Gå til innhold

Siste forsøk i august, prøve mer hvis det ikke går?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg anbefaler deg å vurdere Maigaard klinikken i Danmark evt bytte til en annen køonikk bare for å prøve.  Vet ikke helt hvilken magi de driver med der men his de klarte vi det på andre forsøk kontra klinikker i Norge. 

Har også snakket med to andre som har veldig god erfaring med Maigaard hvor det ikke gikk bra i Norge. 

Anonymkode: 13343...d18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så mange ufine svar her. Vil anbefale den danske dokumentarserien "Når Storken flyr forbi" som ligger i NRK-appen. Der er det flere som står i denne vanskelige situasjonen.

Jeg har ikke vært i situasjonen selv, men hadde nok tatt flere ting i betraktning:

-Hvor viktig det er for meg og partner å få egne barn.

-Hvordan behandlingen/prosessen påvirker min egen helse, parforholdet og tilværelsen generelt.

-Økonomiske aspekter.

-Hvor stor sannsynlighet legene tror jeg hadde hatt for å bli gravid/evt.få second opinion ved en annen klinikk.

Anonymkode: a65d7...8d5

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.7.2022 den 21.19):

Så mange ufine svar her. Vil anbefale den danske dokumentarserien "Når Storken flyr forbi" som ligger i NRK-appen. Der er det flere som står i denne vanskelige situasjonen.

Jeg har ikke vært i situasjonen selv, men hadde nok tatt flere ting i betraktning:

-Hvor viktig det er for meg og partner å få egne barn.

-Hvordan behandlingen/prosessen påvirker min egen helse, parforholdet og tilværelsen generelt.

-Økonomiske aspekter.

-Hvor stor sannsynlighet legene tror jeg hadde hatt for å bli gravid/evt.få second opinion ved en annen klinikk.

Anonymkode: a65d7...8d5

Takk for svar ❤️ har sett den serien og jeg gråt ❤️ klinikken mener vi har god sjanse da jeg klarte bli gravid i januar selv om jeg mistet. Dem mente at eggdonasjon ikke var noe tema for oss, jeg vet ikke helt hvorfor men mulig pga jeg har mye egg enda selv om jeg er 39 så det gjaldt å finne gullegget. Har foreldre som ønsket å hjelpe oss med å betale 3pk så bare betalt for medisiner selv. Er nok ikke noe tema for oss å skifte klinikk da vi er veldig fornøyd med klinikken ❤️

Anonymkode: 73384...b3a

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.7.2022 den 20.56):

Jeg anbefaler deg å vurdere Maigaard klinikken i Danmark evt bytte til en annen køonikk bare for å prøve.  Vet ikke helt hvilken magi de driver med der men his de klarte vi det på andre forsøk kontra klinikker i Norge. 

Har også snakket med to andre som har veldig god erfaring med Maigaard hvor det ikke gikk bra i Norge. 

Anonymkode: 13343...d18

Det er andre klinikken vi er på nå, hadde 4 forsøk offentlig før vi gikk privat i oktober i fjor så å bytte klinikk nå er nok ikke noe alternativ for oss men tusen takk for tips ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.7.2022 den 1.40):

En coach?

Du trenger nok noen med reell utdanning. Psykolog er vel bedre.

Anonymkode: fecdb...4f7

Ja fertilitets coach som klinikken anbefalte. Må ikke ha psykolog for å gå gjennom ivf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

girlie93993 skrev (På 29.7.2022 den 1.41):

Hva med eggdonasjon? 

Eggdonasjon er ikke noe tema for verken oss eller klinikken. Klinikken sa at hvis dem mente det var løsningen så hadde de sagt det men de hadde trua på at det skulle gå med mine egg. Verken jeg eller samboeren hadde taklet eggdonasjon 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 29.7.2022 den 7.53):

Jeg satt strek etter 6 forsøk og 3 år, uten en eneste positiv test. 

Innså at definisjonen på galskap var å gjøre det samme igjen og igjen, og vente et annet resultat.

Innså også at om vi fikk barn så ville det bli enebarn, når det krevde så mye. Og det ønsket vi ikke. 

Kjente en enorm lettelse, for jeg var utslitt etter alle nedturene. Har et-par ganger senere slått meg at vi burde prøvd litt til, men alt i alt tok vi rett beslutning. 

Og - bare overse alle idiotene som skriker ut adopsjon, donasjon, eller som prøver å såre på andre måter. Som om vi lever under en stein og ikke vet om alternativene selv, og har gått noen runder mentalt også der 😜

Anonymkode: c5461...fb2

Tusen takk for svar ❤️❤️ vi klarer ikke helt gi opp enda da klinikken fortsatt har trua siden jeg klarte bli gravid i januar selv om vi dessverre mistet ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (På 26.7.2022 den 13.54):

Skriver jeg at du skal gi opp? Nei. Jeg skriver at du må føle på selv hva dere orker, ikke nødvendigvis om klinikken er "villige" å selge deg et nytt forsøk. 

Jeg anbefaler deg å ta kontakt med noen utenforstående som er profesjonell og snakke om dette. Gjerne typ en fertilitetscoach eller i det minste lavterskeltilbud mental helse i kommunen din. De hjelper deg med å sortere. Du ber om råd her og blir fornærmet når man ikke gir et svar du vil ha. 

Noen fortsetter og fortsetter til huset er solgt og forholdet er oppspist.  Du må selv finne ut hvor deres grense går . 

Fertilitetscoach? 😅

Aldri hørt om.

Jeg gikk på Fertilitetsklinikken i Oslo og hadde helt omvendt opplevelse. De hadde åpenbart veldig streng policy på å anbefale noe som helst konkret utover å forklare det faglige - og de pushet ALDRI på nye forsøk.

De ville ikke engang anbefale meg kontrakt versus enkeltforsøk - merket de ikke ville påvirke. 

Til deg TS:

5 innsett - hvorav ett resulterte i graviditet er faktisk ikke SÅ mye. 

Man må huske på at innsett blir som et samleie hvor EL garantert finner sted til riktig tidspunkt. 

Jeg hadde fortsatt i det offentlige om jeg var dere, eventuelt privat om økonomien er romslig. Hadde ALDRI gitt meg når det er mange egg og dere fortsatt er motiverte, men hadde dog forsøkt å nøste mer opp i hvor svikten kan ligge.

Sier de noe om eggkvalitet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.7.2022 den 10.55):

Hei ❤️ skal i august gjennom mitt siste forsøk privat, ble gravid i januar etter innsett men mistet, forsøket i juni ble negativt. Jeg er 39 nå og ønsker ikke gi opp heller. Blir mitt 7 uttak nå og eventuelt 5 innsett. 

Ikke gi opp ❤️ Vi har hatt 7 ivf forsøk, og 11 innsett (aldri blitt gravid) og hadde egentlig tenkt å gi opp men prøvde en siste gang.  Er nå 5 mnd på vei ❤️På vårt 12 innsett så satt det! 😄 

Anonymkode: 79239...8a0

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DundreMilfin skrev (1 minutt siden):

Fertilitetscoach? 😅

Aldri hørt om.

Jeg gikk på Fertilitetsklinikken i Oslo og hadde helt omvendt opplevelse. De hadde åpenbart veldig streng policy på å anbefale noe som helst konkret utover å forklare det faglige - og de pushet ALDRI på nye forsøk.

De ville ikke engang anbefale meg kontrakt versus enkeltforsøk - merket de ikke ville påvirke. 

Til deg TS:

Man må huske på at innsett blir som et samleie hvor EL garantert finner sted til riktig tidspunkt. 

Jeg hadde fortsatt i det offentlige om jeg var dere, eventuelt privat om økonomien er romslig. Hadde ALDRI gitt meg når det er mange egg og dere fortsatt er motiverte, men hadde dog forsøkt å nøste mer opp i hvor svikten kan ligge.

Fertilitets coachen heter Tone Bråten, finnes flere og. Vi hadde 4 forsøk i Porsgrunn, offentlig, 2 innsett av 2 og 3 dagers, ingen overlevde til blasto der så de ga meg opp. Gikk så privat i oktober i fjor, kjøpte 3 pk og har igjen ett forsøk der, hatt 2 fryseforsøk i naturlig syklus, blasto begge innsett, mistet i januar, negativt i juni. Har sjekket alt som kan sjekkes.  Dem sier at kvaliteten blir dårligere når man blir eldre, det er eneste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke gi opp ❤️ Vi har hatt 7 ivf forsøk, og 11 innsett (aldri blitt gravid) og hadde egentlig tenkt å gi opp men prøvde en siste gang.  Er nå 5 mnd på vei ❤️På vårt 12 innsett så satt det! 😄 

Tusen takk ❤️❤️ nei klarer  nok ikke gi opp enda ❤️❤️ gratulerer så mye ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DundreMilfin skrev (7 minutter siden):

Fertilitetscoach? 😅

Aldri hørt om.

Til deg TS:

Ikke sikkert de kan fortsette offentlig.  I det offentlige får du kun 3 forsøk. Blir du ikke gravid på de forsøkene så må du ta privat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bettsa skrev (1 minutt siden):

Ikke sikkert de kan fortsette offentlig.  I det offentlige får du kun 3 forsøk. Blir du ikke gravid på de forsøkene så må du ta privat. 

Vi hadde 4 forsøk offentlig, eller 2 fullverdige forsøk da 2 avbrutt da dem ikke delte seg riktig. Har allerede gått privat siden oktober i fjor og hatt 2 innsett. En kjemisk i januar og en negativ. I juni 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 29.7.2022 den 1.39):

Du kunne jo fått barn for ti eller tjue år siden.

Sånn kan det gå.

Anonymkode: fecdb...4f7

Wow. Du tror altså ikke trådstarter er klar over at fruktbarheten synker med alderen? Det har ikke slått deg at folk som starter familieforøkelsen sent gjerne har en grunn til det?

Anonymkode: 58b13...ba4

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Wow. Du tror altså ikke trådstarter er klar over at fruktbarheten synker med alderen? Det har ikke slått deg at folk som starter familieforøkelsen sent gjerne har en grunn til det?

Anonymkode: 58b13...ba4

Tusen takk for forståelse ❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange frekke jævla svar, blir helt matt av å se at de får lov å stå, så sårbar situasjon ts sitter i.

Har ikke noen råd dessverre, men ville ikke gitt opp hvis dere føler det ikke tærer på dere.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ryddet for nedsettende innlegg og avsporing.

Christina82, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mingus skrev (10 timer siden):

Så mange frekke jævla svar, blir helt matt av å se at de får lov å stå, så sårbar situasjon ts sitter i.

Har ikke noen råd dessverre, men ville ikke gitt opp hvis dere føler det ikke tærer på dere.

Tusen takk ❤️❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.7.2022 den 22.40):

Gratulerer! Hvordan fungerer det? Altså hva er forskjellen på ivf-forsøk og innsett? Hilsen uviten. ❤️

Anonymkode: ea46a...50c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...