Gå til innhold

Rart Norge importerer kinesiske biler

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Gjør Norge Kina en bjørnetjeneste siden er Kina på vei til å til krig. Iallfall begynner dem å ha aggressiv betoning. Jeg har ingen respekt til Kina. 

Anonymkode: d9400...a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal vi vende ryggen til Kina, er det virkelig skralt med hva vi ikke kan kjøpe. Biler er jo bare en dråpe i havet av det som kommer derfra.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi er økonomisk avhengig av et godt (handels)forhold til kina.

Anonymkode: a57f6...00b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå når strøm, mat og drivstoff har blitt så dyrt er det gjerne ikke en dum ide å vende Kina ryggen. Da fpr vi jo veldig, veldig mindre ting og ræl å bruke penger på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
tdm900 skrev (35 minutter siden):

Skal vi vende ryggen til Kina, er det virkelig skralt med hva vi ikke kan kjøpe. Biler er jo bare en dråpe i havet av det som kommer derfra.

Man kan ikke gjøre det over natta, men over tid må vestlige land finne seg andre samarbeidspartnere når det gjelder produksjon av komponenter til pc'er, tver, mobiltelefoner og alt det andre, samt biler og andre ferdige produkter. Det kan innebære at slike produkter blir litt dyrere, men vesten vil gjøre seg selv en stor bjørnetjeneste hvis man fortsetter å gjøre seg avhengige av Kina. 

Anonymkode: 56c83...6c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Biler er det minste å bekymre deg for. Åpne en hver skuff, et hvert skap i huset ditt og tell hva som er fra Kina - og hva som ikke er det.

Kina har vært et diktatur i over 60 år. De har drevet med sabelrassing over Taiwan i all den tid. Ansatte hos Foxconn/Apple møter selvmordsnett når de hopper fra vinduene i fabrikkene sine, der de sover, bor og jobber - så vanlig er det med depresjon der. Staten overvåker alt og alle, og driver med etnisk rensning i Xinjiang.

Så, ja, mulighetene og grunnene til å vende Kina ryggen har vært mange. Men alt som teller i den verden vi har bygd er penger. Og det utnytter kineserne mesterlig.

Anonymkode: de61c...0dc

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Biler er det minste å bekymre deg for. Åpne en hver skuff, et hvert skap i huset ditt og tell hva som er fra Kina - og hva som ikke er det.

Kina har vært et diktatur i over 60 år. De har drevet med sabelrassing over Taiwan i all den tid. Ansatte hos Foxconn/Apple møter selvmordsnett når de hopper fra vinduene i fabrikkene sine, der de sover, bor og jobber - så vanlig er det med depresjon der. Staten overvåker alt og alle, og driver med etnisk rensning i Xinjiang.

Så, ja, mulighetene og grunnene til å vende Kina ryggen har vært mange. Men alt som teller i den verden vi har bygd er penger. Og det utnytter kineserne mesterlig.

Lmao. Glemte du å runde av, hilsen USA eller kanskje hilsen India 😂

Depresjon i USA og India fortjener et helt eget nivå, for å si det mildt. 

Etnisk rensing er både USA og nå India godt kjent med. Jeg nevner disse to, siden de er aldri enige om hvem som er "verdens største demokrati".  Høyreekstremister som har tatt makta i disse landene tidligere (USA - Trump), i India er det Modi.  

Forsøk på statskupp i USA ifjor. 

Nå er det såpass ille i USA at 1 av 3 ønsker å ta til våpen mot regjeringen, og flertallet av amerikanere på begge sider av den politiske skalaen er veldig misfornøyd med hvordan landet er blitt og mener, helt korrekt, at systemet jobber mot vanlige folk.

https://thehill.com/homenews/3572278-nearly-one-in-three-americans-say-it-may-soon-be-necessary-to-take-up-arms-against-the-government/

Veldig koselig at du er opptatt av Xinjiang. Jeg vet ikke hva jeg skal starte med her først, for å sammenligne litt. Tenker du at området (Sentral-Asia) trenger mer islamisme, og ikke minst pan-tyrkisk innflytelse? Kan jeg spørre om du er enten fan av Taliban og ikke minst han NATO-fyren som heter Sultan Erdogan i Tyrkia?

Eller kanskje jeg kan spørre hvor opptatt du er av minoritetene sine rettigheter rett i nærheten av Xinjiang, nemlig den indisk-kontrollerte delen av Kashmir? Ikke det nei, lite opptatt av det, tenker jeg. 

De høyreekstremt-religiøse psykopatene i New Delhi har en fyr til statsminister (fikk kun 35% støtte) som ellers bidrog til massakre på muslimer for 20 år siden. 

https://www.theguardian.com/commentisfree/2014/apr/07/narendra-modi-massacre-next-prime-minister-india

Våren 2024 vil det være 10 år denne tullingen har styrt det "største demokratiet" (tragisk) i verden, og det er fare for at psykoen får ytterliggere 5 år til. 

Overvåkning? Vil du virkelig inn på det temaet? Haha. Snowden 4 Life, tenker jeg vi sier. Alle som følger med vet at USA sitt etterretningsregime hadde fått tidligere Stasi fullstendig grønn av misunnelse.

Anonymkode: 4530d...3b3

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Alle som følger med vet at USA sitt etterretningsregime hadde fått tidligere Stasi fullstendig grønn av misunnelse.

Her må jeg korrigere deg Stasi sin operasjon er fortsatt den mest spektakulære etteretningsovervåkningen i kjent historie. 

USA sine overgrep, uansett hvor alvorlige de er i et demokrati, når ikke opp til anklene engang.

Selv ikke Kina er i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Lmao. Glemte du å runde av, hilsen USA eller kanskje hilsen India 😂

Depresjon i USA og India fortjener et helt eget nivå, for å si det mildt. 

Etnisk rensing er både USA og nå India godt kjent med. Jeg nevner disse to, siden de er aldri enige om hvem som er "verdens største demokrati".  Høyreekstremister som har tatt makta i disse landene tidligere (USA - Trump), i India er det Modi.  

Forsøk på statskupp i USA ifjor. 

Nå er det såpass ille i USA at 1 av 3 ønsker å ta til våpen mot regjeringen, og flertallet av amerikanere på begge sider av den politiske skalaen er veldig misfornøyd med hvordan landet er blitt og mener, helt korrekt, at systemet jobber mot vanlige folk.

https://thehill.com/homenews/3572278-nearly-one-in-three-americans-say-it-may-soon-be-necessary-to-take-up-arms-against-the-government/

Veldig koselig at du er opptatt av Xinjiang. Jeg vet ikke hva jeg skal starte med her først, for å sammenligne litt. Tenker du at området (Sentral-Asia) trenger mer islamisme, og ikke minst pan-tyrkisk innflytelse? Kan jeg spørre om du er enten fan av Taliban og ikke minst han NATO-fyren som heter Sultan Erdogan i Tyrkia?

Eller kanskje jeg kan spørre hvor opptatt du er av minoritetene sine rettigheter rett i nærheten av Xinjiang, nemlig den indisk-kontrollerte delen av Kashmir? Ikke det nei, lite opptatt av det, tenker jeg. 

De høyreekstremt-religiøse psykopatene i New Delhi har en fyr til statsminister (fikk kun 35% støtte) som ellers bidrog til massakre på muslimer for 20 år siden. 

https://www.theguardian.com/commentisfree/2014/apr/07/narendra-modi-massacre-next-prime-minister-india

Våren 2024 vil det være 10 år denne tullingen har styrt det "største demokratiet" (tragisk) i verden, og det er fare for at psykoen får ytterliggere 5 år til. 

Overvåkning? Vil du virkelig inn på det temaet? Haha. Snowden 4 Life, tenker jeg vi sier. Alle som følger med vet at USA sitt etterretningsregime hadde fått tidligere Stasi fullstendig grønn av misunnelse.

Anonymkode: 4530d...3b3

Så hele ditt argument er at Kina ikke er ille fordi andre også er det? Så det er greit å tråkke i salaten når andre allerede har tryna i den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, om noe gjør vi Kina en tjeneste, og i hvert fall ikke en bjørnetjeneste. De er nok bare glade for alt de kan få eksportert og solgt før de ev. får tilsvarende sanksjoner som Russland.

Anonymkode: 38199...986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hele de globaliseringsgreiene har skapt kaos og gitt makt og penger til de som ikke burde hatt det.

Anonymkode: bdf72...bfd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...