Gå til innhold

Er Tesla harry? JA/NEI

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Holder ikke ca. alle bilprodusentene på sånn nå? Når folk tenker på biler fra ca. 2020 i fremtiden, vil de tenke på feite SUVs og børstraktorer. Model S er en flott bil. Model X er skikkelig grim.

Anonymkode: e052d...996

SUV er den nye konebilen eller flerbruksbilen. Stygge med dårlige kjøreegenskaper, men praktiske til sitt formål.

Anonymkode: c8f55...79b

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er vel geografisk basert. Her på Østlandet er Tesla folkebil. Bor du i Finnmark og kjøper Tesla, vil du skille deg ut og gjøre en point ut av det. Her rundt Oslo vil det derimot være å blende inn med alle naboer. 

Anonymkode: d0533...1a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 hours ago, AnonymBruker said:

Å hoppe på nye trender fordi man tror det er løsningen på verdens problemer er alltid harry. Disse "løsningene" er finansiert av de som vil oss til livs uansett. Og ja, jeg er klar over at Tesla ikke er en ny trend, men det var det en gang, og det var en stor pådriver for den fantastiske elektriske revolusjonen som ikke løser noe som helst, bortsett fra at den for tiden reduserer fuglebestanden ytterligere i Norge da. 

Anonymkode: 6cf38...9c1

Luftkvalitet i storbyene på vinteren, har forbedret seg så mye at astmatikere kan gå ut. Så ihvertfall en ting er blitt løst med elbiler/elbuser. 

Anonymkode: d0533...1a3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så lenge vi sparer 2-3000,- pr måned på tesla ift bensinbil så fortsetter vi med det. Bryr meg ikke om det er "harry". Og vi har også 2% rente.

Anonymkode: ec29c...96d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Holder ikke ca. alle bilprodusentene på sånn nå? Når folk tenker på biler fra ca. 2020 i fremtiden, vil de tenke på feite SUVs og børstraktorer. Model S er en flott bil. Model X er skikkelig grim.

Anonymkode: e052d...996

TJa, ikke enig. Jeg synes X'en er den peneste crossoveren på markedet (eller SUV, om man klassifiserer den som det). Den har et rent og funksjonalistisk utseende, der vekten er lagt på plassutnyttelse og lav luftmotstand. Det verste jeg ser er digre biler med svære griller og dårlig plassutnyttelse samt firkantet design med høy luftmotstand. Biler der all vekt er lagt på "se på meg her kommer jeg"-effekten og alt annet er sekundært.

Hongqi e-HS9 er en av de verste, men verken BMW iX eller Volvo XC90 er noen skjønnheter i mine øye. MB G-klasse er vel den aller, aller verste når jeg tenker meg om. Men nå liker jeg som sagt funksjonalistisk og minimalistisk design og hadde bygd et svært moderne hus om jeg skulle bygd hus. Maksimalistene som liker store "herskapelige" hus med sprosser, hunder, karnapper og søyler overalt har sikkert andre preferanser ;)

TLDR: Model X er bilverdenens svar på funkis-hus. Og det er det selvsagt ikke alle som liker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Vet dere som sier at det er Harry egentlig hva det uttrykket betyr? Det virker ikke sånn...

image.thumb.png.2fb42602423f0ca472ff96216348142e.png

Anonymkode: 1a0e9...809

Dette!☝️

Anonymkode: 2e8bf...55f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (På 3.8.2022 den 21.29):

De kinesiske produsentene er ikke "alle konkurrentene".

At Tesla holder laber kvalitet må du nok bare innse du også. Det endres ikke av dine gjentagende forsøk på å fornekte dette. Det kan kun endres av at Tesla bygger biler med bedre kvalitet enn de har gjort frem til nå og gjør per i dag.

Jeg snakker om de kinesiske produsentene.

Tesla har god kvalitet. De er faktisk ledende på kvalitet i Kina, for eksempel. Du har ikke Tesla selv, og som vanlig så er det forståsegpåere som aldri har eid en Tesla som babler om hvor dårlige de liksom er. Da er det veldig rart at Tesla-eiere er de mest fornøyde og lojale bileierne i verden. Og at Tesla vokser raskere enn noen andre i hele verden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.8.2022 den 21.30):

Kan du vise til at Tesla gjør innkalling av nevnte problem? 
Toyota tar det faktisk seriøst og kaller tilbake pga feil. Det samme gjør Huyndai…. Tesla er akterutseilt på kvalitet, desverre!

