AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #41 Del Skrevet 12. august 2022 Jeg har det også litt sånn. Har ikke noe særlig nettverk og er egentlig alltid alene hver eneste dag. Jeg har vært deprimert over en lengre periode nå og da har jeg ikke orket å være noe særlig sosial. Tok opp kontakten med ei jeg pleide å være med litt før og jeg var åpen om at jeg var deprimert og derfor ikke orket så mye og at vi måtte ta ting gradvis. Men hun skulle bare ha spontane treff hele tiden, spurte om vi skulle gå på byen og jeg prøvde å si at jeg ikke var klar for det og at vi måtte planlegge ting. Hun bare fortsatte og det var ikke alltid jeg svarte så nå har hun slettet meg som venn og blokkert meg. Det er sikkert egentlig greit at det ble sånn, men samtidig litt sårt. Jeg har ikke så mye kontakt med familien og har ikke det beste forholdet til dem. Jeg bor også langt unna dem så blir ikke så mye kontakt. Men jeg har en katt og er frivillig i dyrebeskyttelsen så det er positive ting. Jeg har heller ikke jobb for øyeblikket så alt tærer på meg og jeg har mye negative tanker om meg selv. Er i en prosess der jeg holder på å jobbe med alt, men det er ikke lett. Jeg prøver å se det positive i små ting, men det er tungt å alltid skulle håndtere absolutt alt alene. Anonymkode: 72482...9e6 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #42 Del Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (På 28.7.2022 den 15.12): Jeg synes også at folk som går på ting alene er tøffe og det er jo ingenting unormalt ved det. Dette er tanker jeg har i mitt hodet om at jeg kommer til å bli dømt for det og sett ned på😔 Hvis det gir mening😕 Tror jeg må utforske litt hva som kan være aktuelle nye interesser og hobby og gjerne det er mulig å bli kjent med nye mennesker. Et sted må jeg jo begynne. Takk for alle gode råd❤️ Anonymkode: 7cac9...fc8 Meld deg på et kurs. Folk går jo på kurs alene, stort sett. Anonymkode: c1069...5bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #43 Del Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (På 13.8.2022 den 0.06): Takk til alle dere som har skrevet❤️ Det har vært litt rolig fra meg den siste tiden her i tråden. Jeg har prøvd å ikke dyrke de negative tankene og prøve å gi de negative tankene mindre plass. Jeg hadde en emosjonelt veldig tøff ferie og jeg føler ikke jeg har hatt skikkelig ferie. Tankekjøret hang over meg hele tiden og jeg kjenner ikke meg selv igjen. Jeg jobber med mine egne tanker og prøve å snu det. Det er tungt, men jeg må prøve å få tilbake motet til å leve livet mitt. Ikke bare sitte å se på at andre har et innholdsrikt og meningsfylt liv. Jeg står jo litt i veien for meg selv om jeg bare dyrker de negative tankene. Ts Anonymkode: 7cac9...fc8 💗 Anonymkode: 56cca...db0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #44 Del Skrevet 14. august 2022 Er det ikke et sted her på KG som man kan legge inn ønske om å bli kjent med noen? Om ikke annet, så går det da an å sende meldinger til hverandre, spørre hvordan man har det osv.? Kanskje får man et godt vennskap på kjøpet?! Det er ikke greit at en sitter alene i flere uker, virkelig trist å lese. Da hadde det vært fint å ha noen som tok kontakt (eller som du kunne ta kontakt med) for å prate litt. Så kan man eventuelt møtes om det blir stemning for det Anonymkode: a44ca...ffe 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #45 Del Skrevet 14. august 2022 Kjenner meg igjen i det. Bortsett fra butikkansatte som spør om jeg skal ha pose og kvittering, så har jeg ikke snakket med eller møtt noen siden april, så her sitter jeg nå mutters alene med selvmordstankene mine.. Anonymkode: 49ef3...9af 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #46 Del Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (På 3.8.2022 den 9.24): Å dra på ferie helt alene, kan jo være ensomt det også da. Gå på cafe alene, sightsing alene osv. Se alle de som reiser og er sammen, også er man alene. Anonymkode: 079ff...8fd Et tips fra meg, meld deg på en tema-reise. Da deler man opplevelser med andre, og kan til og med få varige venner 😊 Anonymkode: 6678a...dcc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #47 Del Skrevet 14. august 2022 Takk til dere som har svart❤️ Jeg blir oppriktig lei meg når jeg leser at andre også har det slik😥 At man ikke har sosial omgang med noen andre mennesker på fritiden. Jeg skulle gjerne ønske jeg hadde flere å snakke med og flere jeg kunne ha møtt på fritiden. Det har blitt noen tårer i dag, men jeg prøver å kjempe mot dem så godt jeg kan😔 Jeg føler meg veldig ensom og alene akkurat nå. Det har vært fantastisk vær her i dag og jeg har sittet inne hele dagen😥 Nå er det nok mange som vil si at jeg kunne jo bare reist på stranden eller gått en tur alene, det er jo ingenting galt i det. Det er helt sant. Jeg føler en stor skam over situasjonen jeg har satt meg selv i, og det å se "alle" andre være med venner, familie og barn er ufattelig tungt. Da ender jeg bare opp med å gråte. - ts Anonymkode: 7cac9...fc8 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christina82 Skrevet 15. august 2022 #48 Del Skrevet 15. august 2022 Ryddet for avsporing. Christina82, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #49 Del Skrevet 28. august 2022 Når folk skriver at de har ingen kontakt med familie og ingen venner lurer jeg på hvorfor? Og hvordan man er selv.. ser i andre tråder hvor folk kutter ut foreldre og søsken. Da blir man ensom. Det er ingen som kommer på døra di og spør om du vil bli med ut å leke. Du må selv ut å finne venner og danne deg et nettverk. Gå inn i seg selv om spørre hvorfor man er alene i livet. Evt snakke med en psykolog Anonymkode: 5e12b...585 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 28. august 2022 #50 Del Skrevet 28. august 2022 Jeg vil sette fokuset over på noe litt annet, nemlig evnen til å ta seg tid til flere mennesker. Jeg har venner og kan finne på ting med folk når jeg måtte ønske, men det er ofte på deres premisser. Jeg måtte flytte litt ut av byen for å få råd til grei bolig og det er ikke akkurat ofte jeg får besøk her. Folk er travle med seg og sitt så for å finne på noe er jeg nødt til å dra til Oslo(hjemstedet mitt). Det er ikke noe stort problem siden jobben min også ligger der, men det illustrerer hvor travle folk er. Det er ikke nødvendigvis sånn at vennene mine har utrolig mye å gjøre, men de har nok stress i livet til at de ikke har overskudd til å reise hit. Holder det ikke mot dem og har vært på samme måte mot en annen venn. Vi lever i en travel tid og folk har gjerne mer enn nok med seg selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #51 Del Skrevet 28. august 2022 Majer skrev (33 minutter siden): Jeg vil sette fokuset over på noe litt annet, nemlig evnen til å ta seg tid til flere mennesker. Jeg har venner og kan finne på ting med folk når jeg måtte ønske, men det er ofte på deres premisser. Jeg måtte flytte litt ut av byen for å få råd til grei bolig og det er ikke akkurat ofte jeg får besøk her. Folk er travle med seg og sitt så for å finne på noe er jeg nødt til å dra til Oslo(hjemstedet mitt). Det er ikke noe stort problem siden jobben min også ligger der, men det illustrerer hvor travle folk er. Det er ikke nødvendigvis sånn at vennene mine har utrolig mye å gjøre, men de har nok stress i livet til at de ikke har overskudd til å reise hit. Holder det ikke mot dem og har vært på samme måte mot en annen venn. Vi lever i en travel tid og folk har gjerne mer enn nok med seg selv. Helt enig i det du beskriver her. Jeg har hele kvelden hjemme etter jobb. Det går i matlaging, husarbeid og kjøring på ungdommen. Noen dager vil jeg bruke kveldene på sofaen foran tv’n.. scrolle på tlf og bare være alene. Jeg jobber med mennesker og får dekt mitt sosiale på jobb. Møter venner innimellom, men har behov for en del alenetid. Foreldre og søsken er de jeg bruker mest tid med. venner snakker jeg ofte med på tlf på kveldene, da det er stress å dra på besøk og må ordne meg osv. For å klare arbeidsuka og det jeg må gjøre hjemme trenger jeg tid til å bare være meg. I helgene kan jeg godt treffe ei venninne eller to. Men orker ikke fylle alle dager med noe sosialt. Foretrekker heller å møte flere venner samtidig på quiz eller kino. Anonymkode: 5e12b...585 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #52 Del Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Når folk skriver at de har ingen kontakt med familie og ingen venner lurer jeg på hvorfor? Og hvordan man er selv.. ser i andre tråder hvor folk kutter ut foreldre og søsken. Da blir man ensom. Det er ingen som kommer på døra di og spør om du vil bli med ut å leke. Du må selv ut å finne venner og danne deg et nettverk. Gå inn i seg selv om spørre hvorfor man er alene i livet. Evt snakke med en psykolog Anonymkode: 5e12b...585 Det er kanskje en grunn til at folk kutter kontakt med familien og jeg tror ikke at det er noe folk bare gjør på gøy. Jeg har ikke gjort det selv, men har lite kontakt med dem fordi jeg bor langt unna og fordi vi ikke har det beste forholdet. Det er ikke som om man skal beholde kontakt med familien om man har opplevd mye negativt fra dem så jeg kan da skjønne at folk ikke ønsker å ha kontakt. Dessuten så vet alle at man må ut og finne venner selv. Det betyr ikke at det er enkelt og greit for absolutt alle der ute. Det kan være ulike grunner til det og det er ikke slik at selv om man er med på ulike ting så finner alle venner så lett som bare det. Anonymkode: 72482...9e6 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PokemonGone Skrevet 29. august 2022 #53 Del Skrevet 29. august 2022 Du er ikke alene 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #54 Del Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (På 28.8.2022 den 4.32): Når folk skriver at de har ingen kontakt med familie og ingen venner lurer jeg på hvorfor? Og hvordan man er selv.. ser i andre tråder hvor folk kutter ut foreldre og søsken. Da blir man ensom. Det er ingen som kommer på døra di og spør om du vil bli med ut å leke. Du må selv ut å finne venner og danne deg et nettverk. Gå inn i seg selv om spørre hvorfor man er alene i livet. Evt snakke med en psykolog Anonymkode: 5e12b...585 Jeg kan forstå hva du sikter til. Du vet ikke så mye om hverken min familie, min tidligere venner eller meg. Når man har opplevd omsorgssvikt, grove tillitsbrudd og blitt utnyttet av såpass mange så starter man å skjerme seg. Man ønsker ikke å bli skuffet mer. Det er bare så mange ganger man klarer å plukke seg selv opp igjen. Jeg vet veldig godt at ingen kommet til å automatisk dukke opp på døren min og spørre om å være venner. Samtidig, når man er langt nede så har man ingen tro på at man fortjener ekte vennskap eller ekte kjærlighet. Gjerne du ser på alt dette som unnskyldninger for å ikke ta tak i ting. Det kan godt være du har rett. Ts Anonymkode: 7cac9...fc8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #55 Del Skrevet 5. september 2022 PokemonGone skrev (På 29.8.2022 den 2.22): Du er ikke alene Takk ❤️ Ts Anonymkode: 7cac9...fc8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #56 Del Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (På 28.8.2022 den 9.40): Det er kanskje en grunn til at folk kutter kontakt med familien og jeg tror ikke at det er noe folk bare gjør på gøy. Jeg har ikke gjort det selv, men har lite kontakt med dem fordi jeg bor langt unna og fordi vi ikke har det beste forholdet. Det er ikke som om man skal beholde kontakt med familien om man har opplevd mye negativt fra dem så jeg kan da skjønne at folk ikke ønsker å ha kontakt. Dessuten så vet alle at man må ut og finne venner selv. Det betyr ikke at det er enkelt og greit for absolutt alle der ute. Det kan være ulike grunner til det og det er ikke slik at selv om man er med på ulike ting så finner alle venner så lett som bare det. Anonymkode: 72482...9e6 Takk❤️ Du har helt rett. Man mister jo ikke kontakt med familien uten grunn eller strever med å holde kontakten / en stabil relasjon uten grunn. Få venner i voksen alder opplever jeg også som vanskelig. De jeg treffer på er satt i sine vennegjenger og sine miljø. Det er ikke så lett å få innpass. Jeg har jobbet med å akseptere at jeg er alene. Det er bare meg. Heldigvis har jeg ei jeg snakker med her inne en del. Det hjelper litt på. Anonymkode: 7cac9...fc8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #57 Del Skrevet 12. september 2022 Har det ikke så godt mentalt om dagene. Er mye lei meg og trist. Er lei av å leve alene og være alene absolutt hele tiden. Husker ikke når noen sist sa til meg at de er glad i meg og at jeg betyr noe for noen😢 Anonymkode: 7cac9...fc8 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #58 Del Skrevet 12. september 2022 ^ ts Anonymkode: 7cac9...fc8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #59 Del Skrevet 12. september 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Har det ikke så godt mentalt om dagene. Er mye lei meg og trist. Er lei av å leve alene og være alene absolutt hele tiden. Husker ikke når noen sist sa til meg at de er glad i meg og at jeg betyr noe for noen😢 Anonymkode: 7cac9...fc8 Vitner vel om dramatiske ting som har skjedd i livet ditt. Anonymkode: d30a4...b9e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #60 Del Skrevet 12. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vitner vel om dramatiske ting som har skjedd i livet ditt. Anonymkode: d30a4...b9e Er mange som har det verre enn meg, det prøver jeg å tenke litt på. Samtidig er noen dager litt tunge, i dag ble tydeligvis en slik dag. Jeg har hvert fall tak over hodet, klær, penger til mat og klarer meg bra karriere-messig. I privatlivet mitt er jeg helt alene. Hver dag, hver helg, hver ferie, hver bursdag osv. Noen ganger trenger man bare en klem og noen som sier at du er god nok som du er og at de er glad i deg😢 Anonymkode: 7cac9...fc8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå