AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #1 Del Skrevet 26. juli 2022 Noen eksperter har visst kommet frem til disse fem: Enig? Anonymkode: b7b94...f6c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 26. juli 2022 #2 Del Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Noen eksperter har visst kommet frem til disse fem: Enig? Anonymkode: b7b94...f6c Hahaha nei 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #3 Del Skrevet 26. juli 2022 Nei. Anonymkode: db693...9a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #4 Del Skrevet 26. juli 2022 De er så fantastiske eksperter at de klarer ikke skrive rabies engang. Så nei, jeg kan ikke si meg enig. Jesus liksom? Anonymkode: 37901...257 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 26. juli 2022 #5 Del Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De er så fantastiske eksperter at de klarer ikke skrive rabies engang. Så nei, jeg kan ikke si meg enig. Jesus liksom? Anonymkode: 37901...257 Jesus har hatt stor betydning og alt det der, kristendommen er historisk svært viktig. Mister en del troverdighet når man bruker kristne religiøse argumenter for hans viktighet da 😆 Stusset mer over Pocahontas. Skapte fred mellom europeerne og urbefolkningen!? I fem minutter da liksom? 🤣🤣🤣 Karl den Store lærte europeerne å lese? Han kunne ikke lese selv engang. 🤣🤣🤣🤣 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 26. juli 2022 #6 Del Skrevet 26. juli 2022 De viktigste folka: 1) h*n som først fant ut hvordan man gjør opp ild 2) h*n/de som først begynte med jordbruk 3) sumereren som oppfant skrift 4) sumereren som oppfant hjulet 5) personen som oppfant industri 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #7 Del Skrevet 26. juli 2022 3 minutter siden, Entern said: De viktigste folka: 1) h*n som først fant ut hvordan man gjør opp ild 2) h*n/de som først begynte med jordbruk 3) sumereren som oppfant skrift 4) sumereren som oppfant hjulet 5) personen som oppfant industri Disse oppdagelsene ble jo gjort av flere personer uavhenig av hverandre. De viktigste personene i ikke rangert rekkefølge tror jeg er: Jesus/Paulus, Muhammad, Buddha, Konfucius. Anonymkode: da6e8...8e7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 26. juli 2022 #8 Del Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Disse oppdagelsene ble jo gjort av flere personer uavhenig av hverandre. De viktigste personene i ikke rangert rekkefølge tror jeg er: Jesus/Paulus, Muhammad, Buddha, Konfucius. Anonymkode: da6e8...8e7 Fortsatt viktigere enn alle du nevner over. Dessverre lar ikke slike ting seg redusere til «big man» teorier. Selv om alle du nevner selvfølgelig er veldig viktige og betydningsfulle personer i historien 😊 Det er så mange viktige personer uansett. Aleksander den Store. Temujin (Djengis). Christoffer Columbus. Luther. Hammurabi. Korosj (Kyros den store). Augustus. Osv osv osv. Men det meste er ikke så enkelt. Mye skyldes tilfeldigheter. Hva med den arabiske generalen som ledet hæren som jaget tyrkere nordenfor Afghanistan for 1000 år siden, møtte en kinesisk hær, overvant nevnte kinesiske hær, og tok med seg et par krigsfanger hjem til Baghdad som lærte araberne å lage papir? Uten papir hadde ikke utvikling av moderne samfunn vært mulig og det var ukjent utenfor Kina frem til denne hendelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #9 Del Skrevet 26. juli 2022 For å være sikker på om jeg faktisk var enig, satte jeg opp min egen liste før jeg gikk inn på tråden. Fikk to rett, Louis Pasteur og Jesus Kristus. Anonymkode: 95b59...89d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #10 Del Skrevet 26. juli 2022 Jeg kan føre en slektslinje tilbake til Karl den store, så jeg vil si han var veldig innflytelsesrik(det første er faktisk sant pga. jeg har noe opphav i gammel europeisk adel, resten er en spøk). Anonymkode: 68fb7...3c8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 26. juli 2022 #11 Del Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg kan føre en slektslinje tilbake til Karl den store, så jeg vil si han var veldig innflytelsesrik(det første er faktisk sant pga. jeg har noe opphav i gammel europeisk adel, resten er en spøk). Anonymkode: 68fb7...3c8 Karl den Store var sannsynligvis den viktigste enkeltpersonen i vest-europeisk tidlig middelalder. I tidlig middelalder var vel å merke Vest-Europa en primitiv bakevje. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #12 Del Skrevet 26. juli 2022 Just now, Entern said: Karl den Store var sannsynligvis den viktigste enkeltpersonen i vest-europeisk tidlig middelalder. I tidlig middelalder var vel å merke Vest-Europa en primitiv bakevje. Han var meget viktig, ingen tvil om det(at det var primitivt er ikke så rart; det var mye uroligheter på den tiden, så da ble det som det ble). Men jeg tviler på om han kan sies å være en av verdenshistoriens fem mest innflytelsesrike personer; de som har stått for noen av de mest skjellsettende nyvinninger gjennom tidene - som bruk av ild - vet vi nok ikke navnet på engang. Anonymkode: 68fb7...3c8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 26. juli 2022 #13 Del Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Han var meget viktig, ingen tvil om det(at det var primitivt er ikke så rart; det var mye uroligheter på den tiden, så da ble det som det ble). Men jeg tviler på om han kan sies å være en av verdenshistoriens fem mest innflytelsesrike personer; de som har stått for noen av de mest skjellsettende nyvinninger gjennom tidene - som bruk av ild - vet vi nok ikke navnet på engang. Anonymkode: 68fb7...3c8 Helt enig med deg 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boetica Skrevet 26. juli 2022 #14 Del Skrevet 26. juli 2022 Entern skrev (1 time siden): Karl den Store lærte europeerne å lese? Han kunne ikke lese selv engang. 🤣🤣🤣🤣 Han fremmet kunst og kultur i Europa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boetica Skrevet 26. juli 2022 #15 Del Skrevet 26. juli 2022 Innflytelsesrik, hva med Muhammed og Buddha, som har innvirket på tenkesettet til millioner av mennesker? (Dessverre) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #16 Del Skrevet 26. juli 2022 Nei. Hovedsaklig fordi Jesus i bibelen ikke skal ha ekistert slik han blir fremstilt og fordi den virkelige historien om menneskeheten, gigantene osv skal ha vært noe helt annet enn hva vi er blitt fortalt. Mye ligger ute på videoer på bitchute. Fortsatt mye hysj hysj og hemmelighetskremmerier vistnok. De virkelige heltene er nok ikke navngitt noen steder. Anonymkode: 3a96b...237 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 26. juli 2022 #17 Del Skrevet 26. juli 2022 Boetica skrev (13 minutter siden): Innflytelsesrik, hva med Muhammed og Buddha, som har innvirket på tenkesettet til millioner av mennesker? (Dessverre) Ikke noe dessverre med Buddha, hvem vet hvordan verden hadde vært i dag hvis buddhistene hadde vunnet i India… 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boetica Skrevet 26. juli 2022 #18 Del Skrevet 26. juli 2022 Entern skrev (Akkurat nå): Ikke noe dessverre med Buddha, hvem vet hvordan verden hadde vært i dag hvis buddhistene hadde vunnet i India… Eh ja jeg er enig. det er litt sent 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #19 Del Skrevet 26. juli 2022 De har nok vært viktige men ikke de første jeg ville tenkt på for uten Jesus. Anonymkode: 0f188...d48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #20 Del Skrevet 26. juli 2022 Entern skrev (1 time siden): Fortsatt viktigere enn alle du nevner over. Dessverre lar ikke slike ting seg redusere til «big man» teorier. Selv om alle du nevner selvfølgelig er veldig viktige og betydningsfulle personer i historien Uten papir hadde ikke utvikling av moderne samfunn vært mulig og det var ukjent utenfor Kina frem til denne hendelsen. Man trenger ikke papir når man har skjerm 🤓 Anonymkode: 244b9...a72 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå