Gå til innhold

Er Tesla harry? JA/NEI

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Castor Troy skrev (På 2.8.2022 den 21.02):

Omtrent like harry som VW Golf var for noen få år siden. Tesla er mainstream, A4 og en helt vanlig bil i Norge. Norges mest solgte siste årene. 

De fleste biler i Norge er vel ganske så mainstream. 

Anonymkode: 0ddcd...21c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men samtlige grisekjørere som absolutt skulle forbi alt og alle da vi var på ferie i sommer var en Tesla. Aner ikke hvor mange ganger vi sa ‘var det en tesla? Ja det var det!’ i det den suste forbi. 

Anonymkode: 0ddcd...21c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Har mine egne meninger, om det meste. Samt hvilken bil jeg skal velge, som går på batteri til fremdriften. Det handler ikke om misunnelse, men kunnskaper.

Anonymkode: 359d0...247

Selvfølgelig. Det har også jeg. Var heller ikke det jeg viste til.

Poenget mitt var at jeg står trygt i egne valg. Og ikke har behov for å kalle andres valg for "harry" bare fordi de skiller seg fra mine preferanser. I det man må ty til slik ordbruk så vitner det om en indre usikkerhet. 

Anonymkode: 0bcd4...212

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/4/2022 at 3:19 PM, -jk- said:

TJa, ikke enig. Jeg synes X'en er den peneste crossoveren på markedet (eller SUV, om man klassifiserer den som det). Den har et rent og funksjonalistisk utseende, der vekten er lagt på plassutnyttelse og lav luftmotstand. Det verste jeg ser er digre biler med svære griller og dårlig plassutnyttelse samt firkantet design med høy luftmotstand. Biler der all vekt er lagt på "se på meg her kommer jeg"-effekten og alt annet er sekundært.

Hongqi e-HS9 er en av de verste, men verken BMW iX eller Volvo XC90 er noen skjønnheter i mine øye. MB G-klasse er vel den aller, aller verste når jeg tenker meg om. Men nå liker jeg som sagt funksjonalistisk og minimalistisk design og hadde bygd et svært moderne hus om jeg skulle bygd hus. Maksimalistene som liker store "herskapelige" hus med sprosser, hunder, karnapper og søyler overalt har sikkert andre preferanser ;)

TLDR: Model X er bilverdenens svar på funkis-hus. Og det er det selvsagt ikke alle som liker. 

Det er jo nettopp SUV og crossover som er så stygt. Fæl klump av en bil.  Om Model X er den peneste du vet om er det fortsatt litt som å snakke om verdens høyeste dverg.

Anonymkode: e052d...996

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.8.2022 den 20.57):

Spent!

Anonymkode: 1f156...d04

Absolutt harry. Tesla minner meg om Ford Sierra som alle skulle ha for noen tiår siden. Heldigvis har de virkelige bilprodusentene kommet med mange fine elbiler nå. Jeg lurer på hvor mange av disse hyperraske elbilene som er årsak til alle bilulykkene vi opplever for tiden. Som vanlig informerer ikke media rundt ting som kan være politisk ukorrekt. Det hadde tatt seg ut om det ble tydelig at elbiler øker ulykkesstatistikken. Store opplyste skjermer og sterk akselerasjon får neppe bilulykker til å bli færre. Det skjønner de aller fleste, men det er nok ikke lov til å si det høyt i moderne kokoNorge.

Anonymkode: e5a2f...9f6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 8/7/2022 at 4:40 PM, Adobyen said:

Kommer litt an på økonomien og øyet som ser.  Denne koster nok like under 400k som ny?  Som pris for en ny bil i dag er det ikke mye, men for mye for mange.

Men da er jo nesten alle nye biler "snobbete" da?

Anonymkode: 1a0e9...809

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/9/2022 at 9:13 AM, AnonymBruker said:

Alt er jo harry, kommer bare an på hvor/hvem du spør.

Tesla er harry for mange, hipsterne på Grunerløkka er harry for andre…. Osv… vi er alle harry :) 

Anonymkode: 7a515...bfc

Ingen av delene går under betegnelsen Harry, vet du egentlig hva som menes med harry begrepet?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Men da er jo nesten alle nye biler "snobbete" da?

Jaa… må nok innrømme det. Sett med mine øyne. 400.000++ er ekstremt mye i min verden.  Bruktbiler til 100-150k er «nye biler». Så ikke hør på meg 🤣

Endret av Adobyen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.8.2022 den 10.37):

Var litt harry en stund, men nå er Tesla allemannseie. 

Litt rart at en bil som hverken har fungerende fartsholder, fornuftige betjeningsløsninger, eller god kvalitet når så langt - men Tesla har avslørt at folk var moden for elbil, og sparket de etablerte merkene kraftig bak. Det fortjener de all respekt for.

Ellers er det vel ikke så mye å bry seg om om noe er harry eller ei. Bare hold deg unna bobil, så går det bra.

Anonymkode: 95335...05f

Harry greier er ofte populære

Anonymkode: ba1b0...f2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (7 timer siden):

Jaa… må nok innrømme det. Sett med mine øyne. 400.000++ er ekstremt mye i min verden.  Bruktbiler til 100-150k er «nye biler». Så ikke hør på meg 🤣

Vel, om ingen kjøper nye biler blir det heller ingen brukte biler tilgjengelig som du kan kjøpe billig. Så du burde være svært fornøyd med at mange tar kostnaden med å kjøpe ny bil. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.8.2022 den 9.27):

Kjempeharry! Folk som egentlig ikke har råd skaffer seg billån opp til ørene for å kjøpe en bil de tror gir "status".

Anonymkode: e0ba1...0ff

det er status å kjøre bensin med de prisene som er så slutt :)

Anonymkode: 16bb4...cd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Harry er feil ordbruk synes jeg.

Og at det er mange «drittsekksjåfører» som kjører Tesla. Vel, når et bilmerke er solgt i så stort kvantum, så sier det seg at mange av sjåførene er i den kategorien. Det betyr ikke at det ikke er like mange av de i VW, Ford eller hva det er, men det er i mindre antall av biler på veien av akkurat de merkene. Ergo så oppleves det ikke sånn.

Rar tråd og problemstilling, som jeg svarer på her jeg kjeder meg mens jeg venter i barnebursdag.. 

Endret av Ishwanvile
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen mening om den er harry, men Tesla er en veldig stygg bil uansett hvilke modell av Tesla man snakker om.

Anonymkode: be31c...c82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen
-jk- skrev (1 time siden):

Vel, om ingen kjøper nye biler blir det heller ingen brukte biler tilgjengelig som du kan kjøpe billig. Så du burde være svært fornøyd med at mange tar kostnaden med å kjøpe ny bil. 

Det er rart hvordan synet på billig og dyrt kan være så forskjellig. En ny bil koster ofte en hel brutto årslønn, noe som folk liksom bør ha råd til. Biler er vanligvis ingen god investering.  Alle kan jo sylte seg ned i gjeld og slike løsninger, men det er ikke noe jeg har lyst til. Det er selvfølgelig kjøpere som betaler kontant og uten problemer, og det er jo fint for dem det.

Jeg er selvfølgelig glad for at det finnes biler på bruktmarkedet 🚙🚙

Endret av Adobyen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser på tesla som en iphone, veldig mainstream og veldig praktisk.

Anonymkode: c52c8...a9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.8.2022 den 9.27):

Kjempeharry! Folk som egentlig ikke har råd skaffer seg billån opp til ørene for å kjøpe en bil de tror gir "status".

Anonymkode: e0ba1...0ff

Dette! 

Og det er mange teslaer som ikke lenger er dyre, som de fleste vet. Men noen har ikke fått det med seg og tror fortsatt det er status. 

Jeg tenker ofte at de menneskene med Tesla tror de er rike. 

Anonymkode: 7c1f7...696

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (6 timer siden):

Det er rart hvordan synet på billig og dyrt kan være så forskjellig. En ny bil koster ofte en hel brutto årslønn, noe som folk liksom bør ha råd til. Biler er vanligvis ingen god investering.  Alle kan jo sylte seg ned i gjeld og slike løsninger, men det er ikke noe jeg har lyst til. Det er selvfølgelig kjøpere som betaler kontant og uten problemer, og det er jo fint for dem det.

Jeg er selvfølgelig glad for at det finnes biler på bruktmarkedet 🚙🚙

Når jeg sparer 3000,- pr. måned bare på drivstoff på å kjøre en Tesla i forhold til vår gamle Touran så er det ikke rart man kan koste på seg en litt dyrere bil. Jeg betaler heller til banken enn til bensinstasjonen...

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen
-jk- skrev (40 minutter siden):

Når jeg sparer 3000,- pr. måned bare på drivstoff på å kjøre en Tesla i forhold til vår gamle Touran så er det ikke rart man kan koste på seg en litt dyrere bil. Jeg betaler heller til banken enn til bensinstasjonen...

Ja, og hvis jeg kunne fortsatt å jobbe,  så hadde jeg nok også testet ut en elbil pga både drivstoff og bomveier, så det har noe for seg. Jeg vurderte det for 3 år siden da jeg måtte bytte ut min Touran 2006, og da var det litt usikkert med min situasjon. Men jeg hadde et godt stykke vei å kjøre på til dels ubrukelige veier og rekkevidden var heller ikke på topp for de bilene jeg så på.   Det var flere som kjøpte eUp på den tiden,  men jeg var nok ikke helt moden for overgangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...