Gå til innhold

Cult Beauty toll


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hørt at Cultbeauty tilbakebetaler tollavgifter, stemmer det? Og gjelder det ved kjøp over 350,-? 

Anonymkode: 3731c...591

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, de er ikke med i VOEC-ordninger lenger, dessverre. (De betalte ikke tilbake toll, riktignok, de sørget for at kundene betalte norsk moms ved kjøp, sånn at man slapp å betale moms og avgifter når pakken kom til Norge.)

Synd, for de har veldig mye interessant. :( 

Anonymkode: bbd3b...2be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Nei, de er ikke med i VOEC-ordninger lenger, dessverre. (De betalte ikke tilbake toll, riktignok, de sørget for at kundene betalte norsk moms ved kjøp, sånn at man slapp å betale moms og avgifter når pakken kom til Norge.)

Synd, for de har veldig mye interessant. :( 

Anonymkode: bbd3b...2be

Så dumt! Betyr det at det går greit så lenge man holder seg under 350,- inkludert frakt? Synes ærlig talt disse tollreglene er forvirrende. Mye fine muligheter som gikk tapt etter den idiotiske tollendringen, iherb blant annet😒

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vex skrev (2 timer siden):

Så dumt! Betyr det at det går greit så lenge man holder seg under 350,- inkludert frakt? Synes ærlig talt disse tollreglene er forvirrende. Mye fine muligheter som gikk tapt etter den idiotiske tollendringen, iherb blant annet😒

350-kronersgrensa skal vel bort etterhvert, men enn så lenge skal det gå greit, ja. :) 

Anonymkode: bbd3b...2be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DET ER IKKE TOLL PÅ SMINKE, HUDPLEIE, HÅRPLEIE OSV! Sorry at jeg roper, men folk MÅ lære seg forskjell på toll og moms! Og de som sier "samma det", nei, det er ikke det samme. Det er svært få varer det er toll på. Men moms og gebyr må du betale om du handler for over 350 kr. Ingen vet hvor lenge den overgangsperioden med 350 kr-grensa for de som ikke er med i VOEC vil vare, men håper den varer en stund til. Utrolig dumt at cult beauty ikke er med i VOEC lenger. De var en av mine favorittbutikker. Synd The Hut Group kjøpte dem opp. Teit at ikke The Hut Group er VOEC-medlemmer, forresten, er jo mange som handler på lookfantastic. 

Anonymkode: f51a4...0c8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

DET ER IKKE TOLL PÅ SMINKE, HUDPLEIE, HÅRPLEIE OSV! Sorry at jeg roper, men folk MÅ lære seg forskjell på toll og moms! Og de som sier "samma det", nei, det er ikke det samme. Det er svært få varer det er toll på. Men moms og gebyr må du betale om du handler for over 350 kr. Ingen vet hvor lenge den overgangsperioden med 350 kr-grensa for de som ikke er med i VOEC vil vare, men håper den varer en stund til. Utrolig dumt at cult beauty ikke er med i VOEC lenger. De var en av mine favorittbutikker. Synd The Hut Group kjøpte dem opp. Teit at ikke The Hut Group er VOEC-medlemmer, forresten, er jo mange som handler på lookfantastic. 

Anonymkode: f51a4...0c8

Kan bare si med grundig enig. Er irritert over hvor irriterende jeg finner at de ble oppkjøpt. For VOEC var jo grunnen til å velge Cult Beauty over Look Fantastic f.eks når VOEC startet. Feelunique er heldigvis med da, så da kjøper jeg der isteden når jeg ikke finner det i Norge. Og SpaceNK er også VOEC, og de har flere av tingene som er på CultBeauty som ikke er på Feelunique. Tok litt tid å få pakken derfra (litt over 2 uker tror jeg), men null problemer med sendingen og kjempegrei side å finne frem på, betale etc. Fikk prøvd en solkrem jeg hadde hatt lyst på lenge. Blir ikke siste gang.

Heldigvis begynner Lyko, Skincity og Bangerhead etc å få en del merker som jeg før måtte kjøpe utenlands, men man skulle tro at kjøpesterke nordmenn var av interesse for The Hut Group også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Scherbatsky skrev (9 timer siden):

Kan bare si med grundig enig. Er irritert over hvor irriterende jeg finner at de ble oppkjøpt. For VOEC var jo grunnen til å velge Cult Beauty over Look Fantastic f.eks når VOEC startet. Feelunique er heldigvis med da, så da kjøper jeg der isteden når jeg ikke finner det i Norge. Og SpaceNK er også VOEC, og de har flere av tingene som er på CultBeauty som ikke er på Feelunique. Tok litt tid å få pakken derfra (litt over 2 uker tror jeg), men null problemer med sendingen og kjempegrei side å finne frem på, betale etc. Fikk prøvd en solkrem jeg hadde hatt lyst på lenge. Blir ikke siste gang.

Heldigvis begynner Lyko, Skincity og Bangerhead etc å få en del merker som jeg før måtte kjøpe utenlands, men man skulle tro at kjøpesterke nordmenn var av interesse for The Hut Group også.

Er SpaceNK med i VOEC? 😍 Jeg har sett at de sender til Norge, men jeg finner dem ikke på lista over VOEC-medlemmer, så jeg har ikke turt å bestille noe fra dem. Men om du har testet, tror jeg jaggu jeg skal ta sjansen. :nigo:

Anonymkode: bbd3b...2be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Er SpaceNK med i VOEC? 😍 Jeg har sett at de sender til Norge, men jeg finner dem ikke på lista over VOEC-medlemmer, så jeg har ikke turt å bestille noe fra dem. Men om du har testet, tror jeg jaggu jeg skal ta sjansen. :nigo:

Anonymkode: bbd3b...2be

Å jeg bare regnet med at de var med der siden de tar for toll etc. Men de gjør det kanskje på eget initiativ da? Dette kommer opp når man går til siden.

Det gikk i alle fall fint for min del i mai, og var så deilig å sleppe å styre med det når pakken kommer hit.

 

image.thumb.png.87a4b8dd35779863f7f8127024d99b82.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv butikkene vet ikke forskjell på toll og moms, er det mulig? Rett og slett uprofesjonelt! 

Anonymkode: f51a4...0c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
AnonymBruker skrev (På 26.7.2022 den 15.08):

Nei, de er ikke med i VOEC-ordninger lenger, dessverre. (De betalte ikke tilbake toll, riktignok, de sørget for at kundene betalte norsk moms ved kjøp, sånn at man slapp å betale moms og avgifter når pakken kom til Norge.)

Synd, for de har veldig mye interessant. :( 

Anonymkode: bbd3b...2be

Dette er fra 07.01.2022 så du mener de meldte seg ut i løpet av 6 mnd etterpå? 

01F41032-48AC-4988-93EB-309F712B0ADA.jpeg

CDA2F356-9F33-4F18-9DBA-73ED1020E2A1.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.7.2022 den 11.02):

DET ER IKKE TOLL PÅ SMINKE, HUDPLEIE, HÅRPLEIE OSV! Sorry at jeg roper, men folk MÅ lære seg forskjell på toll og moms! Og de som sier "samma det", nei, det er ikke det samme. Det er svært få varer det er toll på. Men moms og gebyr må du betale om du handler for over 350 kr. Ingen vet hvor lenge den overgangsperioden med 350 kr-grensa for de som ikke er med i VOEC vil vare, men håper den varer en stund til. Utrolig dumt at cult beauty ikke er med i VOEC lenger. De var en av mine favorittbutikker. Synd The Hut Group kjøpte dem opp. Teit at ikke The Hut Group er VOEC-medlemmer, forresten, er jo mange som handler på lookfantastic. 

Anonymkode: f51a4...0c8

Jeg kan lite om toll, moms og gebyrer. Men jeg sendte denne meldingen og har funnet denne informasjonen. Heller ikke så god til å skrive Engelsk, men her sier de at det går fint? Dessuten sto det at CultBeauty var VOEC registrert på Skatteetaten 07.01.2022

94E07779-A711-4E7B-857A-7F55F94A1769.jpeg

 

 

Endret av BrookeDavis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

@BrookeDavis navnet ditt vises i screenshoten, så du vil kanskje fjerne bildet.

Anonymkode: dbcf1...429

Takk for tips! fjerner det etterhvert 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper de er/blir med der igjen. De kommer opp når jeg søker i det dokumentet jeg hadde lagret (https://www.skatteetaten.no/globalassets/bedrift-og-organisasjon/voec/registrerte-tilbydere---liste/voec-registrerte-tilbydere-07.01.2022.pdf), men ikke når jeg søker her, som står de er oppdatert nylig: https://www.skatteetaten.no/person/avgifter/kjop-fra-utlandet/nettbutikker-og-e-markedsplasser-som-er-registrert-i-voec-registeret/

Ser ut som de kan ha trukket seg ut når de ble kjøpt opp av The HUT Group, og at det bare var etter den datoen dokumentet jeg bookmarket ble oppdatert. Kjedelig i alle fall, for jeg kjenner selv at jeg unngår å handle plasser som ikke har VOEC og kan ikke tenke meg at jeg er så unik der.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
Scherbatsky skrev (På 28.7.2022 den 19.56):

Å jeg bare regnet med at de var med der siden de tar for toll etc. Men de gjør det kanskje på eget initiativ da? Dette kommer opp når man går til siden.

Det gikk i alle fall fint for min del i mai, og var så deilig å sleppe å styre med det når pakken kommer hit.

 

image.thumb.png.87a4b8dd35779863f7f8127024d99b82.png

@Scherbatsky har du noen nylige erfaringer med å handle fra SpaceNK? Jeg vurderer å kjøpe noen produkter derifra. SpaceNK er ikke oppgitt i VOEC-registeret, men når man handler fra SpaceNK går visstnok kjøpet gjennom Global-e (som er VOEC-registrert).  De skriver også på check-out siden at "The total amount you pay includes all applicable customs duties & taxes. We guarantee no additional charges on delivery". Virker jo veldig bra, men jeg har brent meg på det tidligere - så vil gjerne høre fra noen som har erfaring med å handle derifra :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 hours ago, Gunnhild5 said:

@Scherbatsky har du noen nylige erfaringer med å handle fra SpaceNK? Jeg vurderer å kjøpe noen produkter derifra. SpaceNK er ikke oppgitt i VOEC-registeret, men når man handler fra SpaceNK går visstnok kjøpet gjennom Global-e (som er VOEC-registrert).  De skriver også på check-out siden at "The total amount you pay includes all applicable customs duties & taxes. We guarantee no additional charges on delivery". Virker jo veldig bra, men jeg har brent meg på det tidligere - så vil gjerne høre fra noen som har erfaring med å handle derifra :) 

Hei!

Ja, jeg handlet der i oktober, og det gikk både skikkelig fort og lett som en plett for min del! :)  Alt i orden. De har en del der som jeg har brukt før men som ikke lenger selges i Norge, så er veldig glad for at de har den ordningen :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...