Gå til innhold

Vondt i halsen-corona


Div

Anbefalte innlegg

Dere som har hatt corona hvor lenge hadde dere vondt i halsen. Jeg har korona nå 4 dagen min kroppen føles fin å feberen er borte. Men jeg har så innmari vondt i halsen dette var ikke så ille når jeg hadde feber. Er så vondt å svelge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke vondt i halsen, men hører de fleste har det i 4 til 6 dager av de jeg kjenner.

Vi er 4 i husstanden og kun en fikk vondt i halsen det varte bare noen timer.

God bedring, halsvondt er noe av det verste jeg vet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

zemer skrev (3 timer siden):

Jeg hadde ikke vondt i halsen, men hører de fleste har det i 4 til 6 dager av de jeg kjenner.

Vi er 4 i husstanden og kun en fikk vondt i halsen det varte bare noen timer.

God bedring, halsvondt er noe av det verste jeg vet.

Er den verste såre halsen jeg noen gang har opplevd gjør vondt å snakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testa positivt for andre gang idag. Grusomt vondt i halsen. Det stikker og jeg er svært grov i målet. Slitsomt å snakke. Første gang var det brått borte etter 2 dager.. håper det skjer denne gangen også! I tillegg er jeg svært tett. Må ha 4-5 pump otrivin menthol i samme neseboret før det skjer noe, og jeg kjenner ikke mentholen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk det dårligst 4,5,6 dagen. Var nesten syk i 2 uker totalt, kunne ikke snakke på ca en uke (veldig dårlig stemme, kjentes ut som jeg svelgte grus) så gikk det litt opp og ned. Kunne gå seg til ila dagen og var veldig vondt på morning og kveld. Bare unngå å bruke stemmen, hvil masse og drikk te. Varmt vann med ingefær hjelper mot vondt i halsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Div skrev (På 26.7.2022 den 17.53):

Er den verste såre halsen jeg noen gang har opplevd gjør vondt å snakke.

Har du ikke hatt streptokokker i halsen før? Ganske vondt det altså. Eller vanlige halsbetennelser hvor man ikke orker svelge eget spytt. Lett å glemme 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tviler på du har corona. Men de liker jo å smelle det på alt.
Jeg hadde merkelig opplevelse i vinter.
Det var høysesong for forkjølelse og influensa og CORONATILFELLENE GIKK I VÆRET ifølge media.
Så... hist og pist ble folk sjuke og noen hadde corona og andre hadde influensa.

Vi var 5 i husstanden der jeg var da.
De 4 vaksinerte ble sjuke og jeg var fin.
Men etter 2 dager, der jeg påpeket at de var jo vaksinerte så hvorfor var de sjuke, ble jeg sjuk selv.
De gnålte om at jeg måtte teste meg men jeg sa at jeg har overlevd influensa før om det er corona vil det ikke drepe meg med mindre de finner en måte å skyte det ut av en kanon på.

Så... de 4 testa seg.
2 hadde covid-19 og 2 hadde influensa. Men vi hadde alle de samme symptomene.
So which one is it??

Jeg holdt senga i 2 dager og drakk varme drikker og vipps... "coronaen" var borte vekk  og jeg levde ennå.
Akkurat som når jeg har hatt... hmmmmmm... INFLUENSA?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært sjuk med forkjølelse siden starten av juni. Hoste, snue, utmattelse. Ingen korona. Så var jeg på leir, å dagen vi skulle hjem våkna jeg med drit vondt i halsen, hodet og ørene. Og hosta hele leiren. Så underveis av turen hjem, full feber og klarte ikke og svelge. Ikke korona. 

Så gikk jeg til legen og hadde crp på 120 og det var halsbetennelse. 👌🏻 tok syk tid og bli bra, tross for pencilin. Hoster enda, bruker hostesaft på resept. 

Men, om du enda har vondt i halsen så sjekk deg hos lege? Er så grusomt med vond hals 😿 Drikk kokt vann med ingefær og honning. Og det skal drikkes mens det er glovarmt. Søvn, drikk masse væske og ikke drikk eller spis melkeprodukter om du sliter med slim. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heydayotheinterweb skrev (30 minutter siden):

Jeg tviler på du har corona. Men de liker jo å smelle det på alt.
Jeg hadde merkelig opplevelse i vinter.
Det var høysesong for forkjølelse og influensa og CORONATILFELLENE GIKK I VÆRET ifølge media.
Så... hist og pist ble folk sjuke og noen hadde corona og andre hadde influensa.

Vi var 5 i husstanden der jeg var da.
De 4 vaksinerte ble sjuke og jeg var fin.
Men etter 2 dager, der jeg påpeket at de var jo vaksinerte så hvorfor var de sjuke, ble jeg sjuk selv.
De gnålte om at jeg måtte teste meg men jeg sa at jeg har overlevd influensa før om det er corona vil det ikke drepe meg med mindre de finner en måte å skyte det ut av en kanon på.

Så... de 4 testa seg.
2 hadde covid-19 og 2 hadde influensa. Men vi hadde alle de samme symptomene.
So which one is it??

Jeg holdt senga i 2 dager og drakk varme drikker og vipps... "coronaen" var borte vekk  og jeg levde ennå.
Akkurat som når jeg har hatt... hmmmmmm... INFLUENSA?

Du misforstår hvis du tror folk har vært redde for korona fordi det er verre enn influensa. For folk flest er korona omtrent som influensa, eller mildere. Ganske like symptomer, som du sier - sjeldent borte etter 2 dager, men man kan jo være heldig.

Problemet er at influensa kan være ganske alvorlig.  Og at korona er mye mer smittsomt, som gjør at for mange blir syke på en gang.

Derimot er det definitivt to helt forskjellige virus - selv om de begge gir luftveisinfeksjoner. Det er vel ganske mye større sjanse for å ha korona enn influensa nå, både mtp sesong og smittsomhet.

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (2 timer siden):

Har du ikke hatt streptokokker i halsen før? Ganske vondt det altså. Eller vanlige halsbetennelser hvor man ikke orker svelge eget spytt. Lett å glemme 😊

Jeg har hatt streptokokker ett par ganger, noe av det verste jeg har vært borte i. 

Streptokokker er ikke å spøke med kjenner ei som dro på legevakta. Derfra gikk turen i ambulanse rett på operasjonsbordet på Riksen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heydayotheinterweb skrev (På 28.7.2022 den 4.27):


Så... de 4 testa seg.
2 hadde covid-19 og 2 hadde influensa. Men vi hadde alle de samme symptomene.
So which one is it??

 

Interessant.
Hvordan fant de ut av dette? Har de en test som tester for alle virus samtidig, eller testes det for ett om gangen? I så fall, i hvilken rekkefølge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en tulling skrev (6 minutter siden):

Interessant.
Hvordan fant de ut av dette? Har de en test som tester for alle virus samtidig, eller testes det for ett om gangen? I så fall, i hvilken rekkefølge?

Her på sykehuset jeg jobber tester vi for corona og influensa a/b samtidig 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Enda en tulling said:

Interessant.
Hvordan fant de ut av dette? Har de en test som tester for alle virus samtidig, eller testes det for ett om gangen? I så fall, i hvilken rekkefølge?

Hvordan i faen skal jeg vite det?
Jeg var vel ikke nede hos legen med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heydayotheinterweb skrev (5 minutter siden):

Hvordan i faen skal jeg vite det?
Jeg var vel ikke nede hos legen med dem.

De kunne kanskje fortalt om det?
Men ok, glem det, hadde bare vært artig å vite, Får vel vente til jeg evt treffer på noen tilfeller selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaktusogsol skrev (24 minutter siden):

Her på sykehuset jeg jobber tester vi for corona og influensa a/b samtidig 

Ah. Takk. Så ikke denne før jeg svarte på den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Enda en tulling said:

De kunne kanskje fortalt om det?
Men ok, glem det, hadde bare vært artig å vite, Får vel vente til jeg evt treffer på noen tilfeller selv.

Nei, jeg går ut i fra at de dro til legen og tok en test? Er det umulig å ta 2 tester samtidig?
Det har da jeg gjort flere ganger på både sykehus og lege.
Jeg vet ikke detaljene rundt det.
Jeg tenkte de hadde influensa (siden det var vinter og pisskaldt ute),
har mitt gjesterom der som jeg holdt meg til for å ikke bli sjuk, og lot de styre der ute i sin egen verden.

Det merkelige er at han som fikk det og spredde til resten fikk det etter ei helgefylla med ei vennine.
Bare de to. 
Så kommer han tilbake, blir sjuk og tester for corona (jeg skjønner ikke logikken. Han er jo "vaksinert" så hvordan kan han få det?).
Vennina derimot har IKKE corona men influensa.
(Og resten av flokken jeg var rundt vet du allerede om. Same shit!)

WHICH ONE IS IT?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kaktusogsol skrev (31 minutter siden):

Her på sykehuset jeg jobber tester vi for corona og influensa a/b samtidig 

Forresten, siden du har erfaring med dette, hender det at testene slår ut positivt for flere virus hos samme person? Hvis ja, skjer det ofte, og hvilken diagnose får i så fall pasienten da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heydayotheinterweb skrev (2 minutter siden):

Nei, jeg går ut i fra at de dro til legen og tok en test? Er det umulig å ta 2 tester samtidig?
Det har da jeg gjort flere ganger på både sykehus og lege.
Jeg vet ikke detaljene rundt det.
Jeg tenkte de hadde influensa (siden det var vinter og pisskaldt ute),
har mitt gjesterom der som jeg holdt meg til for å ikke bli sjuk, og lot de styre der ute i sin egen verden.

Det merkelige er at han som fikk det og spredde til resten fikk det etter ei helgefylla med ei vennine.
Bare de to. 
Så kommer han tilbake, blir sjuk og tester for corona (jeg skjønner ikke logikken. Han er jo "vaksinert" så hvordan kan han få det?).
Vennina derimot har IKKE corona men influensa.
(Og resten av flokken jeg var rundt vet du allerede om. Same shit!)

WHICH ONE IS IT?

Nei, jeg har ikke sagt at det er umulig å ta to tester samtidig. Jeg bare spurte hvordan de går fram.
Men igjen, bare glem det, jeg har allerede fått svar av en annen bruker,

Ja, jeg skjønner poenget ditt med de ulike testresultatene, syns også det var merkelig, men jeg har ingen forklaring på fenomenet. Det var noe av bakgrunnen for spørsmålet mitt, som enda en gang, det bare er å legge dødt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Enda en tulling said:

Nei, jeg har ikke sagt at det er umulig å ta to tester samtidig. Jeg bare spurte hvordan de går fram.
Men igjen, bare glem det, jeg har allerede fått svar av en annen bruker,

Ja, jeg skjønner poenget ditt med de ulike testresultatene, syns også det var merkelig, men jeg har ingen forklaring på fenomenet. Det var noe av bakgrunnen for spørsmålet mitt, som enda en gang, det bare er å legge dødt.

Jeg har en forklaring: Covid-19 er bullshit og blir stemplet på alt?
Se på symptomene! Det kan jo være hva som helst.

Det klør på nesa.
COVID-19! DU MÅ TA VAKSINE NÅ! 
Influensa dreper flere folk enn c-19 så jeg skjønner virkelig ikke hysteriet.
Og det er et medisinsk fakta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heydayotheinterweb skrev (På 28.7.2022 den 4.27):

Jeg tviler på du har corona. Men de liker jo å smelle det på alt.
Jeg hadde merkelig opplevelse i vinter.
Det var høysesong for forkjølelse og influensa og CORONATILFELLENE GIKK I VÆRET ifølge media.
Så... hist og pist ble folk sjuke og noen hadde corona og andre hadde influensa.

Vi var 5 i husstanden der jeg var da.
De 4 vaksinerte ble sjuke og jeg var fin.
Men etter 2 dager, der jeg påpeket at de var jo vaksinerte så hvorfor var de sjuke, ble jeg sjuk selv.
De gnålte om at jeg måtte teste meg men jeg sa at jeg har overlevd influensa før om det er corona vil det ikke drepe meg med mindre de finner en måte å skyte det ut av en kanon på.

Så... de 4 testa seg.
2 hadde covid-19 og 2 hadde influensa. Men vi hadde alle de samme symptomene.
So which one is it??

Jeg holdt senga i 2 dager og drakk varme drikker og vipps... "coronaen" var borte vekk  og jeg levde ennå.
Akkurat som når jeg har hatt... hmmmmmm... INFLUENSA?

Jeg har corona testet positiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...