Gå til innhold

Mobberen min har blitt lege


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Du kan jo ikke bare anta for så å sende inn klage når du ikke har kjent personen på såpass mange år!

Anonymkode: 7f592...28f

Jeg har skrevet TO INNLEGG. Les ab-koden! 

Anonymkode: b75a0...5be

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tvillingsjel skrev (3 minutter siden):

Ja, og det finnes de som ikke endrer seg også. Disse bør ikke jobbe med mennesker.

En klage til Statsforvalteren vil ikke føre frem, da det går på rettigheter som ikke er innfridd eller konkret feilbehandling. Hadde jeg vært i samme situasjon som ts, og var redd for at vedkommende skulle skade flere mennesker, hadde jeg skrevet et langt innlegg om vedkommende på leselisten.no. Så har folk mulighet til å bli advart. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boetica skrev (1 minutt siden):

Du skjønner jo ikke hva mobbing er. Da hadde du ikke bagatellisert det. 

Poenget er at det gagner ingen, absolutt ingen, å sitte og bære nag resten av livet. På hvilken måte hadde ts fått det bedre med seg selv og sine arr av at mobberen hadde hatt det vondt? Tenker du at minus og minus gir pluss i den situasjonen?

Jeg skjønner at ts er bitter, men å bære nag er feil ende å starte i, for ikke å snakke om en eller annen hevnaksjon i form av å klage inn vedkommende til statsforvalteren for å være en upassende lege. Hvem tror du ville endt opp med svartepetter i den situasjonen?

TS må begynne med seg selv og sin situasjon. At mobberen er lege i dag betyr ikke at hans pasienter får dårligere behandling enn pasienter som kommer til leger uten mobbehistorikk. Ærlig talt.

Anonymkode: 1efc3...fb5

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det kanskje noe i det at narsissister ofte blir leger, psykologer, politi osv? De som har behov for makt over andre sine liv?

Anonymkode: a5cb6...245

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boetica skrev (1 minutt siden):

En klage til Statsforvalteren vil ikke føre frem, da det går på rettigheter som ikke er innfridd eller konkret feilbehandling. Hadde jeg vært i samme situasjon som ts, og var redd for at vedkommende skulle skade flere mennesker, hadde jeg skrevet et langt innlegg om vedkommende på leselisten.no. Så har folk mulighet til å bli advart. 

Et innlegg på legelisten.no om hvordan vedkommende var som fjortis? Alvorlig talt, den listen er useriøs nok som den er.

Nå har jeg aldri mobbet noen, men hvis noen skulle spamme legelisten med alle mulige slags meninger om hvordan jeg er som behandler, basert på hvordan jeg fremsto som tenåring, blir den listen helt meningsløs. 

Anonymkode: a70a3...9fa

  • Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Den jeg mobbet i ungdommen er i dag min beste venn og hun er fullstendig klar over at jeg er lei meg for det som skjedde den gang. 

Med det sagt, det er da ingen som går rundt og unnskylder seg for handlinger i barne/ungdomsårene med mindre det er naturlig som f.eks mellom meg og hun som nå er en god venn. Jeg forventer ikke at «Anne» fra 8. klasse skal ringe meg å si unnskyld for at hun kalte meg bitch eller at «Petter» fra 5. klasse skal sende en beklagelse via Facebook fordi han dunket meg i 5. klasse 🙄

Barn er barn, de aller fleste vokser opp og blir voksne mennesker med empati og samvittighet.

Anonymkode: 1efc3...fb5

Barn er barn? Det finnes mange voksne mennesker her i landet som er uføretrygdet, har PTSD og ødelagte liv på grunn av mobbing i barne/ungdomsår. Hvis vi skal få slutt på mobbing må voksne mennesker som deg slutte å bagatellisere det. Mobbing handler ikke om at "barn er barn", de fleste barn mobber ikke. Mobbing er svært alvorlig.

Anonymkode: 48c1d...005

  • Liker 6
  • Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Jeg fant dessverre ut at han som mobbet meg gjennom hele ungdomsskolen og vgs har blitt lege. Har sett bilder av han der han står med det flårete smilet sitt med stetoskop rundt halsen på hjemmesiden til helseforetaket han jobber. Objektivt sett så ser han kjekk ut og jeg skjønner at damene drømmer om han. Men de vet ikke hvor jævlig han egentlig er. En skikkelig sadist. Det er så trist, og det er ingenting jeg kan gjøre med det.

Anonymkode: d6765...336

Trist at det faktisk lønner seg å være kynisk drittsekk på alle måter.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge han ikke har mobbet deg som pasient så kommer du ingen vei med klage. Du trenger ikke bruke han som lege. Så at han er lege i dag påvirker ikke livet ditt.

Slutt heller å kontrollere hva han driver med. 

Anonymkode: d1d63...881

  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Et innlegg på legelisten.no om hvordan vedkommende var som fjortis? Alvorlig talt, den listen er useriøs nok som den er.

Nå har jeg aldri mobbet noen, men hvis noen skulle spamme legelisten med alle mulige slags meninger om hvordan jeg er som behandler, basert på hvordan jeg fremsto som tenåring, blir den listen helt meningsløs. 

Anonymkode: a70a3...9fa

Jeg hadde hatt null betenkeligheter med å eksponere vedkommende. Hadde fortalt i detalj om hvilken personlighet vedkommende hadde, og all skaden hen har forårsaket. Dersom det var slik at vedkommende hadde endret seg, ville jeg jo visst om det, siden vedkommende da ville ringt meg og. beklaget. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Den jeg mobbet i ungdommen er i dag min beste venn og hun er fullstendig klar over at jeg er lei meg for det som skjedde den gang. 

Med det sagt, det er da ingen som går rundt og unnskylder seg for handlinger i barne/ungdomsårene med mindre det er naturlig som f.eks mellom meg og hun som nå er en god venn. Jeg forventer ikke at «Anne» fra 8. klasse skal ringe meg å si unnskyld for at hun kalte meg bitch eller at «Petter» fra 5. klasse skal sende en beklagelse via Facebook fordi han dunket meg i 5. klasse 🙄

Barn er barn, de aller fleste vokser opp og blir voksne mennesker med empati og samvittighet.

Anonymkode: 1efc3...fb5

Dette er jo ikke mobbing. Det er en klar forskjell.

Skulle trodd at man lærte om mobbing på skolen. 

Anonymkode: 1d65b...099

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Den jeg mobbet i ungdommen er i dag min beste venn og hun er fullstendig klar over at jeg er lei meg for det som skjedde den gang. 

Med det sagt, det er da ingen som går rundt og unnskylder seg for handlinger i barne/ungdomsårene med mindre det er naturlig som f.eks mellom meg og hun som nå er en god venn. Jeg forventer ikke at «Anne» fra 8. klasse skal ringe meg å si unnskyld for at hun kalte meg bitch eller at «Petter» fra 5. klasse skal sende en beklagelse via Facebook fordi han dunket meg i 5. klasse 🙄

Barn er barn, de aller fleste vokser opp og blir voksne mennesker med empati og samvittighet.

Anonymkode: 1efc3...fb5

🤦🏼‍♀️ Du vet jo ikke hva mobbing er. 
 

Ta meg da. Gjennom hele barneskolen, nesten hele ungdomsskolen og hele vgs så ble jeg mobbet, utestengt og frosset ut. Jeg ble stengt inne i et rom i skolens kjeller og etterlatt for å dø. Jeg ble dyttet ned trapper. Forsøkt kvalt med skjerf, forsøkt kvalt med snø. Ingen ville være sammen med meg. Jeg fikk ting stjålet. Ble sparket på. Ble snakket ned, ledd av, gjort narr av. 

En del av de verste mobberne er i skolevesenet. Jeg ville faen aldri latt barn gå på skole hvor de var. 

Jeg bor på en annen kant av Oslo enn dem og har aldri møtt dem siden. Det er jeg jævlig glad for. Folk som ødelegger andre mennesker er mordere.
 

Anonymkode: b75a0...5be

  • Liker 5
  • Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boetica skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde hatt null betenkeligheter med å eksponere vedkommende. Hadde fortalt i detalj om hvilken personlighet vedkommende hadde, og all skaden hen har forårsaket. Dersom det var slik at vedkommende hadde endret seg, ville jeg jo visst om det, siden vedkommende da ville ringt meg og. beklaget. 

Du sitter med noen merkelige forestillinger. Vedkommende kan være en utmerket lege uten å ha krøpet for deg. Om det er viktig for deg å få en beklagelse, kan du ikke bare ta kontakt med vedkommende og fortelle hvor stor innvirkning fortiden har på livet ditt i dag og sagt at du ville satt pris på en beklagelse?

Andre folk må få leve sitt liv selv om du åpenbart sitter fast i fortiden. Hvilket selvfølgelig er trist.

Anonymkode: 1efc3...fb5

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg fant dessverre ut at han som mobbet meg gjennom hele ungdomsskolen og vgs har blitt lege. Har sett bilder av han der han står med det flårete smilet sitt med stetoskop rundt halsen på hjemmesiden til helseforetaket han jobber. Objektivt sett så ser han kjekk ut og jeg skjønner at damene drømmer om han. Men de vet ikke hvor jævlig han egentlig er. En skikkelig sadist. Det er så trist, og det er ingenting jeg kan gjøre med det.

Anonymkode: d6765...336

Du kan trøste deg med at de fleste leger er spesielle med stor S 🤣

Anonymkode: f20d8...1a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tvillingsjel skrev (28 minutter siden):

Ja, det ville jeg gjort, med mindre det var tydelig at personen hadde gjort opp for seg og forandret seg. For hvis ikke personen hadde tatt et kraftig oppgjør med seg selv og faktisk beklaget seg, så ville jeg vært bekymret for legens fremtidige pasienter.

Hadde noen av de som mobbet meg tatt kontakt og prøvd å gjøre opp for seg så kunne jeg levd fint med det men ingen av de har gjort det, glad jeg ikke møter på de

Boetica skrev (26 minutter siden):

Noen kan sikkert vokse opp og modnes og ta et oppgjør med seg selv. 
 

jeg har aldri mobbet noen og skjønner ikke at det er mulig å finne glede i å tråkke på andre. Så om mobberen modnes og innser hva hen har gjort, har vedkommende faktisk en jobb å gjøre: ta kontakt med ofrene, legge seg flat og be om unnskyldning. Ellers har jeg ingen tro til helomvendingen. 

Enig! Ingen av de som mobbet meg har noen gang tatt kontakt og bedt om unnskyldning…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boetica skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde hatt null betenkeligheter med å eksponere vedkommende. Hadde fortalt i detalj om hvilken personlighet vedkommende hadde, og all skaden hen har forårsaket. Dersom det var slik at vedkommende hadde endret seg, ville jeg jo visst om det, siden vedkommende da ville ringt meg og. beklaget. 

Jeg har ingen problemer med å godta at folk kan ha forandret seg, til tross for at de behandlet meg dårlig da jeg var tenåring. Jeg har ikke mottatt noen beklagelse, men det betyr ikke at de aktuelle personene ikke har endret seg. 

Anonymkode: a70a3...9fa

  • Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så lenge han ikke har mobbet deg som pasient så kommer du ingen vei med klage. Du trenger ikke bruke han som lege. Så at han er lege i dag påvirker ikke livet ditt.

Slutt heller å kontrollere hva han driver med. 

Anonymkode: d1d63...881

Dette. Flere av dere har triste historier fra skolen, men dere må gå videre. Dette høres ut som hevn fra noen som sitter fast i tiden da de var 14. Håper dere finner en konstruktiv måte å lege sårene på. 

Anonymkode: 4d842...1b1

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du sitter med noen merkelige forestillinger. Vedkommende kan være en utmerket lege uten å ha krøpet for deg. Om det er viktig for deg å få en beklagelse, kan du ikke bare ta kontakt med vedkommende og fortelle hvor stor innvirkning fortiden har på livet ditt i dag og sagt at du ville satt pris på en beklagelse?

Andre folk må få leve sitt liv selv om du åpenbart sitter fast i fortiden. Hvilket selvfølgelig er trist.

Anonymkode: 1efc3...fb5

Det er ikke opp til offeret å ta kontakt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingsjel skrev (1 minutt siden):

Ja, og det finnes de som ikke endrer seg også. Disse bør ikke jobbe med mennesker.

Så lenge de gjør en god jobb, så har de like rett til å jobbe med mennesker som alle andre. Å klage inn en lege for å ta han på noe, fordi kanskje så…. X og Y - fordi han mobbet noen som liten er å synke lavt. Du skal ikke klage inn en person basert på dette grunnlaget. Det lukter hevn på lang vei her, og ingen evne til refleksjon. 

Jeg vet også om mennesker som ikke har vært egnet som foreldre til sine barn, men som er kjempeflinke i jobben sin som helsepersonell. Det du egentlig sier, er at hvis man ikke har behandlet mennesker bra før - så bør man aldri jobbe med mennesker. Dette stemmer aldeles ikke. 

Hvis man skal jobbe som sosionom (som du har hatt lyst til), så bør man være åpen for å se hele mennesket. Det er en uheldig holdning og uprofesjonelt å behandle tidligere mobbere som en mobber enda. Du MÅ se personen med nye øyne, og ha respekt for mennesket - selv om h*n har forandret seg eller ikke. Det er å være profesjonell. Å skille mellom private relasjoner og relasjoner på jobb. 

Mange ofre som ikke klarer å reflektere over dette her, men som blir veldig egosentretisk og hevngjerrig. 

Anonymkode: b7056...080

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette. Flere av dere har triste historier fra skolen, men dere må gå videre. Dette høres ut som hevn fra noen som sitter fast i tiden da de var 14. Håper dere finner en konstruktiv måte å lege sårene på. 

Anonymkode: 4d842...1b1

Lett for de som ikke har blitt mobbet å si 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingsjel skrev (29 minutter siden):

Synes du det er riktig at mobbere, altså de som ikke har endret seg, skal få pasientkontakt med sårbare mennesker? De kan gjøre stor skade.

Slik er det for de som mobbet meg. Det var godt voksne mennesker på sykepleierstudenter, jeg gremmes over tanken på at de jobber med mennesker.

Anonymkode: e53c8...27c

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...