AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #1 Del Skrevet 28. juli 2022 En nabo av meg døde søndag 17. juli men jeg har enda ikke sett noe dødsannonse noe sted eller noe om begravelse som jeg gjerne skulle gått i. Hun var rundt 60 år. Hun har to sønner som har vært der men jeg har ikke fått anledning til å spørre de. Hun er født og oppvokst her hun bodde, men jeg finner ingenting i lokalavisa eller på nettet Anonymkode: 694b0...a8f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaisada Skrevet 28. juli 2022 #2 Del Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): En nabo av meg døde søndag 17. juli men jeg har enda ikke sett noe dødsannonse noe sted eller noe om begravelse som jeg gjerne skulle gått i. Hun var rundt 60 år. Hun har to sønner som har vært der men jeg har ikke fått anledning til å spørre de. Hun er født og oppvokst her hun bodde, men jeg finner ingenting i lokalavisa eller på nettet Anonymkode: 694b0...a8f Noen velger å annonsere i ettertid, og skrive at seremonien har funnet sted i stillhet. Leit for alle som hadde ønsket å gå i begravelsen/bisettelsen 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #3 Del Skrevet 28. juli 2022 Kaisada skrev (1 time siden): Noen velger å annonsere i ettertid, og skrive at seremonien har funnet sted i stillhet. Leit for alle som hadde ønsket å gå i begravelsen/bisettelsen Ofte er det avdødes ønske, noe man må respektere selv om det føles sårt. Anonymkode: b5aba...b6d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #4 Del Skrevet 28. juli 2022 Kaisada skrev (1 time siden): Noen velger å annonsere i ettertid, og skrive at seremonien har funnet sted i stillhet. Leit for alle som hadde ønsket å gå i begravelsen/bisettelsen Nei. Det er to ting som betyr mye mer enn alle andres behov; den avdødes ønsker de etterlattes ønsker Anonymkode: 82e34...838 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #5 Del Skrevet 28. juli 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Nei. Det er to ting som betyr mye mer enn alle andres behov; den avdødes ønsker de etterlattes ønsker Anonymkode: 82e34...838 Jo. Uavhengig av ønskene til avdøde og etterlatte så kan det fortsatt være leit å ikke kunne gå i begravelsen. Det undergraver heller ikke betydningen av noens ønsker eller følelser at noen andre syns det er leit. Anonymkode: adc54...5ca 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #6 Del Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jo. Uavhengig av ønskene til avdøde og etterlatte så kan det fortsatt være leit å ikke kunne gå i begravelsen. Det undergraver heller ikke betydningen av noens ønsker eller følelser at noen andre syns det er leit. Anonymkode: adc54...5ca Da heter det at det oppleves leit, men at man respekterer og forstår ønskene. Ikke forsøk å gi noen dårlig samvittighet for dette. Virkelig. Anonymkode: 82e34...838 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaisada Skrevet 28. juli 2022 #7 Del Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Da heter det at det oppleves leit, men at man respekterer og forstår ønskene. Ikke forsøk å gi noen dårlig samvittighet for dette. Virkelig. Anonymkode: 82e34...838 Er du sønnen til avdøde? Hvis vi skal spikke fliser; Nei det heter ikke at det oppleves leit for de, det vet jeg ikke noe om. Men jeg synes det er leit for de personene som ville vist sin tilstedeværelse i seremonien og tatt et siste farvel, og det er min mening. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #8 Del Skrevet 28. juli 2022 Aldri sett en tråd bli flisespikket i hjel så raskt Anonymkode: f2704...42e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymburker Skrevet 28. juli 2022 #9 Del Skrevet 28. juli 2022 Kaisada skrev (7 timer siden): Noen velger å annonsere i ettertid, og skrive at seremonien har funnet sted i stillhet. Leit for alle som hadde ønsket å gå i begravelsen/bisettelsen Selvfølgelig er det ikke leit for dem. Hvis jeg døde hadde jeg gjort det samme. For de menneskene som angivelig hadde "ønsket" å gå i min begravelse er de samme som ignorerer meg i det virkelige liv/ ikke egentlig bryr seg. Det er bare folk som later som at de brydde seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Akryl Skrevet 28. juli 2022 #10 Del Skrevet 28. juli 2022 Jeg trodde man er pliktig til å annonsere slik at de som eventuelt skal inndrive gjeld, kan fremsette sitt krav til dødbo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #11 Del Skrevet 29. juli 2022 Kaisada skrev (12 timer siden): Er du sønnen til avdøde? Hvis vi skal spikke fliser; Nei det heter ikke at det oppleves leit for de, det vet jeg ikke noe om. Men jeg synes det er leit for de personene som ville vist sin tilstedeværelse i seremonien og tatt et siste farvel, og det er min mening. Nei. Jeg er en datter som nettopp mistet mammaen min brått. Og måtte støtte en knust pappa gjennom det. Og på toppen av det opplevde at flere oppførte seg som at deres meninger hadde betydning i den situasjonen. Anonymkode: 82e34...838 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #12 Del Skrevet 29. juli 2022 Kjenner noen som døde i mai. Dødsannonsen kom i juli med at personen hadde gitt kroppen sin til forskning i 3 år. Anonymkode: d7b78...2a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maestro Skrevet 29. juli 2022 #13 Del Skrevet 29. juli 2022 Om pårørende ønsker en begravelse i stillhet, eller om den avdøde ønsket det, så skal det respekteres. Du får heller sende en krans eller blomsterbukett.🥀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #14 Del Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Kjenner noen som døde i mai. Dødsannonsen kom i juli med at personen hadde gitt kroppen sin til forskning i 3 år. Anonymkode: d7b78...2a3 I tre år før vedkommende døde altså? Det må jeg si var spenstig gjort. Anonymkode: f2704...42e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #15 Del Skrevet 29. juli 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: I tre år før vedkommende døde altså? Det må jeg si var spenstig gjort. Anonymkode: f2704...42e Jeg blir mer skremt over at forskningen bare klarte å holde liv i ham i tre år! Anonymkode: 12316...261 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #16 Del Skrevet 29. juli 2022 Akryl skrev (17 timer siden): Jeg trodde man er pliktig til å annonsere slik at de som eventuelt skal inndrive gjeld, kan fremsette sitt krav til dødbo. Det er en helt annen prosess, har ingenting med begravelse og dødsannonse å gjøre. Det er såkalt proklama der tingretten setter inn rykker inn annonser i valgte blad og aviser . Anonymkode: 47240...666 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå