Gå til innhold

Jeg klarer ikke å ta pause fra trening.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Trening har alltid vært terapi for min del og det er den ene plassen hvor jeg føler meg skikkelig selvsikker og trygg. Men nå i det siste har jeg trena 7 dager i uka og jeg merker at det tærer veldig på kroppen. Jeg prøver å ta restdays men hver gang ender det opp med at jeg blir så rastløs at Jeg ikke klarer å sitte i ro eller sove. Jeg har prøvd å gått lange turer, løpt og å funnet på ting med kompiser men hver gang jeg kommer meg hjem er det akkurat som at godet mitt skriker at jeg er en svekling og at jeg ikke kan slappe av før jeg har trent. Ryggen begynner å bli veldig vond og jeg er generelt sett sliten 90% av dagen (siste 10% jeg ikke er sliten er når jeg gjør meg klar for trening). Jeg føler dette begynner å bli et problem for meg. Noe tips? 

Anonymkode: fd83d...652

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kan du trene noe som er mindre belastende på kroppen? Yoga kan være både slitsomt og krevende, uten at du tærer for mye på muskler og ledd.

Anonymkode: 93490...447

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du må jo rett og slett tvinge deg selv til hviledager da. Bestem deg og stå for det, så blir du vel vant til det etterhvert?

Og hvorfor er ryggen så vond? Sikker på du har teknikken inne? 

Anonymkode: 0bace...68f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres ut som treningsavhengighet. Jeg slet en del med det for noen år siden. Ble "tvunget" over det da jeg fikk barn, og med ekstremklistremerkebaby ikke fikk trent i det hele tatt omtrent.. måtte bare komme meg gjennom det.. 

Ellers kan du jo prøve å holde deg så opptatt de dagene du skal ha hviledag, at du ikke får tid å tenke på det. 

Du kan også variere intensitet og treningsform, så du kan trene hver dag uten å ødelegge kroppen. Yoga, som noen sier, er kjekt og godt for kroppen. 

Jeg trener nesten hver dag nå, men er blitt flink til å variere intensitet og belastning. Rolige løpeturer i stedet for å kjøre på hardt hver gang, dager hvor jeg fokuserer på mobilitet, lette styrkeøkter hvor jeg bare øver på teknikk med lette vekter, osv. 

Anonymkode: fd92a...d54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du klarer det, når du blir tvunget til det. Jeg ble det. Er syk nå. Skal tilbake så fort jeg blir frisk. Forbanna korona. Ble smittet av fullvaksinert.

Anonymkode: cbcdf...a6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...