Gå til innhold

Overvektig/høy bmi

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en bmi på 29.1

Jeg ønsker å gå ned i vekt da jeg tror dette påvirker litt… Er det noen som har klart å bli gravide til tross for høy bmi?

Anonymkode: 2aff7...f7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ehm, ja? Ikke for å være frekk men det er da millionervis av overvektige som har klart det helt fint. Hvis du lurer på noe annet kan det være lurt å spesifisere det 😊 igjen; er ikke meningen eller hensikten å være frekk/spydig, men spørsmålet er så oppenbart og det er bare til å google 😅 overvekt kan være til hinder, spesielt ekstra for de som har pcos feks, fordi overvekten gir ofte bivirkninger som spiller inn på eggløsningen. Jeg var selv 29 i bmi når jeg ble gravid. Men det er selvsagt stor fordel om man går ned i vekt før! Mtp at svangerskapet fysisk blir lettere, men også at det er bedre for baby. Så om du vil ned i vekt er det bare til å kjøre på😊

Anonymkode: 73ec0...8c2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært overvektig hele livet, og gravid tre ganger uten problemer. Ble gravid første gang da jeg var 18 år, 178cm og 110 kg (BMI 35). 
Gikk en del opp i vekt i graviditetene, uten å gå ned etterpå, så andre gang veide jeg 127 kg (BMI 40) og tredje gang 146 kg (BMI 46) ved starten av svangerskap. 

Ble fulgt opp ekstra i svangerskapene pga overvekt og røyk.

Anonymkode: d438b...423

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har høy bmi. Høyere enn deg. Hadde null problemer med å bli gravid og babyen vokser akkurat som hun skal. Jeg får ekstra oppfølging og ultralyder, og ellers lever jeg sunt. 

Anonymkode: b9cb5...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 er ikke voldsomt høyt da.

Jeg brukte medisiner for å bli gravid, hadde vel BMI rett rundt 34. Svangerskap gikk helt fint null stress, men fødselen ble kjip og jeg har fått noen plager av den.

Tenker på neste barn og jeg har bestemt meg for å gå ned i vekt før neste. Ønsker ikke forverring av mine underlivsplager og overvekt er en risikofaktor der.

Anonymkode: c2113...0d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bmi på ca. 35 nå(ca.95kg), men hadde bmi på 39.8(c.117kg) da vi startet med å prøve på nr. 2 for over 2.5år siden. Jobber fortsatt med å gå ned i vekt og skal ha en bmi på rundt 33 pga henvisning til IVF nå nylig.. Tok 1.5 år å bli gravid med nr.1 med clomifen og Ovitrelle-sprøyte, og da hadde jeg bmi på rundt 38(veide 102kg ca.) 

Trodde jeg skulle bli lettere gravid når jeg har gått ned så mye hittil, men nei.. Jeg her pco, det gjør det vanskeligere for mrg å bli gravid, men hadde aldri trodd at drt skulle bli så mye vanskeligere med nr. 2. Ikke hjulpet noe med hormkur(clomifen og Ovitrelle) hittil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Overvekt er vel en risikofaktor i svangerskapet… Sånn sett er det vel lurt å gå ned i vekt før man prøver å bli gravid!

Anonymkode: bf41a...eb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overvektig og røyker i tre svangerskap… Godt det gikk bra, til tross for dårlige forutsetninger i starten av livet! 

Var far tilstede i svangerskapene? Hvordan reagerte han på at du tydeligvis spiste usunt og røyka, med hans barn i magen? 

Hvordan har barna det i dag? Vekst/utvikling, sykdommer, astma/allergi?

Anonymkode: bf41a...eb1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...