Gå til innhold

"målegreie" for strikkepinner


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Farmor har en sånn lur liten sak i plast som hun kan stikke pinnene inn i for å se hvor tykke de er... noen som vet om noesånt ligger på nettet så jeg kan printe ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså; det jeg er ute måler kanskje 2x5 cm... I virkeligheten er det en plastbit med hull i som man kan stikke pinnen gjennom. Ved siden av hullet står det pinnestørrelser.

Dersom noen har en slik og kanskje tilogmed har scannet den inn på pc-en sin og lagt den ut på nettet, da vil det være mulig å printe ut bildet av den. Da er problemet mitt løst. Da printer jeg ut papirbit, stikker ut hullene, og VIPS så kan jeg måle hvor tykke pinnene mine er. Det må ikke være plast for at jeg skal kunne stikke pinnen inn, det holder at jeg evner å klippe hull, noe jeg gjør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_dyveke_*

Det koster ikke mange kronene å kjøpe en pinnemåler i en garnbutikk... men ellers går pinnestørrelser på millimeter. Pinner nr 2 er 2 mm i diameter, pinner nr 4 er 4 mm osv. Med en linjal kan du lett måle deg fram til størrelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet, men er ingen slik butikk i nærheten her, også trenger jeg det nå... ;) Men takk for svar ang størrelser, kanskje jeg kan finne ut av det på en måte likevel da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...