AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #41 Del Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg var faktisk forlover i et bryllup med 120 gjester, jeg kan si det sånn som at selv om det er håndskrevet så er det ikke nødvendigvis skrevet av brudeparet, jeg alene skrev rundt 70 av de kortene og da gjelder det å holde tunga rett i munnen ☺ Anonymkode: 407f2...18c What?? Det var dårlig av brudeparet. Anonymkode: 8b482...142 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #42 Del Skrevet 1. august 2022 Et par av gjestene våre ga heller ikke gave, og vi fikk en del kort med lykkehilsninger fra sambygdinger (uten gave). I tillegg fikk vi gaver fra inviterte gjester som ikke kunne komme, naboer og kolleger. Vi bestilte derfor våre takkekort helt uten tekst og skrev heller en personlig hilsen i hvert kort. Mer arbeid, men greit med nøytrale takkekortene som vi også kunne bruke til de som hjalp til på dagen og til leverandører. De som ikke ga gave takket vi enten for at de delte dagen sammen med oss/stilte opp for oss eller takket for oppmerksomheten. Anonymkode: 6a348...600 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjaselina Skrevet 1. august 2022 #43 Del Skrevet 1. august 2022 Det går an å lage eit takkekort som er rundt nok formulert til å dekke alle! Takk for at du var med på å gjere dagen vår minneverdig, i form av gave, hjelp, underholdning og på anna vis. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #44 Del Skrevet 1. august 2022 Vil si det er 1000 ganger frekkere å komme i bryllup uten gave, som å ikke få takkekort. I konfirmasjonen til sønnen min fikk har mye gaver av naboer, venner og øvrige familie som ikke var invitert i selskapet. Sender så klart takkekort til alle som har gitt han gave. Hadde ikke sendt takkekort til de som bare kom i bryllupet uten gave. Anonymkode: 564b9...0cc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #45 Del Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (På 1.8.2022 den 11.35): Jeg var faktisk forlover i et bryllup med 120 gjester, jeg kan si det sånn som at selv om det er håndskrevet så er det ikke nødvendigvis skrevet av brudeparet, jeg alene skrev rundt 70 av de kortene og da gjelder det å holde tunga rett i munnen ☺ Anonymkode: 407f2...18c Dette høres veldig rart ut. Kalte de deg inn flere uker etter bryllupet for å sitte og skrive takkekort?? De blir jo ikke laget før en stund etterpå, når brudeparet har fått igjen bryllupsbildene, valgt ut til takkekort, bestilt osv. Og om det var 120 gjester, var det garantert ikke 120’ gaver, folk gir jo sammen. Sikkert noen par blant gjestene.. Kan det ha vært en oversikt over gavene du førte? Du satt vel ikke og skrev takkekort i selve bryllupet…. Anonymkode: bbbe7...743 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #46 Del Skrevet 3. august 2022 9 hours ago, AnonymBruker said: Dette høres veldig rart ut. Kalte de deg inn flere uker etter bryllupet for å sitte og skrive takkekort?? De blir jo ikke laget før en stund etterpå, når brudeparet har fått igjen bryllupsbildene, valgt ut til takkekort, bestilt osv. Og om det var 120 gjester, var det garantert ikke 120’ gaver, folk gir jo sammen. Sikkert noen par blant gjestene.. Kan det ha vært en oversikt over gavene du førte? Du satt vel ikke og skrev takkekort i selve bryllupet…. Anonymkode: bbbe7...743 Hvorfor er dette veldig rart? Man har jo ofte en hjelpsom venn som forlover som man fortsatt har kontakt med etter bryllupet 😄 Anonymkode: ee3b9...1d5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #47 Del Skrevet 3. august 2022 Ikke lest alle svarene her, men alltid lurt å bestille noen takkekort uten tekst. Da kan man skrive på til de som sender blomster, ikke gir gave, som hjalp med noe i forkant eller underveis ect. Anonymkode: 5d8a4...74b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #48 Del Skrevet 3. august 2022 Selvfølgelig skriver du ikke takk for gaven til noen som ikke ga gave. Det sier seg selv. Enten får du trykke opp flere kort eller så får du omformulere. Anonymkode: 38836...94b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #49 Del Skrevet 4. august 2022 Tvillingsjel skrev (På 31.7.2022 den 21.47): Er det ikke veldig merkelig å komme til bryllup uten gave? Jeg tror nesten jeg ville vært fristet til å skrive "takk for gaven" og sende det til alle, også