Gå til innhold

Siste forsøk i august, prøve mer hvis det ikke går?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei ❤️ skal i august gjennom mitt siste forsøk privat, ble gravid i januar etter innsett men mistet, forsøket i juni ble negativt. Jeg er 39 nå og ønsker ikke gi opp heller. Blir mitt 7 uttak nå og eventuelt 5 innsett. 

Anonymkode: 73384...b3a

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hei ❤️ skal i august gjennom mitt siste forsøk privat, ble gravid i januar etter innsett men mistet, forsøket i juni ble negativt. Jeg er 39 nå og ønsker ikke gi opp heller. Blir mitt 7 uttak nå og eventuelt 5 innsett. 

det er vel helt opp til deg hva du føler? om du ønsker å fortsette eller ikke.. vi kan dessverre ikke svare for deg. 

Anonymkode: 188da...097

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

det er vel helt opp til deg hva du føler? om du ønsker å fortsette eller ikke.. vi kan dessverre ikke svare for deg. 

Anonymkode: 188da...097

Ok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det er opptil deg og mannen din, i samråd med klinikken som bør avgjøre det. IVF tærer på forholdet, takler dere flere runder med mulige skuffelser? Hva sier legen for sjansene videre? 

Anonymkode: 5c2b7...f9d

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Tenker det er opptil deg og mannen din, i samråd med klinikken som bør avgjøre det. IVF tærer på forholdet, takler dere flere runder med mulige skuffelser? Hva sier legen for sjansene videre? 

Anonymkode: 5c2b7...f9d

Legene har fortsatt trua, at jeg har mye egg så det gjelder å finne gullegget, vi har blitt sterkere etter alle rundene 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke helt hva du ønsker hjelp med? Ingen her kan fortelle deg hva som er riktig i denne situasjonen. Det er vanskelig, men bare dere kan avgjøre når eller om dere ønsker å si stopp.

Anonymkode: 82340...c04

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Forstår ikke helt hva du ønsker hjelp med? Ingen her kan fortelle deg hva som er riktig i denne situasjonen. Det er vanskelig, men bare dere kan avgjøre når eller om dere ønsker å si stopp.

Anonymkode: 82340...c04

Noen råd kanskje, velmenende ord 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk bare at en privatklinikk alltid vil prøve å selge deg behandling så lenge det er etisk forsvarlig. Ikke brenn dere ut på å ha uttak etter uttak. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (1 minutt siden):

Husk bare at en privatklinikk alltid vil prøve å selge deg behandling så lenge det er etisk forsvarlig. Ikke brenn dere ut på å ha uttak etter uttak. 

Så vi skal liksom gi opp drømmen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Så vi skal liksom gi opp drømmen? 

Skriver jeg at du skal gi opp? Nei. Jeg skriver at du må føle på selv hva dere orker, ikke nødvendigvis om klinikken er "villige" å selge deg et nytt forsøk. 

Jeg anbefaler deg å ta kontakt med noen utenforstående som er profesjonell og snakke om dette. Gjerne typ en fertilitetscoach eller i det minste lavterskeltilbud mental helse i kommunen din. De hjelper deg med å sortere. Du ber om råd her og blir fornærmet når man ikke gir et svar du vil ha. 

Noen fortsetter og fortsetter til huset er solgt og forholdet er oppspist.  Du må selv finne ut hvor deres grense går . 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (3 minutter siden):

Skriver jeg at du skal gi opp? Nei. Jeg skriver at du må føle på selv hva dere orker, ikke nødvendigvis om klinikken er "villige" å selge deg et nytt forsøk. 

Jeg anbefaler deg å ta kontakt med noen utenforstående som er profesjonell og snakke om dette. Gjerne typ en fertilitetscoach eller i det minste lavterskeltilbud mental helse i kommunen din. De hjelper deg med å sortere. Du ber om råd her og blir fornærmet når man ikke gir et svar du vil ha. 

Noen fortsetter og fortsetter til huset er solgt og forholdet er oppspist.  Du må selv finne ut hvor deres grense går . 

Skal snakke med en coach neste uke. Jeg tror bare ikke klinikken er så kynisk når dem vet hvor tøff en slik prosess er 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor ikke adoptere 

Anonymkode: 7457b...584

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor ikke adoptere 

Anonymkode: 7457b...584

Det er ikke noen mulighet for oss dessverre 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 26.7.2022 den 14.31):

Det er ikke noen mulighet for oss dessverre 

Bli fosterhjem?

Anonymkode: 3226c...0be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.7.2022 den 13.59):

Skal snakke med en coach neste uke. Jeg tror bare ikke klinikken er så kynisk når dem vet hvor tøff en slik prosess er 

En coach?

Du trenger nok noen med reell utdanning. Psykolog er vel bedre.

Anonymkode: fecdb...4f7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg satt strek etter 6 forsøk og 3 år, uten en eneste positiv test. 

Innså at definisjonen på galskap var å gjøre det samme igjen og igjen, og vente et annet resultat.

Innså også at om vi fikk barn så ville det bli enebarn, når det krevde så mye. Og det ønsket vi ikke. 

Kjente en enorm lettelse, for jeg var utslitt etter alle nedturene. Har et-par ganger senere slått meg at vi burde prøvd litt til, men alt i alt tok vi rett beslutning. 

Og - bare overse alle idiotene som skriker ut adopsjon, donasjon, eller som prøver å såre på andre måter. Som om vi lever under en stein og ikke vet om alternativene selv, og har gått noen runder mentalt også der 😜

Anonymkode: c5461...fb2

• Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (På 26.7.2022 den 13.23):

Dette er ikke nødvendigvis sant. Hvis du går til en seriøs klinikk, er de opptatt av resultater. Når vi kom, frarådet de oss pakkeløsning som var mye dyrere for de var i tvil om IVF kom til og fungere. De var veldig ærlige og satt klare forventninger, og lot det være opp til oss :) 

Anonymkode: 63cd2...650

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Dette er ikke nødvendigvis sant. Hvis du går til en seriøs klinikk, er de opptatt av resultater. Når vi kom, frarådet de oss pakkeløsning som var mye dyrere for de var i tvil om IVF kom til og fungere. De var veldig ærlige og satt klare forventninger, og lot det være opp til oss :) 

Flott! Oppløftende å høre :-) altså, forstå meg rett, håper alle som vil får til å lykkes, men viktig at klinikkene er med på å forespeile reelle muligheter slik at man kan eventuelt gi seg før man har kjørt seg selv til grunne. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (4 timer siden):

Flott! Oppløftende å høre 🙂 altså, forstå meg rett, håper alle som vil får til å lykkes, men viktig at klinikkene er med på å forespeile reelle muligheter slik at man kan eventuelt gi seg før man har kjørt seg selv til grunne. 

Helt enig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...