Gå til innhold

Ny Matilda film

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fader å..nå har det blitt gjort en nyinnspilling av Matilda. Den er blitt gjort om til en musikal og har premiere på Netflix i oktober. Det er ofte skuffende når det lages nyinnspillinger av filmer man forbinder med barndommen. Digget denne filmen i barndommen og synes den er bra som voksen over 30 også. Noen filmer bør bare få bli som de er. Skal dere se den? 

Anonymkode: 0a817...533

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

La meg gjette.. Mathilda er mørkhudet,  foreldrene er homofile eller trans, alt er woke. 

Anonymkode: 4d14e...dd1

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

La meg gjette.. Mathilda er mørkhudet,  foreldrene er homofile eller trans, alt er woke. 

Anonymkode: 4d14e...dd1

Neida, Matilda er hvithudet, foreldrene er mor og far, men Ms. Honey er visst mørk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Fader å..nå har det blitt gjort en nyinnspilling av Matilda. Den er blitt gjort om til en musikal og har premiere på Netflix i oktober. Det er ofte skuffende når det lages nyinnspillinger av filmer man forbinder med barndommen. Digget denne filmen i barndommen og synes den er bra som voksen over 30 også. Noen filmer bør bare få bli som de er. Skal dere se den? 

Tenk å lage den filmen til musikal da gitt...

Jeg er også veldig glad i den filmen, og vil aldri se på den som en musikal. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Millimani skrev (1 minutt siden):

Ja ,ble så utrolig skuffet når jeg så det 😔

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Neida, Matilda er hvithudet, foreldrene er mor og far, men Ms. Honey er visst mørk. 

Har crush på Ms Honey i den gamle Matilda-filmen 😍

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonymburker skrev (2 minutter siden):

Har crush på Ms Honey i den gamle Matilda-filmen 😍

Veldig pen dame ☺️

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er så ille med nyinnspillinger, hvorfor ikke bare la være å se filmen og ikke ergre seg. Snakk om ilandsproblem...

Anonymkode: 7b080...7bc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Millimani skrev (3 minutter siden):

Matilda har vært en musikal I snart 15 år. 

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det er bare bra at en så nydelig historie som matilda er blir introdusert i nye formater til nytt publikum så den får enda lenger levetid. Det fortjener den. 

Anonymkode: fab4e...120

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Millimani skrev (6 minutter siden):

Den har da vel gått som musikal på teaterscenen i flere år vel?

Anonymkode: 0f2bd...637

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Matilda har vært en musikal I snart 15 år. 

Anonymkode: fab4e...120

Men den originale filmen fra 90-tallet er ikke det.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en filmatisering av Matilda the Musical av Dennis Kelly og Tim Minchin uroppført av RSC i 2010, ikke en nyinnspilling av Matilda (1996). Filmen har vært i planlegging siden 2013, og begynte innspilling i fjor vår etter å ha blitt utsatt pga C-19.

52 minutter siden, AnonymBruker said:

Men den originale filmen fra 90-tallet er ikke det.

Musikalen er ikke basert på filmen fra 1996, men på samme kildemateriale (Roald Dahls roman) og musikalen og DeVitos film eksisterer uavhengig av hverandre.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett musikalen i London og elsker musikken derfra, så jeg gleder meg veldig til filmen kommer!

Anonymkode: c8234...4b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

neste spørsmål: hvorfor gidder noen egentlig å betale for Netflix i det hele tatt. 

sikkert greit å ha de første par årene. Men kvaliteten der har gått temmelig kraftig nedover i flere år nå. 

Anonymkode: 6ee24...c30

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig glad i DeVitos film fra 1996. Trofast og flott filmatisering 😊

Åpen for at musikalen kan være bra. Blir jo også satt opp i Norge nå, med Haddy N’Jie som den snille læreren og ROBERT STOLTENBERG som rektor Turnbull 😀😀😀

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (7 timer siden):

Veldig glad i DeVitos film fra 1996. Trofast og flott filmatisering 😊

Åpen for at musikalen kan være bra. Blir jo også satt opp i Norge nå, med Haddy N’Jie som den snille læreren og ROBERT STOLTENBERG som rektor Turnbull 😀😀😀

I den nye filmen skal Emma Thompson spille Trunchbull , men tror ikke noe på at hun kommer til å klare det like bra som Pam Ferris. Hun er jo skapt til den rollen,og spiller karakteren så bra at man faktisk liker Trunchbull på tross av at man misliker henne 😄

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 2.8.2022 den 21.57):

Det er ingen som tvinger deg til å se den. Problem løst

Anonymkode: 638d3...563

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har hatt en musikal versjon i over 10 år nå. Det er ikke nytt i det hele tatt. De har bare filmet musikal-versjonen, ikke laget en ny reboot av filmen. Det er en helt egen historie basert på samme boken.

Ja, jeg skal se den og gleder meg og har ventet i flere år. Har hørt musikalen er bra. Skulle ønske jeg fikk sett den i New York. 

Anonymkode: d4581...e08

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...

Så den norske musical-versjonen nå og ble egentlig ganske skuffet. Musikken var kjedelig (jeg liker vanligvis musicals altså 😅), storyen var…rart tilpasset fra boka. Har lest boka og sett filmen. Søte unger da, hun som sang tittelrollen var flink. Haddy var totalt bortkastet casting, hun sang jo knapt (hadde vel sunget fletta av resten). Opprørske barn var den eneste sangen som fenget litt. Skal se den engelske versjonen på NF likevel, spesielt hvis Emma Thompson er med.

Anonymkode: fd1a5...db8

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...