Gå til innhold

Null arbeidserfaring, hvordan få jobb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 4.8.2022 den 15.15):

 Hva med lagerjobb, uten truckførerbevis?

 Anonymkode: 449e7...a52

vil ikke alle eventuelle arbeidsplasser at samtlige ansatte skaffer seg truckfører-bevis før dem faktisk får jobb på sånne plasser?       

Anonymkode: 833cc...e63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 4.8.2022 den 15.06):

Men hvor og hvordan skal jeg søke? :) Sånne stillinger på Finn.no er jeg garrantert sjanseløs på, da jeg mangler arebeidsaerfaring. Kanskje et bemmingsbyrå er min mulighet?

Anonymkode: 449e7...a52

Ta lappen kl B....? Kan hjelpe litt. 

Anonymkode: c7fa2...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du kan vaske dass

Anonymkode: 3ec18...42c

Det er vel forbeholdt polakker.

Anonymkode: 449e7...a52

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (2 timer siden):

Spørre potensielle arbeidsgivere. Meld din interesse til et bemannings- eller vikarbyrå.

Hvor fort kan et bemming eller vikarbyrå skaffe meg jobb, om jeg tar kontakt med dem?

Anonymkode: 449e7...a52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 4.8.2022 den 14.27):

Prøv praksisplass gjennom nav om du får det. Det tok riktignok litt tid, men det ga meg fast jobb etterhvert. 

Anonymkode: c6ebe...f7f

Han er jo i utdanning som betyr at han ikke har annen rett til å melde seg som student for å få hjelp til jobb. Når man er arbeidsledig så er man uten hverken jobbtilbud eller under utdanning. 

Anonymkode: 1d614...a2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.8.2022 den 13.15):

Er en kar på 24, som så og si har null arbeidserfaring. Ja, jeg vet det er flaut, pinlig osv. Har fullført VGS, og studerer nå. Fra 18-24 har jeg rett og slett levd på foreldrene mine sine penger(de er millionærer), og brukt de da på festing, og andre ting og tang.

Men jeg tenker og manne meg opp og få meg en jobb nå, er det helt umulig for meg? Og drive og søke på jobber på Finn er vel helt håpløst for meg med den CVen. Må absolutt ikke være en fulltid, kan godt være en deltid! Egentlig hva som helst, uten noe som man trenger lappen til.

Om jeg drar til et jobbbyrå, kan de hjelpe meg noe? :) Tusen takk for all hjelp! 

Anonymkode: 449e7...a52

de fleste foreldre idag er millionærer,så hvorfor skriver du det egentlig??de som har foreldre uten en mill idag har ressurssvake foreldre,slik har det blitt.

Anonymkode: 165e2...fd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse ledig i serveringsbransjen. Bra å tilpasse med studier- kan jobbe i helger, ferier og kvelder.
Servitør, barista, bartender?

Anonymkode: 375a3...5d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

de fleste foreldre idag er millionærer,så hvorfor skriver du det egentlig??de som har foreldre uten en mill idag har ressurssvake foreldre,slik har det blitt.

Anonymkode: 165e2...fd9

Det er jo likegyldig i forhold til TS spørsmål. 

Anonymkode: 375a3...5d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo likegyldig i forhold til TS spørsmål. 

Anonymkode: 375a3...5d3

så hvorfor skriver han det da????

Anonymkode: 165e2...fd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

så hvorfor skriver han det da????

Anonymkode: 165e2...fd9

For å forklare hvorfor han ikke har trengt å jobbe

Anonymkode: 375a3...5d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serveringssteder, barnehager og sykehjem trenger stadig ufaglærte. Bare å ringe. 

Anonymkode: 0cf8b...f8b

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

de fleste foreldre idag er millionærer,så hvorfor skriver du det egentlig??de som har foreldre uten en mill idag har ressurssvake foreldre,slik har det blitt.

Anonymkode: 165e2...fd9

De er veldig rike, vi snakker årlig inntekt på rundt 20 mill på begge to. Ja, typisk "pappagutt".

Anonymkode: 449e7...a52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Masse ledig i serveringsbransjen. Bra å tilpasse med studier- kan jobbe i helger, ferier og kvelder.
Servitør, barista, bartender?

Anonymkode: 375a3...5d3

Absolutt innafor. Men er vel svært mange om beitet, og er vel håpløst og søke med en tom CV?

Anonymkode: 449e7...a52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Serveringssteder, barnehager og sykehjem trenger stadig ufaglærte. Bare å ringe. 

Anonymkode: 0cf8b...f8b

Skal jeg bare ringe et random sykehjem og spørre om jobb? 😅

Kan jeg ikke heller dra til Manpower f.eks og be om og finne meg noe? Så jeg har noe på CVen iallefall.

Anonymkode: 449e7...a52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men jeg skjønner ikke TS, har du i det hele tatt prøvd å søke jobb? Du svarer jo bare hele tiden at det sannsynligvis er mange om beinet eller at man ikke får jobb med tom CV, men har du faktisk prøvd? Det hjelper ikke å bare sitter her på KG og spørre om du burde søke eller ringe, du må jo bare sette i gang og sende noen søknader. Vanskelig å si om du får napp eller ikke når du ikke har prøvd. 

Anonymkode: 3e804...b80

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, det er arbeidstakernes marked nå og det ropes etter mer bemanning i mange bransjer, blant annet i servicebransjen. Fiks en CV og søknad (mange gode artikler om utforming av søknad), og start å søk rundt! Ikke alle som ser etter 10 års erfaring, nå handler det for flere om å ha nok armer og bein.

By på deg selv, dra inn hobbyer, kvaliteter og styrker ved deg som person. Hvem er du i vennegjengen/som medstudent kan også si litt om hvordan du er som kollega og også dine samarbeidsferdigheter. Her må du ikke tenke at toget er gått, men bare søke masse! Dra frem personlige egenskaper, f.eks. at du liker å ta i et tak og hjalp å male hytta til besteforeldrene dine, er ansvarsbevisst og har omsorg for folk og dyr og har hatt mye ansvar for hunden hjemme, er aktiv og sosial gjennom forball/klatring etcetc. Her må du nesten bare se på hva du har gjort de siste årene og hvordan du kan koble det opp til kvaliteter og egenskaper ved deg selv. 

Bruk nettverket ditt for alt det er verdt, veldig få jobber som faktisk blir utlyst. Har du en kompis som jobber i en restaurant eller en butikk og som trenger vikarer? På den måten kan kompisen gå god for deg som person og du får en for innenfor. Vikarstillinger kan fort bli til noe mer når man får en fot innenfor og «beviser» at man er den de ser etter. 
 

Eventuelt ta «gamlemåten» og oppsøk aktuelle bedrifter med cv og åpen søknad i hånda. På den måten får de et ansikt på deg og et inntrykk av hvem du er.

Og du! Ikke bli skuffa om du ikke får napp på de 10 eller 50 første. Jeg er ferdigutdannet med masse erfaring. Søkte 20 jobber før jeg fikk napp om et intervju. Og det er bare det ene intervjuet man kan trenge for å få jobben! Hadde liten tro på at den skulle bli min, men ved å blant annet reflektere godt rundt hvem jeg er og dra inn konkrete eksempler slo jeg 150 andre og fikk jobben (litt selvskryt må være lov). 

Poenget er at du må ha troa på deg selv og legge vekk alle andre konkurrenter. Bygg deg selv opp, vis hvem du er uten å dra andre ned. Ikke unnskyld deg for at du ikke har det de ser etter eller tonnevis med erfaring, men vis dem hvorfor du er verdt å satse på. Masse lykke til! 

Anonymkode: 5e3c8...6d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Men jeg skjønner ikke TS, har du i det hele tatt prøvd å søke jobb? Du svarer jo bare hele tiden at det sannsynligvis er mange om beinet eller at man ikke får jobb med tom CV, men har du faktisk prøvd? Det hjelper ikke å bare sitter her på KG og spørre om du burde søke eller ringe, du må jo bare sette i gang og sende noen søknader. Vanskelig å si om du får napp eller ikke når du ikke har prøvd. 

Anonymkode: 3e804...b80

Nei, aldri prøvd. Eller har via Finn to-tre ganger, ble avslått med engang.

Mener du virkelig at jeg har sjans på jobb, med null jobberfaring om jeg søker online?

Anonymkode: 449e7...a52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

De er veldig rike, vi snakker årlig inntekt på rundt 20 mill på begge to. Ja, typisk "pappagutt".

Anonymkode: 449e7...a52

Eier noen av foreldrene dine bedrifter eller er arbeidsgivere? Du skulle spurt dem om de kunne gi deg sommerjobb eller om de kan gi deg en deltidsjobb nå. Du trenger ikke jobbe der lenge, bare nok til at du har noe på CVen og har en referanse. Mye lettere å søke jobb når man allerede har jobb.

Anonymkode: 05b81...64c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...