Gå til innhold

Redd det er for seint å sette ovitrelle pga modent egg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Håper noen har erfaring med ovitrelle å dele 😊

Jeg har gått på letrozol denne syklusen og skulle sette ovitrelle. Var hos gynekolog idag på cd 12. Egget var 23 mm stort og gynekologen trodde det ville slippes innen to til tre timer. Tre dager siden sist vi hadde samleie så han sa at jeg burde sette sprøyten så raskt som mulig og ha samleie. Problemet er at vi har en 3 åring som da ikke sover på dagtid så vi må vente til etter leggetid 😬 Da jeg var på do isted hadde jeg MYE el slim. Aldri sett så mye før 🫣 Tyder jo på at det allerede har sluppet. Spørsmålet er da om det er forseint å sette ovitrelle nå? Slik jeg har forstått det skal den settes før egget slippes? 

Anonymkode: 19134...e99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke svar på spm ditt, har ikke noe erfaring der.. men hva gjør ovitrelle? Og hvorfor fikk du dette? Går selv på letrozol men mistenker at dette ikke er «nok»

Anonymkode: 3b6b2...2f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ovitrelle hjelper kroppen med å slippe egget, pluss at du lurer kroppen til å tro at den er gravid, så derfor kan det være enklere å faktisk bli det. Jeg tenker at om kroppen din slipper egget av seg selv, så er det det sistnevnte du er ute etter- å lure kroppen til å tro den er gravid. Derfor vil det ikke være forseint :) egget lever i 24 timer etter det har sluppet, spermen bruker kortere tid enn det får å nå frem- så det burde gå fint 🥰

Anonymkode: c41e2...e9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos gyn på cd 13, egget var 22 mm. Jeg fortet meg å sette sprøyten og hadde samleie samme kveld og påfølgende morgen og ble gravid.

Anonymkode: 1c9e4...1d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...