AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #1 Del Skrevet 27. juli 2022 Skal hjelpe en med å få orden på papirer og slikt men siden ingenting kan kastes og han ikke stoler på at man skanner det inn så har vi et behov for en haug med plastlommer... Noen som vet hvor man kan få kjøpt slike plastlommer til A4 ark ganske rimelig? Er snakk om MYE papirer...😬 Helst med åpning på toppen. Anonymkode: 54450...62a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #2 Del Skrevet 28. juli 2022 Staples, for eksempel, og tilsvarende butikker. https://www.staples.no/p/plastlomme-staples-a4-topp-80my-100/881093 Anonymkode: 8aa55...3cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #3 Del Skrevet 28. juli 2022 (Men unnskyld at jeg kanskje spør dumt, men det virker som dere da skal putte papirer i plastlommer og sette i permer? Hvorfor ikke bare bruke en hullmaskin? Det er ytterst få slike papirer det er viktig å bevare hele og hulløse, så kunne dere heller bruke plastlommer til viktige ting som vitnemål, attester, referanser, skjøter m.m.) Anonymkode: 8aa55...3cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #4 Del Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): (Men unnskyld at jeg kanskje spør dumt, men det virker som dere da skal putte papirer i plastlommer og sette i permer? Hvorfor ikke bare bruke en hullmaskin? Det er ytterst få slike papirer det er viktig å bevare hele og hulløse, så kunne dere heller bruke plastlommer til viktige ting som vitnemål, attester, referanser, skjøter m.m.) Anonymkode: 8aa55...3cf Hvis man har plastlommene klare er det raskere å bare stappe nedi dem enn å drive med hullemaskin. Særlig hvis ikke alt er A4. F.eks. kan alt som hører til alle de små kjøkkenapparatene (bruksanvisninger, kvittering/garanti osv.) ligge samla i ei plastmappe. Jeg kjøper plastlommer på Clas Ohlson, de har hundrepakninger til rundt en hundrelapp. Anonymkode: f2357...d37 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 30. juli 2022 #5 Del Skrevet 30. juli 2022 Biltema har sett noen på Coop Extra også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #6 Del Skrevet 30. juli 2022 Endte opp med å kjøpe på Staples, 100 for 150 eller tror jeg at jeg betalte, kan prøve med på Clas neste gang. Men håper 100 holder en stund. AnonymBruker skrev (På 28.7.2022 den 12.49): (Men unnskyld at jeg kanskje spør dumt, men det virker som dere da skal putte papirer i plastlommer og sette i permer? Hvorfor ikke bare bruke en hullmaskin? Det er ytterst få slike papirer det er viktig å bevare hele og hulløse, så kunne dere heller bruke plastlommer til viktige ting som vitnemål, attester, referanser, skjøter m.m.) Anonymkode: 8aa55...3cf Nei det er jo fordi "brukeren" ikke ønsker hull i papirene sine. Anonymkode: 54450...62a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #7 Del Skrevet 30. juli 2022 Alternativt kan dere bruke dele-ark (alfabetiske) og A4 konvolutter dere kan hulle og merke etter kategori, slik at det ikke blir hull i dokumentene (ettersom du skriver personen ikke vil ha hull i papirene sine) og man slipper å bruke all denne unødvendige plasten Anonymkode: 67b38...97e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #8 Del Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (På 30.7.2022 den 18.58): Endte opp med å kjøpe på Staples, 100 for 150 eller tror jeg at jeg betalte, kan prøve med på Clas neste gang. Men håper 100 holder en stund. Nei det er jo fordi "brukeren" ikke ønsker hull i papirene sine. Anonymkode: 54450...62a Oi, det var dyrt. Hadde de ikke de til 69,- for 100? AnonymBruker skrev (På 31.7.2022 den 0.40): Alternativt kan dere bruke dele-ark (alfabetiske) og A4 konvolutter dere kan hulle og merke etter kategori, slik at det ikke blir hull i dokumentene (ettersom du skriver personen ikke vil ha hull i papirene sine) og man slipper å bruke all denne unødvendige plasten Anonymkode: 67b38...97e Plastlommer til arkivering er ikke problematisk plastbruk. Problemet med plast er engangsprodukter, emballasje, poser og annet avfall som havner i naturen. Selve produksjonen er ikke spesielt skadelig, og plastlommer som står i en perm i en hylle skader ikke naturen. Plastlommer tar dessuten mye mindre plass under transport enn tilsvarende antall papirkonvolutter, og gir dermed mindre CO2-belastning. Konvolutter er dessuten mye dyrere og mindre holdbare, og vil fort kunne ryke i hullene. For å få plass til A4-ark trenger du B4-konvolutter eller større. De billigste B4-konvoluttene jeg fant på Staples koster nesten 3 kr/stk, altså over 4 ganger mer enn plastlommene jeg fant til 0,69 kr/stk. Anonymkode: 8aa55...3cf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå