Gå til innhold

Dere andre med Altibox, savner dere TV2?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Blizz1 skrev (14 timer siden):

Ja. Netflix er også endel dyrere enn de andre strømmetjenestene og er også fritt fall når det gjelder abonnenter.

Er de? Viaplay koster 139,- pr. måned, samme som TV2 Play. Og midt mellom de to Netflix-prisene (jeg betaler 109,- for øvrig). 

Discovery+ koster 129,- om man vil ha muligheten til å se kanalene live. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jøss, jeg har ikke engang tenkt over det engang - før jeg leste innlegget😅

Så svaret for vår husstand er nei. 😂

Endret av MammaMums
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-jk- skrev (17 minutter siden):

Er de? Viaplay koster 139,- pr. måned, samme som TV2 Play. Og midt mellom de to Netflix-prisene (jeg betaler 109,- for øvrig). 

Discovery+ koster 129,- om man vil ha muligheten til å se kanalene live. 

Betaler fremdeles 69 for discovery, 69 for disney og 39 for hbo max. Mulig prisene har steget for nye kunder.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-jk- skrev (På 19.8.2022 den 19.09):

TV2 Play hadde ca. 780.000 abonnenter ved utgangen av 2021. 

Fordi de har presset seg inn som obligatorisk i kanalpakkene til de andre kabel-tv leverandørene.

Hovedpoenget mitt hoppet du likevel over:

Om TV2 play virkelig er fremtiden - hvorfor er det nødvendig for dem å påtvinge kunder produkter sitt…?

Alle disse konfliktene med div. kabel-tv leverandører har kommet fordi TV2 krever at TV2 play må bli obligatorisk del av kundenes kanalpakker.

Takk og pris for altibox som har stått imot, og bli pådyttet fordyrende krav som de fleste kundene deres faktisk ikke ønsker.

Har ikke savnet tv2 et sekund. Det bør de kanskje ta inn over seg.

Anonymkode: 59391...b8c

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blizz1 skrev (6 minutter siden):

Betaler fremdeles 69 for discovery, 69 for disney og 39 for hbo max. Mulig prisene har steget for nye kunder.

Ja, det er vel priser for nye kunder som er relevant å diskutere. HBO Max koster 89,- pr. måned nå men man kan spare en del ved å betale for et helt år i slengen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fordi de har presset seg inn som obligatorisk i kanalpakkene til de andre kabel-tv leverandørene.

Hovedpoenget mitt hoppet du likevel over:

Om TV2 play virkelig er fremtiden - hvorfor er det nødvendig for dem å påtvinge kunder produkter sitt…?

Alle disse konfliktene med div. kabel-tv leverandører har kommet fordi TV2 krever at TV2 play må bli obligatorisk del av kundenes kanalpakker.

Anonymkode: 59391...b8c

TV2 gjør nok dette fordi de skjønner at strømming er fremtiden og at de vil ha kundene over på den plattformen. Om kanalpakkeleverandøren ikke er interessert i å tilby TV2 Play som standard ønsker nok TV2 at kundene heller abonnerer på det selv. Siden lineær-TV er døende er også TV-reklame døende, og da må de få inntekter på annet vis. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TV2 er nok tilbake for Altibox kunder innen Skal vi Danse går på luften på lørdag. 

Koster altfor mye å tape alle sms-stemmene de sanker inn hver sesong. 

Anonymkode: f0217...5f0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

TV2 er nok tilbake for Altibox kunder innen Skal vi Danse går på luften på lørdag. 

Jeg tenker også at de sikkert kommer til en enighet ganske snart. Og da håper jeg det er TV2 som gir seg framfor Altibox. 

Altibox kan tape kunder nå som folk er ferdig med ferie og er tilbake i hverdagen igjen, og TV2 kommer til å tape endel på disse programmene som f.eks Skal vi danse. 

Anonymkode: 4574d...e49

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.8.2022 den 10.15):

I tillegg begynner en ny sesong av Farmen på tirsdag 6. september. Det vil overraske meg dersom det ikke kommer en løsning snart, slik at TV2 kan gå inn i høstsesongen med flest mulig seere til disse programmene. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke savnet det hittil, men tror kanskje jeg vil savne bittelitt når høstsesongen begynner... først og fremst pga. Farmen. Eller, egentlig kun pga av Farmen, kommer ikke på noe annet som er verdt å se. 
Jeg håper for øvrig Altibox står på sitt og ikke lar seg presse, slik Get og Telenor gjorde. TV2 er grådige og jeg er helt enig med Altibox at forbrukerne selv skal få bestemme om de ønsker å bruke penger på spesialkanaler som fotball og slikt. 
Av den grunn så har jeg da heller ikke tenkt å kjøpe TV2 Play, for da får de det jo bare som de vil. Hvis ingen av Altibox-kundene hadde kjøpt Play, men rett og slett boikottet TV2 så ville de nok vært lettere å forhandle med, tenker jeg. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angelheart2 skrev (3 timer siden):

Hvis ingen av Altibox-kundene hadde kjøpt Play, men rett og slett boikottet TV2 så ville de nok vært lettere å forhandle med, tenker jeg. 

Det er jeg enig med deg i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.8.2022 den 22.58):

Det hender jeg savner TV2, men mye mindre enn jeg trodde. Så sjeldent på kanalen, ble mest brukt som bakgrunnsstøy. Så på Kompani Lauritzen, Huskestue, Grey's anatomy og The good doctor. De to siste ser jeg på Disney+ og Netflix. 

Vi vurderte å si opp tv-abonnementet hos Altibox, men det var ikke noe å spare på å bare ha internett fra Altibox og bruke strømmetjenester- da måtte vi betalt mer for lavere hastighet på internett + strømmetjenester i vårt tilfelle. :vetikke:

Anonymkode: f7579...7ca

Samme her. Irriterende! Vi ser nesten aldri på noen av TV-kanalene, det eneste er egentlig CNN.

Anonymkode: 165de...f76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner God morgen Norge, men har tv2 play så overlever 😊

Anonymkode: 6d61a...b80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...