kraftwerk Skrevet 14. august 2022 #421 Del Skrevet 14. august 2022 (endret) Hansehan skrev (17 minutter siden): Begge foreldrene har sagt noe om dette. Faren. Andersen far skal ha overhørt samtalen i etterkant av et avhør, som gjaldt en kikkerepisode. Ifølge faren skal Kristiansen ha sagt følgende: «Hvis du tilstår, Jan Helge, så kommer jeg til å nekte resten av mitt liv og legge all skyld på deg». Moren. Hun hevder også å ha overhørt en samtale mellom sønnen og hans kamerat i tiden før de ble pågrepet. Denne skal ha funnet sted på Andersens gutterom. – Viggo sa «Du sier ingenting. Jeg kommer til å nekte så lenge jeg lever», hevder Andersen. Er bare til å le av 😂. Ja det vet jeg. Fult forståelig å komme med slike desperate påfunn, i medias beste sendetid. Tipper foreldrene kanskje har fått øynene litt mer opp nå. Stakkars folk Endret 14. august 2022 av kraftwerk 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ramona1970 Skrevet 14. august 2022 #422 Del Skrevet 14. august 2022 Lana01 skrev (1 time siden): Veldig riktig og viktig.(det uthevede) Hensyn til de pårørende kan ikke gå på bekostning av at en uskyldig ikke får prøvd saken på nytt. Det er et er stort svik mot rettsikkerheten, ( skal lese alt! ) De pårørende har hatt mye makt i denne saken. Vi må heller ikke glemme at det er flere ofre her. VK og hans pårørende. . Som har oppført seg anstendig gjennom hele denne langdryge og urettferdige prosessen med å forsøke å få til en gjenopptagelse. De har knapt sagt et pip offentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 15. august 2022 #423 Del Skrevet 15. august 2022 kraftwerk skrev (16 timer siden): ." Hun har vært på alt man kan være av intervjuer og debatter, mot gjenåpning og uskyld. Selvfølgelig da sammen med noen som heller aldri har klart å ta innover seg, at de har tatt feil (ikke påtalemyndigheter). Faren til Stine Sofie derimot, har sagt til media at han kan støtte seg på at det muligens er justismord. Det er måten hun har ordlagt seg på, mot blant annet eksperter og fagfolk - spredd ut rykter om disse menneskene, i media - og absolutt ikke spart på kruttet om å være totalt kunnskapsløs. Hadde du visst, hadde nok du også tenkt mye av det samme som meg. Det er veldig bra. Hvor? når? har han uttalt dette? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hraff Skrevet 15. august 2022 #424 Del Skrevet 15. august 2022 50 minutter siden, Lana01 said: Det er veldig bra. Hvor? når? har han uttalt dette? Litt før saken ble gjenopptatt dvs sent 2020 eller tidlig 2021 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minimymlen Skrevet 15. august 2022 #425 Del Skrevet 15. august 2022 Enda mer om intervjuet til VK i Fædrelandsvennen, denne gang med et journalistisk perspektiv og kommentarer fra ansvarlig redaktør i FVN: "Redaktør mener pressen må ønske kritiske blikk på Baneheia-dekningen velkommen. – Hvis tilfelle er at Kristiansen blir frikjent, noe alt tyder på nå, vil både politiet og media bli utsatt for kritiske blikk. Det er naturlig at man stiller spørsmål om hvordan dette kunne skje. Det må vi bare ønske velkommen, sier Ljøstad før han avslutter: – Før konklusjonen foreligger mener jeg det er riktig å spekulere minst mulig." https://journalisten.no/baneheia-eivind-ljostad-faedrelandsvennen/viggo-kristiansen-i-sjeldent-intervju-oppgitt-over-journalister/529996 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonio Skrevet 15. august 2022 #426 Del Skrevet 15. august 2022 35 minutter siden, minimymlen said: Enda mer om intervjuet til VK i Fædrelandsvennen, denne gang med et journalistisk perspektiv og kommentarer fra ansvarlig redaktør i FVN: "Redaktør mener pressen må ønske kritiske blikk på Baneheia-dekningen velkommen. – Hvis tilfelle er at Kristiansen blir frikjent, noe alt tyder på nå, vil både politiet og media bli utsatt for kritiske blikk. Det er naturlig at man stiller spørsmål om hvordan dette kunne skje. Det må vi bare ønske velkommen, sier Ljøstad før han avslutter: – Før konklusjonen foreligger mener jeg det er riktig å spekulere minst mulig." https://journalisten.no/baneheia-eivind-ljostad-faedrelandsvennen/viggo-kristiansen-i-sjeldent-intervju-oppgitt-over-journalister/529996 Det er mange som nå begynner å forstå at det brenner med å virke unnskyldende ovenfor VK. Det sitter et par gamle huer i FVN som egentlig bør gå ut i all offentlighet å unnskylde. De var blant de verste sammen med den nå NRK ansatte Sommerset. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bettys Skrevet 15. august 2022 #427 Del Skrevet 15. august 2022 hraff skrev (2 timer siden): Litt før saken ble gjenopptatt dvs sent 2020 eller tidlig 2021 Det tror jeg ikke stemmer. Han er i alle fall av en helt annen mening i dette intervjuet fra mars-2021 «– Har det i løpet av disse 20 årene aldri sneket seg inn en minste tvil om hvorvidt dommen mot Viggo er riktig? – Aldri i livet, svarer Paulsen. – Jeg finnes ikke i tvil, svarer Sørstrønen.» https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/gWpkk1/naa-er-vi-klare-til-kamp-naa-er-vi-paa-banen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 15. august 2022 #428 Del Skrevet 15. august 2022 Bettys skrev (2 minutter siden): Det tror jeg ikke stemmer. Han er i alle fall av en helt annen mening i dette intervjuet fra mars-2021 «– Har det i løpet av disse 20 årene aldri sneket seg inn en minste tvil om hvorvidt dommen mot Viggo er riktig? – Aldri i livet, svarer Paulsen. – Jeg finnes ikke i tvil, svarer Sørstrønen.» https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/gWpkk1/naa-er-vi-klare-til-kamp-naa-er-vi-paa-banen Det har vel kommet litt nye opplysninger siden den gang? JHA fikk vel hukommelsestap og det ble gjort nye DNA funn etter mars 21. Det at det IKKE gjordes nye funn fra VK er jo også viktig. Det har vel vært stille fra jentenes foreldre (som jeg mener bør få være i fred) samt JHAs mor `? Kanskje de har begynt å innse at JHA gjorde det alene ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 15. august 2022 #429 Del Skrevet 15. august 2022 Det er fint hvis man henviser til en kilde når man slenger ut påstander, som f.eks at faren til Stine Sofie "kan støtte seg på at det muligens er justismord" - som kraftwerk skriver i et innlegg ovenfor. For i et av intervjuene han og faren til Lena stilte opp i, i mars 2021 hevder begge at VK er skyldig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bettys Skrevet 15. august 2022 #430 Del Skrevet 15. august 2022 Kardemommete skrev (3 minutter siden): Det har vel kommet litt nye opplysninger siden den gang? JHA fikk vel hukommelsestap og det ble gjort nye DNA funn etter mars 21. Det at det IKKE gjordes nye funn fra VK er jo også viktig. Det har vel vært stille fra jentenes foreldre (som jeg mener bør få være i fred) samt JHAs mor `? Kanskje de har begynt å innse at JHA gjorde det alene ? Vedkommende jeg siterte mente at Sørstrønen var åpen for at det kunne være justismord i 2020-2021. De har vel ikke uttalt seg i senere tid, så vidt jeg vet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hank_rr Skrevet 15. august 2022 #431 Del Skrevet 15. august 2022 Jeg har noen spørsmål og håper kanskje noen her har svar: Nå er jo JHA siktet for mordet på LSP. Denne saken må søkes GK for åpning såvidt jeg har skjønt. Hvis den åpnes vil han også kunne dømmes for dette mordet. Er dette riktig? Hvem er det som søker til GK for dette isåfall, påtalemyndigheten? Han kan også siktes for å ha avlagt falsk forklaring i 00/01. Er det slik at disse sakene vil kunne samfalle i retten?: altså, hvis han dømmes for mordet på LSP, vil det gå automatikk i at han da også dømmes for falsk forklaring? Jeg lurer også på hvilken forklaring han har til vitneobservasjonene som ble gjort av ham i baneheia i dagene før: det at han stod å speidet fra toalettet, satt hukt sammen på bakken; dette er da svært merkelig oppførsel. Noen som vet dette? Og alle de fysiske funnene på jentene. Det hadde han ingen forklaring på for 21 år siden. Syns det er merkelig med så mye kniv-sår. JEG leste begrunnelsen til GK i 2021, også lurer jeg på: lagde de tilsvarende dokument til de foregående søknadene om gjenopptakelse? Var det enstemmig ved disse anledningene? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Centimeteren Skrevet 15. august 2022 #432 Del Skrevet 15. august 2022 Det er fint om man kan underbygge med argumentasjon og beviser dersom man på død og liv mener Viggo er skyldig. 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lord Friendzone Skrevet 15. august 2022 Forfatter #433 Del Skrevet 15. august 2022 hank_rr skrev (8 minutter siden): Jeg har noen spørsmål og håper kanskje noen her har svar: Nå er jo JHA siktet for mordet på LSP. Denne saken må søkes GK for åpning såvidt jeg har skjønt. Hvis den åpnes vil han også kunne dømmes for dette mordet. Er dette riktig? Hvem er det som søker til GK for dette isåfall, påtalemyndigheten? Ja, det må vel bli påtalemyndigheten som søker gjenåpning i den sammenheng. Det gjelder begge veier - altså både for domfelte som ønsker renvaskelse og når aktoratet ønsker å ta ut ny tiltale i saker som i utgangspunktet var regnet som avsluttet. hank_rr skrev (9 minutter siden): Han kan også siktes for å ha avlagt falsk forklaring i 00/01. Er det slik at disse sakene vil kunne samfalle i retten?: altså, hvis han dømmes for mordet på LSP, vil det gå automatikk i at han da også dømmes for falsk forklaring? Jeg lurer også på hvilken forklaring han har til vitneobservasjonene som ble gjort av ham i baneheia i dagene før: det at han stod å speidet fra toalettet, satt hukt sammen på bakken; dette er da svært merkelig oppførsel. Noen som vet dette? Hvordan dette vil løses i praksis er jeg usikker på. JHA forklarer seg stadig mer unnvikende. Nå har han plutselig dårlig hukommelse, og da han ble konfrontert med nye DNA-funn på jenta han knapt nok skulle ha vært borti så måtte han i så fall ha fått blackout. Ikke overraskende benekter han å ha begått overgrep mot person i nær relasjon. Han har også endret forklaring om hvem som vasket kniven, og sikkert flere andre detaljer. Det at JHA var i Baneheia kvelden før, og ble beskrevet som at han holdt på å «tørne» kan jo være interessant nok. Han kan ha planlagt handlingene og gjort forberedelser, som å finne egnet åsted og kutte grener. Men uansett vil dette neppe bli hans største forklaringsproblem i en eventuell ny rettssak... hank_rr skrev (9 minutter siden): JEG leste begrunnelsen til GK i 2021, også lurer jeg på: lagde de tilsvarende dokument til de foregående søknadene om gjenopptakelse? Var det enstemmig ved disse anledningene? Jeg har ikke lest begrunnelsene fra tidligere behandlinger, men tviler på at de var like omfattende som den siste. Da var jo behanglingstiden også veldig lang (tre og et halvt år). Alle de forrige avgjørelsene var enstemmige i VKs disfavør. Da VK sist gang fikk opplest avgjørelsen av Mikkel Tronsrud, og han fikk høre at det var en delt avgjørelse så tok han det som et godt tegn. Det var første gang noen i systemet hadde stemt i hans favør, så selv om det skulle ha blitt et nytt avslag så ville det ha vært et steg i riktig retning. Like etter bladde Tronsrud seg frem til konklusjonen, og leste at begjæringen ble tatt til følge. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minimymlen Skrevet 15. august 2022 #434 Del Skrevet 15. august 2022 Callisto83 skrev (59 minutter siden): Det er fint hvis man henviser til en kilde når man slenger ut påstander, som f.eks at faren til Stine Sofie "kan støtte seg på at det muligens er justismord" - som kraftwerk skriver i et innlegg ovenfor. For i et av intervjuene han og faren til Lena stilte opp i, i mars 2021 hevder begge at VK er skyldig. Fint om du også kan legge inn kilde 👍 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minimymlen Skrevet 15. august 2022 #435 Del Skrevet 15. august 2022 Centimeteren skrev (6 minutter siden): Det er fint om man kan underbygge med argumentasjon og beviser dersom man på død og liv mener Viggo er skyldig. Han er dømt i 2 rettsinstanser, så akkurat den dokumentasjonen over argumenter og beviser ligger i dommene. Men argumentasjon og dokumentasjon på at bevisene fremdeles er gyldige, det bør komme fram. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ramona1970 Skrevet 15. august 2022 #436 Del Skrevet 15. august 2022 hank_rr skrev (39 minutter siden): Jeg lurer også på hvilken forklaring han har til vitneobservasjonene som ble gjort av ham i baneheia i dagene før: det at han stod å speidet fra toalettet, satt hukt sammen på bakken; dette er da svært merkelig oppførsel. Noen som vet dette? Og alle de fysiske funnene på jentene. Det hadde han ingen forklaring på for 21 år siden. Syns det er merkelig med så mye kniv-sår. Dette blir vel vanskelig nå når han har fått så dårlig hukommelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 15. august 2022 #437 Del Skrevet 15. august 2022 minimymlen skrev (15 minutter siden): Fint om du også kan legge inn kilde 👍 Det kan jeg godt, selv om Bettys kom meg i forkjøpet ovenfor. Intervju med fedrene - etter at saken ble gjenopptatt - kan du lese om HER (Sosialnytt) Det står absolutt ingenting om at Jostein Sørstrønen mener det kan være et justismord. Heller tvert imot: "– Denne gangen skal vi gjøre alt vi kan for å klare det. Vi mener Viggo er skyldig. Han har drept våre barn, sier Jostein." Kraftwerk skrev også at VK nå har status som mistenkt i saken. Det finner jeg heller ingenting om. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ramona1970 Skrevet 15. august 2022 #438 Del Skrevet 15. august 2022 (endret) Dette ligger bak betalingsmur om noen kan lese det. Om noen har sagt at de er åpen for at det kan være justismord må være her, jeg finner det ikke i andre intervjuer, der er de veldig bastante: https://www.fvn.no/nyheter/lokalt/i/1BR5xJ/naa-er-vi-klare-til-kamp-naa-er-vi-paa-banen Edit: Intervjuet ligger i sin helhet i gruppa Baneheia-saken på facebook, om man søker på "fedrene" så finner man den. De er helt skråsikre på at VK er skyldig i denne artikkelen også. Endret 15. august 2022 av Ramona1970 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 15. august 2022 #439 Del Skrevet 15. august 2022 (endret) Bettys skrev (1 time siden): Vedkommende jeg siterte mente at Sørstrønen var åpen for at det kunne være justismord i 2020-2021. De har vel ikke uttalt seg i senere tid, så vidt jeg vet. Det stemmer ikke. Det eneste som har vært uttalt i den retning er dette fra den andre faren, høsten 2017: «Skulle forfatteren har rett vil det være den største rettsskandalen noensinne i Norge, sier Paulsen.» https://www.fvn.no/nyheter/lokalt/i/v4gO4/uten-solide-bevis-vil-forfatteren-framstaa-som-en-kjeltring Dvs han utelukket det ikke den gangen, om sitatet er korrekt. Nå kan det sikkert tenkes at det har vært et press innad blant de pårørende om å «stå samlet». Vil ikke overraske om Paulsen blir den første til å «snu» offentlig. Men kanskje de ikke kommer med noe før det ev. skulle være enighet. Endret 15. august 2022 av Djækklåsst 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 15. august 2022 #440 Del Skrevet 15. august 2022 (endret) ... Endret 15. august 2022 av Kardemommete misforståelse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg