AnonymBruker Skrevet 21. september #61 Del Skrevet 21. september Du er pliktig til å melde fra når du kjører på et dyr, enten det er en katt eller et annet dyr. Det er ikke straffbart å kjøre på et dyr, men det er straffbart å ikke melde fra. https://www.vegvesen.no/trafikkinformasjon/trafikksikkerhet/pakjorsel-av-dyr/ Du melder fra til politiet umiddelbart, og avtaler med dem hva du gjør videre. Glem Facebook og å ringe på dører i nabolaget, det er politiet som er riktig instans å melde fra til. Anonymkode: 1c657...8f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #62 Del Skrevet 21. september Om jeg var på ferie og kjørte på en katt sent på kvelden så hadde jeg ikke anledning til å vente til neste morgen for å ta den til vet. Da hadde jeg lagt den i kanten om det var mulig å stoppe og da hadde jeg ikke fått gjort mer. Hallo, det er en katt og det er en kalkulert risiko at den blir ihjelkjørt om man bor ved en hovedvei . Det er fakta. Anonymkode: fbffd...a9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #63 Del Skrevet 22. september Grått. Så meldt ifra til politiet. Anonymkode: a4b7c...1d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #64 Del Skrevet 22. september Ville enten tatt med til vetrinær om det var et større sted, eller lagt i vegkanten og postet på oppslagstavlen på facebook at jeg har kjørt på en katt som desverre er død, og ligger i vegkanten sånn og slik. Videre beskrivelse av dyret og "bilde på forespørsel, send pm" om det var i hjemkommunen min. Anonymkode: cb84a...8b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #65 Del Skrevet 22. september Forstår godt at du ikke ville vekke folk så tidlig,og at det ikke bare er å kjøre til veterinær. Alle har ikke en døgnåpen dyrlege i nabolaget. Men det er nok lurt å legge ut noe på Facebook, ikke nødvendigvis med bilde,men beskrivelse av katten og stedet det skjedde. Anonymkode: 3347d...de9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #66 Del Skrevet 22. september Kim85 skrev (22 timer siden): Det MINSTE du kan gjøre for katten er å holde den inne. Jeg ønsker ikke å bruke min tid og penger for at katteiere synes det er beleilig å slippe katten ut på trafikkert vei. Du følte for å dra opp en gammel tråd for å gi det bidraget der? Anonymkode: bee1d...7b8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #67 Del Skrevet 22. september Du får kjøpt stickers for det på nettet. Du setter en sticker på døra for hver du treffer. Anonymkode: 40fb8...359 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #68 Del Skrevet 24. september Å ta den med til veterinær er best, da er eier nesten sikret å finne den igjen. Når du legger den i veigrøfta kan den bli tatt av rovdyr, og eier får aldri svar på hva som har hendt med katten. De vil gå og lete i lang tid, og få et sår som kanskje ikke gror. Jeg har selv sett rev streife langs veier på jakt etter påkjørte dyr. Hos veterinæren vil de sjekke chip, og har den ikke chip vil de lagre den der en stund, sånn at eier kan ta kontakt når de ikke finner katten sin, og dermed får svar på hva som har hendt. Det koster ingenting for deg når du leverer den til veterinæren, de tar den imot gratis. Jeg fant en påkjørt katt og leverte den til veterinæren en gang for ikke lenge siden. Fikk ingen betalingskrav for dette, bare et stort takk ❤️ Anonymkode: aa319...d6a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #69 Del Skrevet 24. september Ta den med til veterinær. Er enten eier eller mattilsynet som må betale regninga. Anonymkode: 33ec6...e8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #70 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (På 22.9.2024 den 1.57): Om jeg var på ferie og kjørte på en katt sent på kvelden så hadde jeg ikke anledning til å vente til neste morgen for å ta den til vet. Da hadde jeg lagt den i kanten om det var mulig å stoppe og da hadde jeg ikke fått gjort mer. Hallo, det er en katt og det er en kalkulert risiko at den blir ihjelkjørt om man bor ved en hovedvei . Det er fakta. Anonymkode: fbffd...a9b Ja det finnes alltid noen som ikke bryr seg. Anonymkode: c0360...5b5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #71 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (På 2.8.2022 den 17.10): Jeg kan jo umulig vite om katten hadde chip i utgangspunktet (den er jo bitteliten og under huden - dessuten har jo de fleste katter ingen chip) Anonymkode: d6410...61f Vil bare rette deg på dette, da det ikke stemmer at de fleste katter ikke har chip. I kjærledyrsrapporten 2022 anslo man at ca 84% av alle kattunger blir chippet idag, så majoriteten er faktisk identifiserbare Anonymkode: 4335a...470 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå