Fen Skrevet 31. juli 2022 #1 Skrevet 31. juli 2022 Mannen er "gammel" jeger og vi har fryseren full av elgkjøtt fra hans siste sesonger - 2018, 2017 og 2016. Det er i utgangspunktet vakumpakka i gjennomsiktig plast, men det må ha vært et dårlig forsøk på vakumpakking - når jeg tiner kjøttet er det luft i posene. Kjøttet ser helt normalt ut, ville dere spist det?
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #2 Skrevet 1. august 2022 Ja. Elgkjøtt er veldig magert og holder i flere år. Var på besøk hos mine foreldre i sommer vi spiste elg fra 2017, den var like god. Anonymkode: 87d63...478 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #3 Skrevet 1. august 2022 Fen skrev (8 timer siden): Mannen er "gammel" jeger og vi har fryseren full av elgkjøtt fra hans siste sesonger - 2018, 2017 og 2016. Det er i utgangspunktet vakumpakka i gjennomsiktig plast, men det må ha vært et dårlig forsøk på vakumpakking - når jeg tiner kjøttet er det luft i posene. Kjøttet ser helt normalt ut, ville dere spist det? Som personen ovenfor sier, elgkjøtt er et magert kjøtt, og så lenge det har ligget i fryseren så skal det ikke være noe problem selv om det har blitt en luftlomme her eller der under vakuumeringen. Kjøtt eldre enn 5-6 år hadde jeg kastet. Anonymkode: e1cd2...e18 1
Brunhilde Skrevet 1. august 2022 #4 Skrevet 1. august 2022 Ja, det ville jeg ha spist. Du ville jo luktet om det var dårlig, og elg smaker så lite at det ikke spiller noen rolle om smaken er ytterligere forringet. Bruker du kjøttet til gryteretter og/eller supper så kan du jo smaksette og få mye god mat ut av det. 1
Fen Skrevet 1. august 2022 Forfatter #5 Skrevet 1. august 2022 Takk for hjelpa dere! Nå blir det elgstek 😁
Tiuren Skrevet 1. august 2022 #6 Skrevet 1. august 2022 Bare spis, det verste som kan skje er at det ikke smaker helt så godt som for noen år siden. Trolig merker du ikke forskjell.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå