AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #1 Del Skrevet 4. august 2022 Har rester etter en spontanabort for noen dager siden, og har fått tilbud om utskrapning. Aldri vært gjennom det før, men har lest skrekkhistorier om at det kan være vanskelig/umulig å bli gravid etterpå. Jeg ønsker å bli gravid igjen så snart som mulig, og lurer da på hva som er riktig i min situasjon; utskrapning eller abortpiller/cytotec for å bli kvitt rester? På sykehuset sa de at utskrapning vil føre til færre blødningsdager, og at jeg vil være sikker på at alt er ute. Mens piller også kan fjerne alt, men muligens noen flere blødningsdager (senere eggløsning?) Anonymkode: 95797...1ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #2 Del Skrevet 4. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Aldri vært gjennom det før, men har lest skrekkhistorier om at det kan være vanskelig/umulig å bli gravid etterpå. Dette er jo bare tull. Skjerpings. Har selv tatt tre aborter og blitt lett gravid etterpå. Anonymkode: 3fcfd...60f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #3 Del Skrevet 4. august 2022 Jeg fikk pillene. Ble ikke informert om andre valg. Var bare i uke 10 da, så er sikkert forskjellig på hvor mye som skal ut.... Anonymkode: 80832...27c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #4 Del Skrevet 4. august 2022 Det kan bed sjeldne tilfeller: sammenvoksninger inne i livmoren kan skje etter en utskrapning. Om man så velger å fjerne disse for man ønsker å blo gravid, mener jeg måten det gjøres på er å ta bort deler av «endometrium», altså der mensblodet samler seg, og der egget skal feste seg. Dette vil igjen føre til at det vil være veldig vanskelig å bli gravid. Jeg ønsker å presisere at dette er sjeldent det som skjer etter en utskraping. Dette er ikke normen. Men det kan skje. Om du er redd og ønsker flere svar, snakk med en lege som kan dette. Spør om råd. Spør alle spørsmål du kommer på, for så å ta en avgjørelse på hva du ønsker å gjøre. Anonymkode: 5ab22...60b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #5 Del Skrevet 4. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette er jo bare tull. Skjerpings. Har selv tatt tre aborter og blitt lett gravid etterpå. Anonymkode: 3fcfd...60f Unødvendig kommentar. Skal man si det om alt. «Jeg røyka når jeg bar gravid, men det gikk jo bra», «jeg brukte ikke setebelte, men det gikk jo bra» (som eksempler litt satt på spissen). Det finnes tilfeller da abort har ført til fertilitetsproblemer, grunnet komplikasjoner. Jeg jobber med ei som har store problemer etter at de måtte utføre en utskrapning av et foster som døde i uke 18. Jeg mener ikke at det er normen. Det er ikke det som skjer i de fleste tilfeller. Men det er en viss fare involvert i det, og er en av grunnene til at man ikke bør bruke abort som prevansjonsmiddel. Det er alltid farer involvert i inngrep. Anonymkode: 5ab22...60b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #6 Del Skrevet 4. august 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Dette er jo bare tull. Skjerpings. Har selv tatt tre aborter og blitt lett gravid etterpå. Anonymkode: 3fcfd...60f Var en eller flere av dem med utskrapning? Anonymkode: 95797...1ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 4. august 2022 #7 Del Skrevet 4. august 2022 Jeg har skjønt at abortpiller i de fleste tilfeller er nok, men at noen ganger er det rester igjen og en må ha utskrapning. Abortpiller er også svært smertefullt. Og hvis en redd for sterilitet er nok risikoen liten for begge metoder, men rester som blir igjen kan være like farlig for det som en utskrapning. Jeg ville gått for utskrapning og blitt ferdig med det 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #8 Del Skrevet 4. august 2022 Hadde tre runder med cytotec uten at alt ble borte, så da ble det utskrapning som siste utvei! Det tok 6 mnd før jeg fikk igjen mensen og ble gravid igjen. Anonymkode: b3674...497 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angeleye Skrevet 4. august 2022 #9 Del Skrevet 4. august 2022 Jeg hadde rester i flere måneder etter cytotec. Måtte ta utskrapning, som var enkelt og kjapt gjort. Ble gravid igjen på første eggløsning etter utskrapningen! 🙂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 4. august 2022 #10 Del Skrevet 4. august 2022 Hør på legene. De vil bare fjerne rester. Klart du kan bli gravid igjen. Men ikke om der er rester igjen. De renser kroppen, så blir den klar for en ny graviditet. Lykke til. