Gå til innhold

Anbefale lys farge til stort soverom


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Ønsker å male soverommet i en eller annen lys farge, men det er så mye å velge mellom. Har nettopp malt gangen, og den ble for lys, ble ikke forskjell mellom veggen og listene, som kom ferdigmalte. Noen som har en fin lys farge å anbefale, som gir litt forskjell fra ferdigmalte lister? Tenker kanskje litt beige i den eller noe, for med grått i blir den kanskje litt kald?? Eller?? Tips anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

fransk grå, den er kjempe fin, litt sånn grå-lilla på en måte. Har den på kjøkkenet mitt, lun og fin.

Ellers så er det mange beige farger, sjekk farge kartet til Lady. Eeh, hva heter den igjen.. :klø: Har nemlig vurdert mitt eget soverom. 'tenketenke'

:klø:

Nei, meg og navn altså. Men fargekartet til lady har mange jordfarger. Sjekk ut den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fransk grå, den er kjempe fin, litt sånn grå-lilla på en måte. Har den på kjøkkenet mitt, lun og fin.

Ellers så er det mange beige farger, sjekk farge kartet til Lady. Eeh, hva heter den igjen..  :klø:  Har nemlig vurdert mitt eget soverom. 'tenketenke'

:klø:

Nei, meg og navn altså. Men fargekartet til lady har mange jordfarger. Sjekk ut den.

Meg igjen, syns foressten eggehvit også er en superfin farge til soverom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er ikke disse veldig lyse?? Da jeg ville ha eggehvit på veggen til hvitmalte lister, sa malemannen at det ville bli altfor liten forskjell på listene og veggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står midt oppi et oppussingsprosjekt, og har valgt fargen "Skygge"

Har valgt eggehvit på lister (0502Y9) og disse to fargene står veldig fint til hverandre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler Dis.

Bittelitt mer farge i enn Skygge.

Den har litt grått/lilla i seg. Synes egentlig ikke.

Lekker til kirsebær, sort og lilla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fransk grå er veldig fin ja! Og den er ikke så lys at du ikke ser kontrasten til hvite lister (hvis det er det du har). Klassisk og fin farge som ikke er kald, men som "lever" med varierende lyssetting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også ganske stort soverom og endte opp med å male det limegrønt og med lister og tak (panel) i perlemorhvitt.

Har aldri vært så fornøyd med en farge noensinne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Vi har elfenben i hele huset, den er veldig fin både til hvitt, trehvitt og mørkt tre. Det er en ganske varm hvitbeige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har akkurat malt yttergangen i latte og caffelatte, og et ble dritlekkert!!! Selv kunne jeg tenke meg caffe latte på soverommet med hvite vinduskarmer. Tror det blir velding fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at fransk grå er en nydelig farge, og den er veldig fin hvis du har hvite lister.

Vi har den i stuen og den er ikke mitt førstevalg. Den var på veggen da vi flyttet inn her. Syns den er litt kald, ønsker en litt varmere farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi malte soverommet vårt i sjokoladebrun og har hvite lister.. Det ble kjempe fint, men er jo ikke en lys farge da......

Men det står veldig fint til møbler i tre. Bildene på veggen har fått en gull ramme, og jeg har aldri før vært så fornøyd med et fargevalg før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...