AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #61 Del Skrevet 30. juli 2022 Hen jeg bor med har ønske om å ikke få barn sent på året, fordi det er kjipt å ha bursdag sent på året. Hen er selv født sent på året. Men det stikker ikke så veldig dypt. Vi vet ikke hvor lang tid det tar, barnet kommer når det kommer. Jeg har tenkt litt på dette med barnehageplass. Men heldigvis bor vi på en plass hvor det vanligvis er ledig plass utover hovedopptaket, så er ikke så stresset over det Anonymkode: eb4cb...d13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #62 Del Skrevet 30. juli 2022 Barnehage har aldri vært et problem her (Bygd i NordNorge). Har juni, sept og desemberbarn -og desemberbarnet er både skoleflink, flink i idrett, sosial, osv...så skjønner ikke helt problemstillingen. Barn var velkommen i hvilken mnd som helst. Anonymkode: 7f856...348 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #63 Del Skrevet 30. juli 2022 Jeg blir bare lykkelig om vi får barn. Hvilken måned barnet fødes i, er samme for meg ❤️ Anonymkode: 7a7ea...f3e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #64 Del Skrevet 30. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 25.7.2022 den 19.27): Vi vil ikke ha barn i desember, januar eller februar pga logistikk med barnehage. Har ikke råd til å gå mange måneder ulønnet hvis vi ikke får barnehageplass før barnet er 18-20 mnd (august 2 år etter fødselsår - hovedopptak). Det samme gjelder forsåvidt november, fordi man kan risikere å gå over tiden å få desemberbarn. Hovedopptaket i august er eneste grunn til at vi må planlegge. Hadde man vært garantert plass når barnet feks er 1 år, hadde jeg ikke brydd meg om når barnet kom til verden. Og ja, vi hopper over prøving de mnd hvor vi risikerer de nevnte månedene. Anonymkode: 2de0a...448 AnonymBruker skrev (På 25.7.2022 den 21.04): Har et februar barn og skal ha en til feb 2023. Syns det er kjipt å måtte spare så mye penger for å gå ulønnet i 5 mnd fordi vi ikke får bhg plass før august 2024. Men, jeg er veldig glad for barnas skyld da de vil være blant de eldste i klassen til enhver tid. Spesielt glad for at de ikke er altfor små ved bhg start. Er selv januar barn og det hadde noen fordeler opp gjennom årene. Anonymkode: d641e...3eb Jeg skjønner ikke at man lever så på randen økonomisk. Man får jo 7500 i kontantstøtte, samtidig som man sparer ca 3500, dvs allerede der har man inn 11.000. Hvis man tjener 30.000 utbetalt så er det altså ca 20.000 som skal dekkes inn i måneden. Der antakelig 5000-10000 er avdrag på boliglån, og noe man kan søke om avdragsfrihet en kort periode. Da har man igjen 10-15000 å spare inn. Går den ene hjemme bør man lett kunne spare inn 2-3000 i matutgifter fordi man har tid til å lage mer mat fra bunnen som kan være rimeligere om man tenker smart. Ene bilen kan man kanskje selge/leie bort/ikke bruke. Dropper man byturer, middag ute osv i de få månedene har man fort spart inn noen tusen til. Anonymkode: e1e9d...e09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #65 Del Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (På 25.7.2022 den 20.59): Vil ikke ha barn i januar igjen, barnehage logistikken var vanskelig og dyr, tøft for parforholdet var det også. Vi ønsker barn i mars-mai. Anonymkode: 0accb...ab5 Tøft for parforholdet pga. barnehagelogistikken? Eller hva mener du? ☺️ Anonymkode: 5be60...aa4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #66 Del Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (På 27.7.2022 den 17.41): Er selv født tidlig på året og hata det, har derfor prøvd å få unger på vår/sommer/høst. Rent statistisk er det en kjempefordel å være født tidlig på året om man vil bli idrettsutøver på fulltid, men da må man gjerne ha noe i genene også, så det var liksom aldri en aktuell problemstilling for oss 😆 Har heller ikke vært bekymra for modenhet ved skolestart, de har alle vært overmodne ved skolestart akkurat som jeg og pappaen var. Om man vet at man selv slet med sånne ting ville jeg ikke satsa på desemberunge. Anonymkode: 6b50c...6ae Hva var det som gjorde at du hata å være født tidlig på året? ☺️ Anonymkode: 