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #11 Del Skrevet 6. august 2022 Har hatt 3 utskrapninger (morkakerester). Det gikk kjempefint og ble gravid på 1PP med alle 3 barna 😊 Anonymkode: 5c1a5...163 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #12 Del Skrevet 6. august 2022 Ville valgt utskrapning om du kan velge. Men det er kun fordi jeg har veldig dårlig erfaring med piller. Det er lav risiko for sterilitet uansett. Anonymkode: ff521...83c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #13 Del Skrevet 6. august 2022 Ville valgt utskrapning. Har selv hatt to MA og fikk de der pillene. Men fungerte ikke på meg. Den ene gangen holdt jeg på og styre i 3 måneder med blødning og tull. Den andre gangen fikk jeg ikke velge enda jeg sa at de pillene ikke fungerer på meg. Det stemte etter 2 uker der jeg var dårlig fikk jeg utskrapning, var snakk om akutt innleggelse. Fikk en beklagelse fra legen. Kom meg veldig fort etterpå. Anonymkode: 00067...626 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #14 Del Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Har hatt 3 utskrapninger (morkakerester). Det gikk kjempefint og ble gravid på 1PP med alle 3 barna 😊 Anonymkode: 5c1a5...163 Supert! Men, er redd at slimhinnene ikke får tid til å bygge seg opp nok til eggløsning. Slutten av neste uke vil det være to uker siden sa skjedde. Om jeg får utskrapning da, og eggløsning skjer feks en uke deretter, vil slimhinnen da kunne bli tykk nok for mulig graviditet ? Anonymkode: 95797...1ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #15 Del Skrevet 9. august 2022 Angeleye skrev (På 4.8.2022 den 19.38): Jeg hadde rester i flere måneder etter cytotec. Måtte ta utskrapning, som var enkelt og kjapt gjort. Ble gravid igjen på første eggløsning etter utskrapningen! 🙂 Mener du at du ble gravid før du engang fikk mens etter utskrapning? Anonymkode: 95797...1ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #16 Del Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (På 6.8.2022 den 19.14): Supert! Men, er redd at slimhinnene ikke får tid til å bygge seg opp nok til eggløsning. Slutten av neste uke vil det være to uker siden sa skjedde. Om jeg får utskrapning da, og eggløsning skjer feks en uke deretter, vil slimhinnen da kunne bli tykk nok for mulig graviditet ? Anonymkode: 95797...1ec Slapp av og la kroppen komme seg etter spontanaborten. Ting tar tid. Jeg mistet for en måned siden, og er fortsatt lei meg. Venter med en ny graviditet til jeg er mer emosjonelt stabil. Anonymkode: 37520...da2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #17 Del Skrevet 11. august 2022 Så leit du mistet❤️😢 Jeg hadde først piller men endte med utskrapning alikevel pga rester. Så jeg ville valgt utskrapning med en gang kunne jeg valgt om igjen. Men så vet en jo aldri da, det kommer jo an på så mye. Selv ble jeg gravid to ganger på første forsøk etterpå. Lykke til❤️ Anonymkode: 17421...c1b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #18 Del Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Så leit du mistet❤️😢 Jeg hadde først piller men endte med utskrapning alikevel pga rester. Så jeg ville valgt utskrapning med en gang kunne jeg valgt om igjen. Men så vet en jo aldri da, det kommer jo an på så mye. Selv ble jeg gravid to ganger på første forsøk etterpå. Lykke til❤️ Anonymkode: 17421...c1b Jeg var til kontroll tidligere denne uka, og fikk beskjed om at jeg ikke trengte utskrapning. Blør jo fremdeles, så forstår ikke alt dette. Men får håpe kroppen kommer tilbake til normal syklus snart. Graviditetstester er fremdeles veldig positive, også i dag på dag 14 etter sa. Ble du gravid før mens kom tilbake? Testet du i så fall etter eggløsning, eller bare hadde dere sex annenhver dag ca.? Anonymkode: 95797...1ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #19 Del Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Slapp av og la kroppen komme seg etter spontanaborten. Ting tar tid. Jeg mistet for en måned siden, og er fortsatt lei meg. Venter med en ny graviditet til jeg er mer emosjonelt stabil. Anonymkode: 37520...da2 Ja, det tar dessverre tid. Jeg er mer utålmodig enn deg tror jeg. Min måte å takle det på, tror jeg vil være å bli gravid igjen så snart som mulig. Håper jeg har litt flaks denne gangen for en gangs skyld. Har mistet to ganger på ca. et halv år nå..... Anonymkode: 95797...1ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angeleye Skrevet 12. august 2022 #20 Del Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (På 10.8.2022 den 0.50): Mener du at du ble gravid før du engang fikk mens etter utskrapning? Anonymkode: 95797...1ec Ja, rakk ikke å ha menstruasjon før jeg var gravid 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå