Gå til innhold

Ansikts-solarium


Smørblomsten

Anbefalte innlegg

Ser at de har tilbud på en sånn ansikts-sol på Elkjøp til 499,-

Spm er om det er veldig skadelig å bruke eller om man bruker det med 'vett' er det kanskje ok? Blir vel som et solarium egentlig? Hvor ofte er 'ok' å bruke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ojojoj! Det skal jeg ønske meg til jul!!!

Hehe, ja det var akkurat det jeg også tenkte på nemlig ;)

Men hvis det er veldig skadelig er det kanskje litt dumt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja det var akkurat det jeg også tenkte på nemlig ;)

Men hvis det er veldig skadelig er det kanskje litt dumt....

Aner ikke om det er skadelig jeg, men jeg er ikke en sånn hysterisk "iiiiik solarium"-dame heller ;)

Tok sol i dag, etter frisørtimen min, og det var DEILIG! Følte meg helt ny etter å ha fått litt farge og fregner igjen :)

Tar ikke så ofte, men når jeg føler meg så gusten som nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ansiktsolarium er jo like skaldelig som vanlig solarium.

Det der ville aldri stått på ønskelista mi. (Min mor fikk konstatert hudkreft på nesa for noen år siden. Årsak: sol, sol og atter sol.)

Hvorfor ikke heller bruke selvbruningskrem? Det gir jo flott resultat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke heller bruke selvbruningskrem? Det gir jo flott resultat!

Og hvis det ikke gjør det: Da har du ikke funnet den riktige selvbruningskremen! :) Sol i moderate doser er nok sunt (pga. D-vitaminer, blant annet), men strålene i solarier tilsvarer IKKE den du får fra sola. Solarier gir en høykonsentrert dose UVA-stråling, som er den typen UV-stråler som er absolutt skadeligst. Når man blir brent, kommer det av UVB-stråler (som solarier gir lite av, derfor blir man ikke brent i solarier), men UVA-strålene trenger dypere ned i vevet og ødelegger cellene der. Altså er den skjulte skaden skumlere enn den synlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når man blir brent, kommer det av UVB-stråler (som solarier gir lite av, derfor blir man ikke brent i solarier)

Hm.. hvorfor blir jeg brent da, hvis det er slik at man ikke blir det?

:klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om solarier gir null UVB-stråler, eller om det er andre faktorer som gjør at man blir brent. Men det er først og fremst UVB-strålene som fører til solbrenthet; UVA er skyldig for verre ting.

Jeg er ikke totalt anti-solariums-hysteriker selv, men må innrømme at det frister mindre og mindre jo mer jeg leser om skadevirkningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikkeman skal være så hysterisk redde for alt. Jeg har mange plager, så skjer det noe mer med meg nå tror jeg nesten jeg bare må sette meg ned og le, for jeg har jo en god del sykdommer fra før av. Hvis jeg skulle klinke til å få kreft i tillegg vil jeg sterkt mistenke han der oppe for å ha en egen agenda... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke totalt anti-solariums-hysteriker selv, men må innrømme at det frister mindre og mindre jo mer jeg leser om skadevirkningene.

Samme her. Har tatt endel sol opp igjennom for å føle meg litt freshere på vinterstid, men nå har jeg funnet den perfekte selvbruneren, og føler aldri det behovet for å legge meg i et solarium.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skulle klinke til å få kreft i tillegg vil jeg sterkt mistenke han der oppe for å ha en egen agenda... ;)

Så du tenker ikke på hva som er bra/ikke bra for deg, for du mener at du ikke har noen innvirkning på det likevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt utenfor tema, men hvilke selvbrunere er bra?

Nå bruker jeg Dior sin selvbruner for ansiktet. Den gir ikke mye farge, men glød. Jeg påfører gjerne to dager i strekk for å få "nok" farge, og så påfører jeg vel ca tredje hver dag etter det. Da får jeg en frisk og fresh glød i ansiktet.

Til kroppen bruker jeg en nokså rimelig selvbruner fra L'Oreal. Fargen passer meg bra. Jeg har også prøvd en selvbruner fra Biotherm til kroppen, den så veldig bra ut den også.

Man må nesten bare prøve seg litt fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så du tenker ikke på hva som er bra/ikke bra for deg, for du mener at du ikke har noen innvirkning på det likevel?

joda, absolutt! Men det har vært i overkant mye nå, det får liksom være grenser for hvor mye en person skal få av sykdommer ;)

Men jeg kan sikkert få hudkreft jeg som alle andre. Dog soler jeg meg ikke ekstremt mye i solarium, to ganger i året bare, og da stort sett seks ganger. Jeg tror ikke jeg dør/blir syk av å sole meg kanskje toppen 12 ganger i året, og tar vi i litt kan vi si 20 ganger i året. Og skulle det motsatte skje, altså at jeg fikk kreft, så javel... Da fikk jeg det da. Men jeg kan ikke leve et liv hvor jeg unngår den misnte ting som kan ha et aspekt av farlighet i seg, for da kan jeg jo bare legge meg ned og dø med en gang, for da har jeg ikkeno liv igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg dør/blir syk av å sole meg kanskje toppen 12 ganger i året, og tar vi i litt kan vi si 20 ganger i året.

Tenkte ikke nødvendigvis så drastisk som at man dør jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for svar, Xavia. Vet du cirka hvor mye Diors selvbruner koster?

Det husker jeg ikke.... Men mellom 150-200 kroner vil jeg tro jeg ga for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo skje i ytterste konsekvens.

Tror man vil tenke "død" dersom man får diagnosen hudkreft...

Jeg har ikke funnet noen perfekte selvbrunere, så har midlertidig gitt opp.

Smørblomsten; jeg søker og søker på Elkjøps sider, men finner den ikke, har du link?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo skje i ytterste konsekvens.

Tror man vil tenke "død" dersom man får diagnosen hudkreft...

Jeg har ikke funnet noen perfekte selvbrunere, så har midlertidig gitt opp.

Smørblomsten; jeg søker og søker på Elkjøps sider, men finner den ikke, har du link?

Jeg har ikke funnet tilbudet på nett, men derimot i en reklameavis fra Elkjøp!

Lå i postkassen torsdag :) Ansiktssol kr 499, tilbud NÅ m.a.o. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...