AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #1 Del Skrevet 25. juli 2022 Vet ikke om dette er rett forum men prøver. Jeg var i en sjelesorg samtale med en pastor for et par dager siden. Han et omtrent på min alder. Jeg ønsket snakke om tro og min oppfatning av div mrnigheter. Ikke noe veldig alvorlig med andre ord. Det jeg erfarer i denne samtalen er at Pastoren låser blikket på meg. Han viker ikke, ikke engang når jeg ser bort, så er han der med en gang jeg kikker tilbake. Ved en anledning ble det stille og han så meg rett i øynene. For min del gikk det plutselig litt sport i det så jeg holdt blikket hans og vi satt i stillhet og så på hverandre. Han smilte forsiktig. Det var så intenst og jeg ble satt ut og litt usikker. Liker han meg ? Var det flørt i det blikket? Eller skal pastorer være så intense? Den ene gangen vi satt og bare så i øynene på hverandre, gikk det så lang tid at jeg til slutt utbrøt 'hva...? ", som I" hva er det? "el" hva skjer? ", da smilte han igjen og stilte meg du spørsmål rundt tema vi pratet om. Jeg har aldri opplevd noe så intenst, hverken hos psykolog, lege eller andre jeg har snakket med. Men en pastor liksom ? Skal sies at vi begge et single. Kan dette være tegn på at han er tiltrukket eller hva? Anonymkode: 45a0c...3ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #2 Del Skrevet 25. juli 2022 Han var hyggelig mot deg, slik han er mot alle som har lignende samtaler. Når han "stirret" på deg er det for å se etter reaksjoner, og hvordan du mottar budskapet han gir deg. Fatter ikke at du tenker på flørting i en sånn situasjon, men det er enkelte som tror oppmerksomhet fra leger, psykologer, politifolk osv. er tegn på romantisk interesse, selv om kontakten er av profesjonell art. Ta heller til deg selve budskapet og reflekter over hvordan det kan hjelpe deg, det var derfor du var til samtale. Anonymkode: 2e2d7...07a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #3 Del Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Han var hyggelig mot deg, slik han er mot alle som har lignende samtaler. Når han "stirret" på deg er det for å se etter reaksjoner, og hvordan du mottar budskapet han gir deg. Fatter ikke at du tenker på flørting i en sånn situasjon, men det er enkelte som tror oppmerksomhet fra leger, psykologer, politifolk osv. er tegn på romantisk interesse, selv om kontakten er av profesjonell art. Ta heller til deg selve budskapet og reflekter over hvordan det kan hjelpe deg, det var derfor du var til samtale. Anonymkode: 2e2d7...07a Jeg har vært innom en haug av behandlere, leger, prester osv i mitt liv. Aldri har jeg opplevd at noen låser blikket på meg på den måten. Aldri. Har ikke en eneste gang tidligere trodd at noen har likt meg, nettopp fordi de ikke har hatt slike blikk. Har heller ingen tendens til å innbille meg ting. Så ja det er jo en grunn til at jeg blir usikker på om dette var mer enn "hyggelig". Jeg syns ikke det var "Normal" oppførsel. Ts Anonymkode: 45a0c...3ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 25. juli 2022 #4 Del Skrevet 25. juli 2022 Det er litt trist at normen mellom mennesker er å ikke ha blikkontakt. Jeg hadde ikke tenkt så mye på dette, men tenkt at det var en interessant samtale med en som er vant med folk. opplevde du det som plagsomt da? eller at han manglet respekt? Var han nedlatende og frekk eller nyskjerrig på hva du gikk igjennom? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #5 Del Skrevet 25. juli 2022 lillevill skrev (19 minutter siden): Det er litt trist at normen mellom mennesker er å ikke ha blikkontakt. Jeg hadde ikke tenkt så mye på dette, men tenkt at det var en interessant samtale med en som er vant med folk. opplevde du det som plagsomt da? eller at han manglet respekt? Var han nedlatende og frekk eller nyskjerrig på hva du gikk igjennom? Nei veldig fin type, full av respekt. Har alltid hatt blikk kontakt i andre slike settinger men det er forskjell på blikk om du forstår. Dette var et blikk som ikke vek unna i det hele tatt. Han låste blikket på meg så lenge at det ble ubehagelig og jeg har kun opplevd det med dem jeg har flørtet med, vært i forhold med osv.... Det var så intenst at han holdt blikket mitt slik mens det var ingen som sa noe. Vi bare stirret i hverandres øyne i minst ti sekunder.... For meg ble det for voldsomt og intenst. Blikkkontakt jevnt over er viktig og fint, men jeg reagerte på han her. Anonymkode: 45a0c...3ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 25. juli 2022 #6 Del Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei veldig fin type, full av respekt. Har alltid hatt blikk kontakt i andre slike settinger men det er forskjell på blikk om du forstår. Dette var et blikk som ikke vek unna i det hele tatt. Han låste blikket på meg så lenge at det ble ubehagelig og jeg har kun opplevd det med dem jeg har flørtet med, vært i forhold med osv.... Det var så intenst at han holdt blikket mitt slik mens det var ingen som sa noe. Vi bare stirret i hverandres øyne i minst ti sekunder.... For meg ble det for voldsomt og intenst. Blikkkontakt jevnt over er viktig og fint, men jeg reagerte på han her. Anonymkode: 45a0c...3ca Har du noen gang vært hos psykolog da? det er jo litt samma. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 25. juli 2022 #7 Del Skrevet 25. juli 2022 Vanlige menn i 20 og 30 åra sitter kansje ikke å ser deg i øyenen og lurer på hvordan det er å være deg der og da? ( vet ikke hvor gammel du er ) men har ikke opplevd at de er så opptatt av øyekontakt og nære samtaler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #8 Del Skrevet 25. juli 2022 lillevill skrev (3 minutter siden): Har du noen gang vært hos psykolog da? det er jo litt samma. lillevill skrev (1 minutt siden): Vanlige menn i 20 og 30 åra sitter kansje ikke å ser deg i øyenen og lurer på hvordan det er å være deg der og da? ( vet ikke hvor gammel du er ) men har ikke opplevd at de er så opptatt av øyekontakt og nære samtaler Har vært hos psykolog. Aldri opplevd lignende. Alltid vært helt vanlig og avslappet øyekontakt. Han har slapp meg aldri med blikket sitt. Jeg er i midten av 30...han er noe eldre. Anonymkode: 45a0c...3ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 25. juli 2022 #9 Del Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har vært hos psykolog. Aldri opplevd lignende. Alltid vært helt vanlig og avslappet øyekontakt. Han har slapp meg aldri med blikket sitt. Jeg er i midten av 30...han er noe eldre. Anonymkode: 45a0c...3ca Jeg kan forstå at det var litt intenst da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #10 Del Skrevet 17. mars Jeg vet dette er en gammel trå! Men må bare skrive at jeg har samme erfaring. Jeg snakket med presten om følelser og at jeg synes det er vanskelig å uttrykke de og at jeg vil lære meg å kjenne de litt bedre, mens vi snakket om et annet tungt tema. Så opplever jeg at hun stirrer intenst på meg, og jeg er ganske sikker på at det er en teknikk de har for at de skal hjelpe oss med å koble oss inn i oss selv. Må si det funket veldig effektivt. Så, for å se etter reaksjoner antar jeg. Ganske sikker på at det bare er teknikk de bruker, jeg ble ikke så satt ut fordi jeg er ganske trygg på denne personen. Anonymkode: 79e1c...a7c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #11 Del Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg vet dette er en gammel trå! Men må bare skrive at jeg har samme erfaring. Jeg snakket med presten om følelser og at jeg synes det er vanskelig å uttrykke de og at jeg vil lære meg å kjenne de litt bedre, mens vi snakket om et annet tungt tema. Så opplever jeg at hun stirrer intenst på meg, og jeg er ganske sikker på at det er en teknikk de har for at de skal hjelpe oss med å koble oss inn i oss selv. Må si det funket veldig effektivt. Så, for å se etter reaksjoner antar jeg. Ganske sikker på at det bare er teknikk de bruker, jeg ble ikke så satt ut fordi jeg er ganske trygg på denne personen. Anonymkode: 79e1c...a7c Kva meiner du med "å koble oss inn i oss selv"? For min del så hadde det vore veldig rart å bli stirra i senk på den måten. Hadde nok blitt litt forvirra over det, rett og slett! Anonymkode: ced26...d7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #12 Del Skrevet 17. mars Jeg tolker stirring som intens øyekontakt. Koble oss inn i os selv. Altså at man blir bevisst på sine egne følelser. For som oftest er de bare der uten at vi legger merke til de. Men kobler vi oss på, så merker man følelsene lettere. For meg hjalp det veldig da presten fikk intenst øyekontakt med meg, fordi da følte jeg meg mer sett og hun ga utrykk for at hun er her med meg her og nå Anonymkode: 79e1c...a7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå