Gjest hmm Skrevet 20. november 2005 #1 Del Skrevet 20. november 2005 Tror du de som tilhører det man kaller arbeiderklassen har dårligere moral enn andre og er mer kriminelle enn andre? Jeg tror ikke det. Dersom du tror det, hvorfor tror du det? Tror du andre miljøer enn det du selv er vokst opp i er mer umoralske, andre land/kulturer, steder osv.? Hvor godt kjenner du miljøene du mener er mer umoralske enn ditt eget? Tror du at du har fordommer mot en del mennesker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 20. november 2005 #2 Del Skrevet 20. november 2005 Jeg har nok litt fordommer mot mennesker, men tror ikke det er noen sammenheng mellom lønn og moral. Kriminalitet foregår i alle miljøer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Varg-Menja Skrevet 20. november 2005 #3 Del Skrevet 20. november 2005 Jeg tror ikke de har en dårligere moral, men det er sannsynligvis en moral som er bygd på andre verdier enn min egen. Og da er det lett for å oppfatte den som dårligere, desverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2005 #4 Del Skrevet 20. november 2005 Tror du de som tilhører det man kaller arbeiderklassen har dårligere moral enn andre og er mer kriminelle enn andre? Jeg tror ikke det. Dersom du tror det, hvorfor tror du det? Tror du andre miljøer enn det du selv er vokst opp i er mer umoralske, andre land/kulturer, steder osv.? Hvor godt kjenner du miljøene du mener er mer umoralske enn ditt eget? Tror du at du har fordommer mot en del mennesker? ← Økonomisk kriminalitet foregår på toppen. Leser du ikke aviser /ser på tv. Arbeiderklassen har ikke mulighet til å tilsnuske seg noe. At noen har bedre/verre moral enn andre? Nei, leilighet skaper tyv, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 21. november 2005 #5 Del Skrevet 21. november 2005 Dårlig moral er nok ganske så jevnt fordelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest barne- og familiemedister Skrevet 21. november 2005 #6 Del Skrevet 21. november 2005 Hvis det er slik at det er de høytlønte som også er i posisjon til å definere "moral" vil selvsagt andre grupper komme dårligere ut. I Norge er det i liten grad slik. Her er vi nærmere mestertittelen i å mistenkeliggjøre dem som tjener virkelig godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hmm Skrevet 21. november 2005 #7 Del Skrevet 21. november 2005 Hva mener dere er forskjellen mellom hva som oppfattes som god moral av lavtlønnede og de med høyere lønninger? De som har minst gir ofte mest i forhold til hva de har til f.eks. gode formål. Jeg kommer ikke på de helt store forskjellene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå