Gå til innhold

Primolutt, ingen mens

Deseo

Anbefalte innlegg

Hei! 

Noen som har gått på primolutt og ikke fått blødning etter 2-3 dager som vanlig? 

Hva var årsaken isåfall? Er på dag 5 etter pilleslutt og ingen tegn til mens. 

(har tatt graviditetstest, men negativ) 

Takk for svar 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg fikk i dag, dag 4 etter slutt. Mener å ha lest om flere der den ikke kommer før dag 5-6 :/ det skal jo være nokså mekanisk å få mensen etter primolut, da kroppen signal om å få mensen er fall i progesteron. Kanskje har du litt tregere halveringstid og derfor tar det noen dager ekstra? Krysser fingrene for at det kommer straks :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (51 minutter siden):

Hei! Jeg fikk i dag, dag 4 etter slutt. Mener å ha lest om flere der den ikke kommer før dag 5-6 😕 det skal jo være nokså mekanisk å få mensen etter primolut, da kroppen signal om å få mensen er fall i progesteron. Kanskje har du litt tregere halveringstid og derfor tar det noen dager ekstra? Krysser fingrene for at det kommer straks 🙂

Takk for svar 😁

Har tatt primolutt x-antall ganger tidligere og det har alltid kommet etter 2 dager, men nå nada 😬 derfor skjønner jeg ikke noe 🙈 

Er du igang med nytt forsøk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deseo skrev (1 time siden):

Takk for svar 😁

Har tatt primolutt x-antall ganger tidligere og det har alltid kommet etter 2 dager, men nå nada 😬 derfor skjønner jeg ikke noe 🙈 

Er du igang med nytt forsøk? 

Ja :/ på godt og vondt. Det gir jo håp, men samtidig er det kort vei fra lykke til sorg. Skal du også igang?

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (2 timer siden):

Ja 😕 på godt og vondt. Det gir jo håp, men samtidig er det kort vei fra lykke til sorg. Skal du også igang?

Ja får krysse fingrene for at det dukker opp. Ringte til riksen bare for å dobbeltsjekke hva som skjer i tilfelle den ikke kommer. 

Starter opp med nytt fryseforsøk. Hadde uttak i februar /mars med søskenforsøk, men mistet igjen og endte med ny utskrapning så kanskje det har noe å si mtp blødning denne gang? 🤔😒

Har 5 blasto på frys så får se hva som skjer

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deseo skrev (22 minutter siden):

Ja får krysse fingrene for at det dukker opp. Ringte til riksen bare for å dobbeltsjekke hva som skjer i tilfelle den ikke kommer. 

Starter opp med nytt fryseforsøk. Hadde uttak i februar /mars med søskenforsøk, men mistet igjen og endte med ny utskrapning så kanskje det har noe å si mtp blødning denne gang? 🤔😒

Har 5 blasto på frys så får se hva som skjer

Så herlig med så god fangst i fryseren da, selv om jeg forstår veldig godt hvor vondt det er å miste. Mine mens har vært mer sparsommelig etter utskraping, hører om flere der den er forandret i flere sykluser etter. Som om man ikke har nok å stri med, liksom 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neutral90 skrev (1 time siden):

Så herlig med så god fangst i fryseren da, selv om jeg forstår veldig godt hvor vondt det er å miste. Mine mens har vært mer sparsommelig etter utskraping, hører om flere der den er forandret i flere sykluser etter. Som om man ikke har nok å stri med, liksom 😬

Ja det er ikke gøy hva enkelte må gjennom 😔

Jeg får ikke mensen pga pcos, eller veldig sjeldent (1-2 ganger i året) , så måtte ta primolutt hver gang før en oppstart. Merkelig nok fikk jeg mens 2-3 uker etter utskrapning nå sist, men da kunne jeg ikke starte et nytt forsøk pga sommerferie på riksen 😒 

Så da er det ekstra frustrerende at den ikke dukker opp nå 🙈

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...