Gå til innhold

Mannen sniker sterkt krydder i nesten all mat jeg lager.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For en barnslig oppførsel han har! Skjønner han i det hele tatt at du og barna ikke kan spise maten? At han ødelegger den?

Han kan fint spise sterkt krydret mat selv, men da må han ta hensyn til at han er den eneste som gjør det.

Min mann liker også krydret mat og kjøper eller lager diverse sauser, MEN han kunne aldri tenkt seg å gjøre hele middagen slik. Han vet godt at jeg og barna ikke spiser sånt, så han tilpasser seg. Lager vi pizza - får han en del av pizzaen som han kan krydre som han vil og jeg og barna spiser resten. Lager vi noe i stekepanna, tar han fra maten i egen liten stekepanne og krydrer som han vil, så jeg og barna spiser maten fra den store stekepanna.

Du må virkelig sette foten ned. Kaster dere mye mat? Han spiser nok ikke opp alt selv? Må du lage noe annet til deg og barna? Det blir DYRT. 

Så han vil ødelegge maten for deg for å lære barna å spise sterkt krydret mat? Det er barnemishandling. Det er godt kjent i forskermiljøene at sterk mat øker faren for kreft i fordøyelsessystemet. Hvis han vil få kreft er det hans problem, men å utsette barna for økt risiko er en skandale.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Han mener det er vi ( mest jeg ) som ikke tåler sterk mat , og vil ikke at barna skal bli like som meg.. Derfor putter han krydder i den. - er hans forklaring. 

Ts

Anonymkode: a14e3...2d8

Det er en pisse elendig forklaring og det tror jeg han vet

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gjør maten enda sterkere før du serverer den til ham. Så sterk at han aldri mer kommer til å finne på å gjøre noe lignende igjen.

Anonymkode: 1faae...e93

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg pleier å steke hans kjøtt i egen stekepanne under middager jeg lager.

Det kan du slutte med. Lag mat til deg og barna slik dere vil ha det, så kan han knaske på chili.

Tips: Lag en fargerik paprikasalat til bare ham, bare bytt ut paprikaen med de mer hissige slektningene. Habanero f.eks. finnes i både gul og rød; det blir veldig pent, gjerne med et persilledryss for syns skyld. Husk hansker når du håndterer ingrediensene.

Anonymkode: 62d76...e4c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du forsøkt å kopiere logikken hans over til noe helt usaklig? 

Lure hårfjerningskrem i skjeggeproduktene hans og erklære at du liker haka di best uten hår og tenkte at han må lære å like det samme. 

Anonymkode: 4fdf2...cf6

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Han mener det er vi ( mest jeg ) som ikke tåler sterk mat , og vil ikke at barna skal bli like som meg.. Derfor putter han krydder i den. - er hans forklaring. 

Ts

Fullstendig respektløs. Hvem er han som kan diktere maten på denne måten?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har du forsøkt å kopiere logikken hans over til noe helt usaklig? 

Lure hårfjerningskrem i skjeggeproduktene hans og erklære at du liker haka di best uten hår og tenkte at han må lære å like det samme. 

😂😂😂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kjøper du den sterkeste sausen du finner og tilsetter det uten at han ser det. Kjøp gjerne noe sterk chilli, hakk det og tilsett det også. Gjør det uspiselig for han slik han gjør for dere og spør om han tar poenget.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Åh, ha en flaske tran. Hver gang han spicer maten, hell tran på hans porsjon. Rikelig. Mens han ser det. Du gjør han bare en tjeneste, du vil jo at han skal lære å like det som er så sunt. 

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Åh, ha en flaske tran. Hver gang han spicer maten, hell tran på hans porsjon. Rikelig. Mens han ser det. Du gjør han bare en tjeneste, du vil jo at han skal lære å like det som er så sunt. 

Haha, denne var god.

Me for life skrev (9 minutter siden):

Da kjøper du den sterkeste sausen du finner og tilsetter det uten at han ser det. Kjøp gjerne noe sterk chilli, hakk det og tilsett det også. Gjør det uspiselig for han slik han gjør for dere og spør om han tar poenget.

Han kommer ikke til å ta poenget.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Han har null respekt for deg. Hadde oppriktig revurdert forholdet. Høres jo helt sinnsykt ut å holde på sånn. 

Anonymkode: 4592e...9d6

Var da voldsomt. Bitter much?

Anonymkode: d47ec...c7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, Me for life said:

Chili-folk vil jo gjerne ha det sterkest mulig. Mannen min og noen kompiser pleier å lage kjempesterk mat bare for å teste det og er nesten på gråten i to dager etterpå, og de synes fortsatt det er gøy. Men han har aldri lurt meg til å spise det. Han tar på saus etter maten er servert hvis han vil ha sterk mat.

Anonymkode: 837d9...103

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Var da voldsomt. Bitter much?

Anonymkode: d47ec...c7e

Bitter? Det er jo vanvittig respektløst å ødelegge maten ts har laget så hun ikke kan spise den selv. 

Anonymkode: 837d9...103

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Enig. Har du tran i maten hans vil han jo lære å like mat med tran i. Så går du og ungene på restaurant mens han kan trøkke i seg tran-lasagnen sin

Anonymkode: 5cc2e...2f3

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Heydayotheinterweb skrev (6 timer siden):

Om noen år vil han få irriterte slimhinner og ikke være så kul.
25 år til og han vil få pankreatitt og dø og du vil være fri.

Ikke hendt meg etter 15 år med masse sterkt 

Anonymkode: a2069...8ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt absurd oppførsel! Han kan jo bare krydre sin egen mat!
Jeg hater sterk mat, og ser ingen grunn til å " lære meg å spise det" , det er bare vondt, ubehagelig og jeg smaker ikke maten da. Jeg liker å smake maten jeg spiser. Smerte er ikke smak. Sterk mat har så mange rare fanatikere, dess mer man svetter dess tøffere er man eller noe. Idiotisk.

Anonymkode: 061e0...5f4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Helt absurd oppførsel! Han kan jo bare krydre sin egen mat!
Jeg hater sterk mat, og ser ingen grunn til å " lære meg å spise det" , det er bare vondt, ubehagelig og jeg smaker ikke maten da. Jeg liker å smake maten jeg spiser. Smerte er ikke smak. Sterk mat har så mange rare fanatikere, dess mer man svetter dess tøffere er man eller noe. Idiotisk.

Anonymkode: 061e0...5f4

Det er tull

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er tull

Hva er tull?

Anonymkode: 460bb...1fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...