Gå til innhold

Spinat i salat - noen timer før?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal på venninnekveld senere i dag og vi ble enige om at vi alle lager en liten rett hver som vi tar med oss.

Jeg har tenkt å lage en salat som skal inneholde blant annet spinat. Jeg har tenkt å ha den i rå.

I følge oppskriften er det bare en fordel om salaten står noen timer i kjøleskapet slik at smakene blandes og "modnes". Men har det noe å si om spinaten også er oppi de timene eller bør den inkluderes til slutt? 

Anonymkode: ff743...84b

Videoannonse
Annonse
Gjest Ramona1970
Skrevet

Spinat kan ha en tendens til å få små "knekk" slik at den begynner å se "saggy" ut etter man blander den med andre ingredienser. Men har ikke nok erfaring med å la den stå til å si at det alltid skjer...har i alle fall opplevd det når den har stått til neste dag, vet ikke hvordan det blir etter få timer.

Skrevet

I likhet med andre salattyper bør du vente med å tilsette dem til rett før servering, og særlig hvis du har blandet dressing rett i salaten. Både spinat og salat har en tendens til å både falle sammen (og dermed se litt ulekker ut) og miste sprøheten om den blir stående litt, så vent til den skal serveres. :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips. Da har jeg laget salaten og dressingen, blandet dem og satt skålen i kjøleskap til vi reiser. Spinat og topping tar jeg med meg og ordner på stedet. :)

TS

Anonymkode: ff743...84b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...