Gå til innhold

Hvordan unngå at ullundertøyet blir statisk?


Pimbila

Anbefalte innlegg

Jeg får helt frysninger når det knitrer i ullstilongsene og ulltrøyene til barna når jeg legger de sammen, eller drar de av dem. Dette gjelder selvfølgelig også på meg selv.

Har du noen gode råd å komme med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker du Milo? Hvis ikke kan det anbefales, det er jo beregnet på ull.

Hvis det ikke er ren ull, bruk tøymykner, det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørker det selvfølgelig ikke i tørketrommel :ler:

Trodde ikke tøymykner kunne brukes sammen med ull, men det kan det altså? Får prøve det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, skal ikke bruke skyllemiddel til ull. Ull inneholder lanolin, som selv sørger for ¨smøring¨ av fibrene.

Siden du bruker milo skal det jo egentlig ikke være ¨sprakete¨, så mitt tips må da være å skru ned sentrifugehastigheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en teori om at det blir slik under tørkingen. Kan det ha noe å si?

Jeg tørker klærne i stua (liten leilighet :frustrert: ) og der er det oppvarming med ovn eller peis. Kanskje det er lufta som gjør klærne statisk? Bare en tanke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt det med tørk jeg og tenkte på, derfor jeg sa det med hastigheten. Og den mekaniske bevegelsen liksom.

Kan jo også være det har noe med luften i hjemmet ditt å gjøre? Forøvrig får jeg ikke ¨sprakende¨ ulltøy, men derimot ¨sprakende¨ fleecepledd, som sånn helt utenom er særdeles morsomme å riste på i mørket, da blir det masse blå/grønne lys ;) I alle fulle fall, jeg tørker også tøyet mitt i stua, med vedovn som varmekilde, og merker som sagt ikke noe på ulltøyet. Ikke har jeg hatt milo på en stund heller, så det har gått i vanlig såpepulver, merker ikke noe der heller.

Kan jo være at dere er av det ¨elektriske slaget¨ da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...