5be60...aa4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #67 Del Skrevet 2. august 2022 Vi har nettopp begynt å prøve og har egentlig ikke tenkt på dette. Har vel egentlig tenkt mest at det virket litt stress å dytte barnevogn i masse snø kort tid etter fødsel, men det er jo mest en praktisk bagatell. Men regnet litt på dette med kontantstøtte, vi skal nok klare oss på en inntekt noen måneder. Hvis vi blir gravide innen 5 forsøk får vi senest augustbaby, ellers får vi vel bare se. Hadde jo vært deilig å slippe å være høygravid midt på sommeren, men samtidig er det sikkert også slitsomt å ikke klare å kneppe jakka igjen eller få på seg brodder hvis man er høygravid midt på vinteren. Når det gjelder skolestart og modenhet er det jo så stor forskjell på barn. To venner av meg fikk barn med 1 ukes mellomrom, men de er foreløpig veldig forskjellig på modenhet. Man får bare prøve å støtte barnet best mulig, og være flinke til å følge opp. Anonymkode: 76e4d...a66 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skyblue7 Skrevet 3. august 2022 #68 Del Skrevet 3. august 2022 De barna jeg har er født i april og juni, det er fine mnd å ha bursdag på! Vil ha lengst mulig permisjon, så da passer det veldig bra å få «igjen» 5 uker ferie jeg kan bruke etter perm. Det fikk jeg med begge de 2 første. Da kunne begge være 14 og 16 mnd før de startet i barnehage. Jeg blir også veldig varm av meg, så greit å slippe å være høygravid på sommeren (heller på våren) ☺️ Viktig at det klaffer med barnehageåret, ulønnet perm blir vanskelig. Men nå har vi jo prøvd å bli gravide i 10 mnd, så nå kjenner jeg at jeg er mye mindre kresen på når eventuelt barn nr 3 blir født 😝 Vårbarn godene er bra, men ikke det viktigste! Håper litt på at det klaffet denne perioden, da kan nr 3 komme i April neste år. Krysser fingrene ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #69 Del Skrevet 3. august 2022 Vi tenkte ikke så mye over det. Får desemberbaby. Hadde jo vært greit å være garantert barnehageplass neste år, men ordner seg nok på et vis uansett, er ganske god barnehagedekning her i kommunen så er egentlig ikke redd for å ikke få plass. Anonymkode: 2fd48...4b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #70 Del Skrevet 3. august 2022 Det viktigste for meg er å ikke får barn i slutten av desember. Det kan ikke være noe kult å ha bursdag i romjula... Ellers ønsker jeg ikke å risikere at barna ender opp med bursdag samtidig, men jula er viktigst. Har ikke tenkt på barnehage. Sånt tenker jeg alltid ordner seg. Anonymkode: 87747...330 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #71 Del Skrevet 5. august 2022 Fikk førstemann i juli og har akkurat begynt å prøve på nummer to (forhåpentligvis termin mai/sommer neste år). Om vi ikke blir gravide med det første kommer vi til å ta en pause sånn at vi ikke får termin i desember/januar 😛 Anonymkode: d50eb...fbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #72 Del Skrevet 5. august 2022 Jeg ville ikke brydd meg etter å ha prøvd over 1 år, men nå ser det ut som at vi får et aprilbarn ☺️ Det tror jeg blir veldig fint! Slipper å gå høygravid på sommeren, også blir det ikke alt for sent på året. Anonymkode: 6c75b...118 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #73 Del Skrevet 6. august 2022 Jeg vil ha barn mai-juni. Det fordi det er varmere i været og det er ikke så mange måneder til barnehagestart med tanke på ulønnet permisjon. Men babyen kommer når den kommer. Eneste jeg ikke vil den skal komme er i juli/fellesferien. Knapt folk på jobb på sykehuset, alltid bursdag når folk er borte, aldri egen dag i barnehage/skole. Anonymkode: e93d7...3c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #74 Del Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg ville ikke brydd meg etter å ha prøvd over 1 år, men nå ser det ut som at vi får et aprilbarn ☺️ Det tror jeg blir veldig fint! Slipper å gå høygravid på sommeren, også blir det ikke alt for sent på året. Anonymkode: 6c75b...118 April er virkelig helt perfekt 👌 Fortsatt litt tidlig på året og det går mot lysere tider og påske. Fin tid Anonymkode: 80898...05f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå