AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #1 Del Skrevet 4. august 2022 Hei! Finnes det andre apper til biblioteket enn bibliofil-appen? Bibliofil er en heller dårlig app (nå har jeg redigert meg selv flere ganger for å nedjustere _hvor_ dårlig jeg syns appen er...) og det er trist når jeg har stort behov for å bruke den til bestilling av bøker og annet. Jeg orker ikke å begynne med "hva er problemet?" (Det starter allerede ved innlogging...), jeg ønsker bare tips om en mer funksjonell app om det finnes. Anonymkode: 167cf...44b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #2 Del Skrevet 4. august 2022 Beklager å måtte si det, men norske bibliotek og digitalisering er et evig rot, kanskje med unntak av Nasjonalbibliotekets arkiv på nett. Da man i sin tid skulle etablere en egen, ny plattform for utlån, tok det flere år før man på biblioteket i byen der jeg bor, igjen kunne låne ting fra resten av landet, så det forundrer meg ikke at appen du nevner er dårlig, og tror neppe det finnes et bedre alternativ; mange bibliotekansatte er analoge, og når man oppretter lokale, digitale løsninger, har man som følge av stramt budsjett begrensede muligheter for hva som kan lages. Den beste løsningen hadde vært å bruke systemer biblioteker i andre land har testet ut og har nytte av, men evnen til å finne opp hjulet på nytt overstyrer dette. Anonymkode: af6bd...075 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #3 Del Skrevet 5. august 2022 https://bibsok.no Anonymkode: 3123b...7e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #4 Del Skrevet 5. august 2022 Bruker Bibliofil mye, kan ikke si jeg plages nevneverdig med den? Ellers så kan du søke i bibliotekssøk/bibsok.no direkte på nettsiden. Anonymkode: eb3ad...c66 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #5 Del Skrevet 5. august 2022 Den funker helt fint for meg. Hvis du forklarer hva problemet er, så kan vi kanskje hjelpe? Anonymkode: bcec4...056 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #6 Del Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Den funker helt fint for meg. Hvis du forklarer hva problemet er, så kan vi kanskje hjelpe? Anonymkode: bcec4...056 Av en eller annen grunn får jeg opp at jeg må logge meg inn på et skolebibliotek. Jeg får ikke endret det til mitt vanlige bibliotek. Jeg får ikke endret det på min side eller innstillinger. Anonymkode: 167cf...44b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #7 Del Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Av en eller annen grunn får jeg opp at jeg må logge meg inn på et skolebibliotek. Jeg får ikke endret det til mitt vanlige bibliotek. Jeg får ikke endret det på min side eller innstillinger. Anonymkode: 167cf...44b Hvis du trykker på valg nede på menyen, så kan du bytte ditt til biblioteket du tilhører. Anonymkode: 1ab6e...07f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #8 Del Skrevet 6. august 2022 Jeg er veldig glad i bibliofil-appen, og bibsok.no fungerer godt for å bestille bøker etter mitt behov. Elsker at man kan bestille bøker fra hele Norge, og få dem i hendene få dager etterpå. Ellers har jeg brukt hjemmesiden til biblioteket mitt, og logget inn via den. Da får jeg alle funksjonene i en nettside. Lenge siden jeg prøvde det sist, for jeg bruker egentlig bare bibliofil-appen. Anonymkode: b2f82...7a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #9 Del Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Av en eller annen grunn får jeg opp at jeg må logge meg inn på et skolebibliotek. Jeg får ikke endret det til mitt vanlige bibliotek. Jeg får ikke endret det på min side eller innstillinger. Anonymkode: 167cf...44b Ta en telefon til biblioteket ditt og sjekk om ditt lånekort er knyttet til ditt vanlige bibliotek. Om det ikke funker via skjermebildet en annen bruker delte, så kan det være at det er skjedd en feil med selve oppsettet på lånekortet ditt. Nasjonalt lånekort f.eks vet jeg må knyttes manuelt til de bibliotekene du har signert avtale med. Anonymkode: eb3ad...c66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #10 Del Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (På 6.8.2022 den 20.00): Ta en telefon til biblioteket ditt og sjekk om ditt lånekort er knyttet til ditt vanlige bibliotek. Om det ikke funker via skjermebildet en annen bruker delte, så kan det være at det er skjedd en feil med selve oppsettet på lånekortet ditt. Nasjonalt lånekort f.eks vet jeg må knyttes manuelt til de bibliotekene du har signert avtale med. Anonymkode: eb3ad...c66 Jeg har fått endret til et bibliotek i nabobyen, det er da noe... Selv om jeg står tilknyttet "mitt" bibliotek (i listen over bibliotek kortet mitt er tilknyttet) får jeg ikke valgt det som hentested, fordi det kommer ikke opp i listen over bibliotek i mitt fylke. Tror jeg må snakke med et menneske på biblioteket. Dette har jeg ingen tålmodighet med. Anonymkode: 167cf...44b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå