Gå til innhold

betaling for brukte barneklær?


birgitte242

Anbefalte innlegg

Jeg snakket med naboen min her om dagen, og hun nevnte at hun hadde ryddet på loftet og hadde masse barneklær hun gjerne vil bli kvitt. Så lurer hun på om jeg er interessert. Jeg er i utgangspunktet ikke så glad i arvetøy, men siden barna har begynt i barnehagen trenger de utrolig mange skift, så jeg svarer ja. Så kommer jeg da, og hun har lagt klærne utover og ber meg se om det er noe jeg liker. Jeg plukker til meg en del, hvorpå hun slipper bomben: Hun kunne tenke seg 15 kr for trøyer, 10 for strømpebukser, 20 – 30 for gensere osv!

Jeg ble dessverre så paff at jeg fikk meg ikke til å si noen ting.

Nå er jeg i midlertidig så drittsur at jeg må bare få det ut. :x

Hva synes dere? Er dette virkelig vanlig? Jeg har selv gitt bort gamle klær og har slett ikke ventet meg betaling, jeg har bare vært glad for å bli kvitt det og synes det har vært koselig at andre kan få brukt for det.

Hun burde selvsagt gjort det klart på forhånd at hun skulle selge, ikke gi bort, men det er liksom ikke poenget. Hadde det vært fine, dyre klær som var pent brukt, hadde jeg gladlig gitt noen kroner for det. Dette var for det meste velbrukte klær fra h&m. Hadde familien hatt trang økonomi, hadde jeg også skjønt det, men det har de slett ikke. Er det bare meg, eller er dette utrolig gjerrig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Trudde det var vanlig å GI det bort, ja. Har aldri hørt om folk som selger "arvetøy". Da heter det loppemarked i så fall....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Endte du opp med å kjøpe noe eller???

Det er vel mest vanlig å gi bort gamle klær, men jeg har faktisk sett annonser i avisa etc. hvor klær selges i kasser for noen hundrelapper...

Men når du spør sånn i forbifarten om noen er villig til å "arve" klær, så er det gi-bort-ting ja... Mener jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo det verste, jeg har jo faktisk kjøpt det! Jeg fikk meg som sagt ikke til å si noen ting, ble bare veldig, veldig paff og nærmest rygget ut døra. Så nå skylder jeg faktisk dama 300 kroner for klær som jeg aldri ville kjøpt hadde det vært loppemarked!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke greit! Hvis hun ville solgt klær burde hun i hvert fall ha sagt det på forhånd, da ville det liksom blitt noe litt annet. Men jeg tror det er ganske uvanlig å kreve betaling for arvetøy - dette høres sprøtt ut! Enig med Leia; lever det tilbake og si at du har ombestemt deg!

Jeg har også sett annonser/oppslag hvor folk selger barnetøy i esker - men da er jo det helt tydelig for begge parter at man skal betale for det. Og hadde det dreid seg om spesielle penklær f.eks ville situasjonen vært annerledes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lever det tilbake.

Greit nok å selge babytøy, det ser jo ut som nytt, men til større unger, nei.Loppemarked eller freetex.

Jeg har forresten "lånt" bort alt mitt babytøy, selger da ikke til venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med de andre her. Det er direkte uhøflig og utrolig påtrengende å kreve penger for tøyet når hun ikke har nevnt noe om dette på forhånd. Jeg forstår godt at du ble paff. Det ville jeg også blitt.

Det er jo noe helt annet når de annonserer i aviser med garasjesalg o.l. Da vet du jo at du må kjøpe det.

Selv har jeg alltid gitt bort tøyet til de som måtte trenge det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lever det tilbake!

Jeg hadde nok blitt like paff som deg. Selv så gir jeg det vekk til venner som vil ha. "Låne" er jeg ikke for, fordi det da ville føles kjipt om noe var blitt misfarget e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøssenavn, det der har jeg aldri vært bori før.. Èn ting hadde jo vært om hun til å begynne med sa klart fra om du ville KJØPE tøy.. men hun fryktet kanskje at du da ville si nei og satset på overraskelsesmomentet istedet?

Jeg har selv massevis av avlagte klær liggende, og er lykkelig om jeg blir kvitt det uten å måtte kaste det. Venter på at noen skal samle inn og sende til polen e.l...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert vanskelig nå,men lever det tilbake du.

Hun sa hun hadde endel klær hun ville bli kvitt..man tolker jo ikke det som at det skal selges når det er ei man kjenner.

Men hadde du fått masse klær så er det greit å etnten gi litt,eller bare kjøpe en blomst e.l som takk.

Akkurat det syns jeg bare er rett og rimelig. Men det var jo en annen diskusjon igjen da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Er nok enig med alle har inne ja. Jeg synes at denne naboen var direkte frekk som gjorde det på denne måten.

Aldri i verden om jeg har kommet til å solgt barneklærne etter mine barn.

Jeg rydda selv opp i alle barneklærne som jeg hadde etter mine to barn. Jeg kasta alt som var veldig slitt og i stykker, resterende låner/gir jeg bort til alle som har behov for det.

Lever klærne tilbake du, så slipper du å irritere deg over det mere.

Klem :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hørt om flere som har solgt barnetøy og jeg har gjort det selv også, men ikke til den prisen.

Det var grisepriser.

Hun burde ha gjort det klart på forhånd.

Skjønner at du reagerte.

Da jeg solgte barneklær, så tok jeg 5 kroner trøyer, strømpebukser, brillebukser og bodyer.

gensere 10 kroner, sett 15-20 kroner( kommer ann på hvordan det ser ut selvfølgelig.

10 kroner for dyner og barnegardiner og sengetøy og pledd.

Hadde over 50kg baby og spedbarnstøy som jeg klarte å kvitte meg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trodde også det var valeig og gi bort eller låne bort. hun burde i hvert fall ha sagt at hun ville ha penger for det, lever det tilbake du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...