltider på rommet, ikke kjøper solseng, utflukter osv, ikke bruker så mye på alkohol blir det noe helt annet enn hvis dere skal kose dere skikkelig

Anonymkode: ac51d...85c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom dere ikke spiser 3 måltider per dag ute, kun middag f.eks og lettere lunsj så kan det holde med 1000kr per dag....så kommer det selvsagt an på hvor mye alkohol dere drikker. 

På Tenerife f.eks får man mange plasser 5 flasker øl/corona etc i en Bøtte med is til 10 euro, el 2 cocktails (sterkere enn hjemme) til 10 euro. Eller en mugge Pinacolada til 10 euro 🙂 

Mat varierer veldig, fra 5 euro for en hamburger på noen irske puber, til 15 euro på eks. Hard Rock Cafe 😉 

Anonymkode: 985b6...817

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at 1000 kr per dag holder til to personer. Med mindre dere spiser og drikker veldig mye da, eller på veldig dyre steder. 

Anonymkode: e71bb...a48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hvis dere skal finne på litt og spise/ drikke lunsj og middag ute med litt ekstra drikke på kvelden ville jeg regnet i alle fall 4000,- pr dag.

Anonymkode: 5eb45...c57

4000kr pr dag?? 
Har aldri klart å bruke så mye penger på steder som Tenerife, Granka osv med mindre jeg har shoppet veldig mye, men det er grenser for hva man shopper på sånne steder

Anonymkode: ac43f...32b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hvis dere skal finne på litt og spise/ drikke lunsj og middag ute med litt ekstra drikke på kvelden ville jeg regnet i alle fall 4000,- pr dag.

Anonymkode: 5eb45...c57

For 2 personer da regner jeg med?

Anonymkode: 28bf4...585

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hvis dere skal finne på litt og spise/ drikke lunsj og middag ute med litt ekstra drikke på kvelden ville jeg regnet i alle fall 4000,- pr dag.

Anonymkode: 5eb45...c57

Det høres ut som alt for mye. 2 personer bruker ikke over 30.000kr i tillegg til fly og hotell på en ukes ferie på Gran Canaria med mindre man spiser på veldig eksklusive restauranter eller ellers lever luksuriøst der nede

Jeg og min mann brukte i snitt 1000 kr pr dag. Vi var da mye på stranden eller ved bassenget. Spiste frokost på hotellet, lunsj og middag ute. Pluss snacks og litt drikke. Handlet lite utenom. 
I tillegg kom da reise, opphold og leie av bil i 4 dager

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

må ha mye penger for å reise til syden tydeligvis. ikke alle har råd til det.

Anonymkode: 00e5e...63f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fransine
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

må ha mye penger for å reise til syden tydeligvis. ikke alle har råd til det.

Anonymkode: 00e5e...63f

Dyrere å feriere i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

må ha mye penger for å reise til syden tydeligvis. ikke alle har råd til det.

Anonymkode: 00e5e...63f

Ne, alle har ikke råd.  Det er svært mange som ikke har råd til å reise på ferie, da må man  enten finne på noe hyggelig hjemme eller velge et billigere reisemål enn Spania.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.8.2022 den 22.25):

Hvis dere skal finne på litt og spise/ drikke lunsj og middag ute med litt ekstra drikke på kvelden ville jeg regnet i alle fall 4000,- pr dag.

Anonymkode: 5eb45...c57

4000 pr dag??   Du hadde greid deg på 400 pr dag.  Tull

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har vært flere steder og du bruker det du har råd til. Hvis dere bor på all inclusive er jo alt forhåndsbetalt, og da trenger det ikke gå noe som helst ekstra. Selv foretrekker jeg tilgang til (forhåndsbetalt) frokost, så kjøper jeg inn noe enkelt til lunsj og spiser ute til middag. Da bør det holde med rundt 750 kroner per person per dag. Dere trenger jo heller ikke spise like dyrt og fancy hver dag, også er det smart å sjekke prisnivået i landet man reiser til. Et eksempel er at Hawaii er dyrere enn Norge, så der bør man beregne mer. 

Dere kan jo også vurdere leilighet med kokemulighet og lage noen av måltidene betydelig mye billigere. Det gjorde jeg mye i den perioden jeg hadde mindre penger å rutte med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djungelvrål skrev (1 minutt siden):

4000 pr dag??   Du hadde greid deg på 400 pr dag.  Tull

Det kommer helt an på hva man legger opp til. Man overlever på 400,- pr dag, men det er ganske mange som vil noe mer enn å overleve. 4000,- er på den andre kanten mer enn de fleste bruker, men det er ikke overdådig luksus om det inkluderer aktiviteter. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.8.2022 den 22.25):

Hvis dere skal finne på litt og spise/ drikke lunsj og middag ute med litt ekstra drikke på kvelden ville jeg regnet i alle fall 4000,- pr dag.

Anonymkode: 5eb45...c57

Nei. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

må ha mye penger for å reise til syden tydeligvis. ikke alle har råd til det.

Anonymkode: 00e5e...63f

Du får deg 1 uke i Burgaria til 6K for to voksne feks. Alle har råd hvis det er noe de prioriterer. 

Anonymkode: a4166...6a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...