Anonymkode: 359d0...247

Tesla har ikke dette problemet.

Toyota må tilbakekalle på grunn av elendig kvalitetskontroll. Å påstå at Tesla er akterutseilt når det er de andre som sliter med kvaliteten er rimelig spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.8.2022 den 23.27):

Det er litt med Tesla som med Noam Chomsky: Man kan respektere selve produktet, men følgerne er en heller begredelig gjeng.

Jeg forbinder Tesla med to ting: Å leve over evne (tenk Luksusfellen), og å inneha en kultistisk fanboy-mentalitet (tenk HerbaLife).

Anonymkode: f25b6...260

Man kan ikke respektere Tesla-hatere, fordi de mangler kunnskap og tyr til lettvinte og fordummende argumenter. Hvorfor skulle man leve over evne når man har en Tesla? Man kan få kjøpt en Tesla til det som er gjennomsnittskostnaden for en bil i dag. Og med elbil så sparer man store penger på både drift og vedlikehold. Men Tesla-haterne vet selvsagt ikke alt dette fordi det er de som er en kult. En hat-kult.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (På 3.8.2022 den 23.31):

Forskjellen er at disse retter opp i sine feil. De kan gjøre det fordi de i utgangspunktet har kvalitetskontroll som begrenser antall feil og kostnadene med dem. Så lenge okke ingeniørene skjuler dem vel å merke.

Hvordan kan de ha kvalitetskontroll når de slipper biler med så enorme problemer at de må tilbakekalle alle sammen?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (På 3.8.2022 den 23.33):

Jeg vet ikke hva det har med harry å gjøre, men kanskje en smule snobbete?  Som eierne? 

En Tesla Model 3 Standard Range er snobbete?!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 4.8.2022 den 3.54):

Å hoppe på nye trender fordi man tror det er løsningen på verdens problemer er alltid harry. Disse "løsningene" er finansiert av de som vil oss til livs uansett. Og ja, jeg er klar over at Tesla ikke er en ny trend, men det var det en gang, og det var en stor pådriver for den fantastiske elektriske revolusjonen som ikke løser noe som helst, bortsett fra at den for tiden reduserer fuglebestanden ytterligere i Norge da. 

Anonymkode: 6cf38...9c1

Hva har fuglebestanden med Tesla å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.8.2022 den 10.16):

Kjører el-bil selv og har egentlig ikke noen problem med tesla, men den fordømte menigheten har jeg et stort problem med. De som forguder Elon Musk og snakker tesla ved hver anledning. Jeg grøsser også hver gang jeg må passere en tesla på motorveien siden de ligger så nærme linjene, og ofte over. (Ok, mulig jeg har fordommer men tesla'ene er breie)

Anonymkode: 352e8...ceb

De færreste som kjører Tesla vet noe særlig om Elon Musk. Husk at Tesla er et mainstream-merke i Norge.

"Tesla'ene er breie"? Model 3 og Y er ikke det.

Endret av jabx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen
jabx skrev (1 minutt siden):

En Tesla Model 3 Standard Range er snobbete?!

Kommer litt an på økonomien og øyet som ser.  Denne koster nok like under 400k som ny?  Som pris for en ny bil i dag er det ikke mye, men for mye for mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Både bilen og sjåføren er enten Harry eller Jallha.. Samme er kjøringen. Meg-Meg-Meg... Idioter!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det driter jeg i hva folk mener noe om. Skal jeg ha bil, skal det være en som går, og gjerne en «kjedelig» en som «ingen» legger merke til. Tesla er unødvendig dyr i hvert fall, så det i seg selv blir nei for min del.

Jeg kan gjerne ha en «stygg» bil også, så lenge den gjør jobben sin. Hva andre mener om det, driter jeg i. Driter også i hva andre kjører. Om det er tesla eller noe annet, er revnende likegyldig.

Anonymkode: 84e7a...89a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (3 timer siden):

Da er det veldig rart at Tesla-eiere er de mest fornøyde og lojale bileierne i verden. Og at Tesla vokser raskere enn noen andre i hele verden.

Det kalles å være idiot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...