de som ikke har gitt. Da skjønner de forhåpentligvis at det er vanlig høflighet å ta med gave til neste anledning. Kanskje ikke alle som har økonomi til det på toppen av reise, kjole, barnevakt osv. Det viktigste må vel være menneskene vi har i livene våre, og ikke enda en vase som havner bakerst i et skap? Anonymkode: 453da...375 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #50 Del Skrevet 4. august 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Kanskje ikke alle som har økonomi til det på toppen av reise, kjole, barnevakt osv. Det viktigste må vel være menneskene vi har i livene våre, og ikke enda en vase som havner bakerst i et skap? Anonymkode: 453da...375 Vi ønsket oss bare ting vi ville ha og bruker vi, så ingen gaver havner bakerst i et skap 😆😆 Anonymkode: ee3b9...1d5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #51 Del Skrevet 13. august 2022 Det ville aldri falt meg inn å sende takkekort til noen som ikke ga gave. Men så har jeg ikke opplevd at noen ikke har hatt med gave i bryllup, heller. Anonymkode: f938c...219 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #52 Del Skrevet 13. august 2022 Jeg gir ikke gave i bryllup når jeg må reise langt for å delta i bryllupet. Folk som velger å gifte seg utenlands men som blir sure hvis gjester takker nei, får bare være fornøyde med at jeg gidder å ta meg fri fra jobb, skaffe barnevakt, fly til huttiheiti og leie et dyrt hotellrom. Synes sånne brudepar er sinnsykt kjipe. Anonymkode: 820ed...392 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #53 Del Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg gir ikke gave i bryllup når jeg må reise langt for å delta i bryllupet. Folk som velger å gifte seg utenlands men som blir sure hvis gjester takker nei, får bare være fornøyde med at jeg gidder å ta meg fri fra jobb, skaffe barnevakt, fly til huttiheiti og leie et dyrt hotellrom. Synes sånne brudepar er sinnsykt kjipe. Anonymkode: 820ed...392 Hvorfor drar du når du ser på det som en byrde? Skjønner ikke. At du ikke tar med gave forstår nok de fleste og et hyggelig kort holder. Men hvorfor slike holdninger? Blir du tvunget til å dra? Anonymkode: ed7c1...192 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #54 Del Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (På 31.7.2022 den 21.57): Eh, nei, du har misforstått. Festen er brudeparets «gave» til gjestene. Det er ikke noen gave å møte opp i et bryllup. Anonymkode: d32e9...45b Du har tydeligvis aldri vært i et bryllup utenfor din egen by? Vi lever i 2022 og man har venner og familie spredd overalt. Og destinasjonsbryllup er også vanligere nå. Forrige bryllup vi var i kostet oss 60k å delta i, med flybilletter, tog, og hotell. Å tro at vi opplevde festen som en «gave» å få være med på…. Ehhh nei. Men de ønsket å ha oss der så da måtte vi jo få det til på et vis. Avsporing til side… alle skal ha takkekort, og man skriver ikke «takk for gave» til folk som ikke ga gave (det kan være mange grunner til dét). Det høres passiv aggressivt ut. Hadde jeg vært deg så hadde jeg trykket opp flere eller laget noen håndskrevne kort til de som ikke ga gave. Anonymkode: 329b9...dfb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 14. august 2022 #55 Del Skrevet 14. august 2022 Bare bestill med "Takk for gaven og selskapet" og så streker du over "gaven og" hos de som ikke ga gaver. Type: "Takk for gaven og selskapet" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #56 Del Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (På 2.8.2022 den 22.15): Dette høres veldig rart ut. Kalte de deg inn flere uker etter bryllupet for å sitte og skrive takkekort?? De blir jo ikke laget før en stund etterpå, når brudeparet har fått igjen bryllupsbildene, valgt ut til takkekort, bestilt osv. Og om det var 120 gjester, var det garantert ikke 120’ gaver, folk gir jo sammen. Sikkert noen par blant gjestene.. Kan det ha vært en oversikt over gavene du førte? Du satt vel ikke og skrev takkekort i selve bryllupet…. Anonymkode: bbbe7...743 Jepp, var forlover i venninnes bryllup, de fikk 5 unger før de gifta seg, så hun smisket seg innpå meg med en flaske vin så satt jeg og skrev min fineste løkkeskrift. En av tantene hadde skrevet liste over hvem som ga hva så jeg skrev av den ☺ Anonymkode: 407f2...18c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå