smilepia Skrevet 21. november 2005 #21 Skrevet 21. november 2005 Jeg er akkurat ferdig med å lese bok nummer 4 (i natt!), er filmen like bra som boka? Jeg var ikke ubetinget begeistret for de første filmene, syntes de ble for barnslige. Av bøkene liker jeg best de to siste. ← Min personlige mening er at ingen av filmene er like bra som bøkene - til det må de kutte ut for mye for å lage "brukende film" (etter de kriteriene filmmakere har) Film 4 er bra, men de har kuttet enormt mye fra første del av boken vekk, som jeg gjerne skulle sett på lerretet. Noen endringer de har gjort fra boken er ok (som at Dobby er vekk), mens andre synes jeg var unødvendige (F.eks endring i den føste utfordringen så jeg ikke egentlig poenget med, bortsett fra at de fikk da leke seg litt visuellt) Sluttdelen (fra avslutningen av siste utfordring og ut) syntes jeg var kjempebra visualisert fra boken, og absolutt gripende framstillt. Både det skummle og det triste. Tårene trillet hos meg... Ellers er det mye humor med, jeg lo godt flere ganger. Og vil absolutt ikke si det er en barnslig film...
Gjest Fruktfat Skrevet 21. november 2005 #22 Skrevet 21. november 2005 Jeg hadde sinnsykt høye forventinger til denne filmen så trodde jo den skulle være helt utrolig fantastisk...men den er jo helt grei. Bra Viktor Krumm....mmm ← helt enig. jeg hadde nok for høye forventninger, for den var helt ok... sambo synes dette var den dårligste filmen hittil. hadde nok med forventninger å gjøre det også
Gjest porselen Skrevet 21. november 2005 #23 Skrevet 21. november 2005 ...og konkludert med at den skal IKKE søster på syv se med det første!!! ← Til min 8-årige datters skuffelse har mor bestemt at dette ikke er noe for henne. Men når den kommer på dvd så kan hun få se, da kan vi bestemme lydstyrken selv, og hun kan sitte tett inntil meg og vi kan stoppe filmen og spole når det blir for skummelt.
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2005 #24 Skrevet 21. november 2005 Er det bare meg som synes at det (nesten) var uutholdelig prof. Humlesnurrs æxtriimli bræiæ æmmericæn æksænt? Synes han klarte veldig bra i den forrige, da var engelsken hans nesten helt bra, men nå var engelsken heller nesten helt borte. Og så synes jeg at slutten var for kjapp, det gikk så fort! Bår utgangspunktet for avlstningen er så bra, så må være en av de dårligste avrundningene/avslutningene jeg har sett. Ellers synes jeg at den var veldig bra!
tommeline Skrevet 27. november 2005 #25 Skrevet 27. november 2005 Som vanlig er jeg veldig begeistret for nok en Harry Potterfilm. Men er enig med dem her som mener at det er mye fra boken som er klippet bort. Det må vel bli slik når det skal lages en film av en bok på 600 (?) sider, der det er mye action. Men det gjør at man mister noen poenger. Og at det ikke er så lett å se sammnehengen med alt når man ikke har lest boken.
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2005 #26 Skrevet 27. november 2005 Er det bare meg som synes at det (nesten) var uutholdelig prof. Humlesnurrs æxtriimli bræiæ æmmericæn æksænt? Synes han klarte veldig bra i den forrige, da var engelsken hans nesten helt bra, men nå var engelsken heller nesten helt borte. Og så synes jeg at slutten var for kjapp, det gikk så fort! Bår utgangspunktet for avlstningen er så bra, så må være en av de dårligste avrundningene/avslutningene jeg har sett. Ellers synes jeg at den var veldig bra! ← Jeg syntes slutten på den forrige "var verre" - men denne var ikke bra den heller. Jeg har ikke lest bøkene - men når det er så mye film, man sitter jo der et par timer liksom, så synes jeg at det slutter for brått. Jeg skjønte ikke en dritt forrige gang, jeg satt og sa "hæ?", så søster måtte forklare greia. Han fyren var jo plutselig snill på to sekunder - håper boken forklarer dette bedre...
Linselus Skrevet 27. november 2005 #27 Skrevet 27. november 2005 Han fyren var jo plutselig snill på to sekunder - håper boken forklarer dette bedre... ← Hvilken fyr? Jeg syns filmen var bra, men nå er det noen år siden jeg leste boken, og det kan jo hende det hjelper i forhold til at jeg ikke savnet så masse av den. Syns forøvrig at alle de unge skuespillerne har vokst enormt siden dette startet, og at de i det heletatt er veldig flinke, og sånn sett bidrar til filmer som blir mer severdige
Arkana Skrevet 27. november 2005 #28 Skrevet 27. november 2005 Jeg synes den var skuffende, helt klart den dårligste av de som er laget så langt. Den var altfor lang og kjedelig, pompøs og overdrevet.
smilepia Skrevet 27. november 2005 #29 Skrevet 27. november 2005 Han fyren var jo plutselig snill på to sekunder - håper boken forklarer dette bedre... ← Hvilken fyr? ← Jeg tror hun mente Sirius Black. At han ble snill litt "brått" i filmen. Jeg syntes ikke det, men har jo lest bøkene så da visste jeg jo at han var snill hele tiden.
Gjest Lille Solstråle Skrevet 30. november 2005 #30 Skrevet 30. november 2005 Jeg reagerte også veldig på Dumbledores amerikanske aksent. Hæærrrry Paadder, liksom. Han var ikke så "Dumbledore" som han skal være. Ble også faktisk litt skuffet over Dobby-Winky-forsvinningen, og syntes det var tåpelig at Fleur ikke var halvt veela i filmen. Mange små detaljer som irriterte meg. Men, selvfølgelig, det skal jo mye til å lage film av en så lang bok!
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2005 #31 Skrevet 30. november 2005 Jeg blander jo Slur og Sirius Black også da I denn filmen, da han fikk brev via den uglen, sa trodde jeg det var han professoren
liv Skrevet 30. november 2005 #32 Skrevet 30. november 2005 Hvem var sirius black igjen? Var det han som var fadderen til Harry?
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2005 #33 Skrevet 30. november 2005 Hvem var sirius black igjen? Var det han som var fadderen til Harry? ← Ja, han som døde i den forrige - men han gjenoppstår litt i denne, i peisen...
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2005 #34 Skrevet 30. november 2005 ja jeg ble veldig "overraska" over at dumbledore ropte "hæri paadr?" og ikke "hærri påttah".... jeg visste ikke han var amerikansk. det er jo så lett å fake britisk aksent....
smilepia Skrevet 1. desember 2005 #35 Skrevet 1. desember 2005 Ja, han som døde i den forrige - men han gjenoppstår litt i denne, i peisen... ← Sirius Black har da ikke dødd i film 3!!! Helt vesentlig akkurat dette. Det var _ingen_ som døde i bok/film 3. Han skulle bli dømt til "døden" (eller egentlig til å bli kysset av Dementorene, som gjør han sjel-løs) , men ble befridd av Harry og Hermione. Han rømmte da dommen på hippogriffen "Buckbeak". Men ellers stemmer det du sa. Han som er fadder til Harry og som snakker med Harry igjennom peisen i film/bok 4.
smilepia Skrevet 1. desember 2005 #36 Skrevet 1. desember 2005 ja jeg ble veldig "overraska" over at dumbledore ropte "hæri paadr?" og ikke "hærri påttah".... jeg visste ikke han var amerikansk. det er jo så lett å fake britisk aksent.... ← En ting var den forferdelige aksenten, men i tillegg så var han både brå og uvennlig i filmen. Langt fra den noe mer bestefarkoselige (om enn streng og av og til bekymret) Dumbledore fra boken... Akkurat det var veldig skuffende.
Gjest Gjesta Skrevet 1. desember 2005 #37 Skrevet 1. desember 2005 Har ikke sett den, men er redd jeg kan bli hektet. En film som viser en annen verden enn den vi lever i nå, kommer sikkert til å falle i smak hos meg
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2005 #38 Skrevet 1. desember 2005 Sirius Black har da ikke dødd i film 3!!! Helt vesentlig akkurat dette. Det var _ingen_ som døde i bok/film 3. Han skulle bli dømt til "døden" (eller egentlig til å bli kysset av Dementorene, som gjør han sjel-løs) , men ble befridd av Harry og Hermione. Han rømmte da dommen på hippogriffen "Buckbeak". Men ellers stemmer det du sa. Han som er fadder til Harry og som snakker med Harry igjennom peisen i film/bok 4. ← Jøss... Hva jeg ikke vet
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2005 #39 Skrevet 1. desember 2005 Michael Gambon, som spiller Dumbledore i filmen, er irsk. Og altså ikke amerikansk. Selv om Gambon har spillt i en del amerikanske filmer, så tror jeg det er hans irske aksent dere hører. http://imdb.com/name/nm0002091/
evil eve Skrevet 2. desember 2005 #40 Skrevet 2. desember 2005 Syns også Dumbledore var "slem" og brysk i denne filmen.... Er nesten så ejg gleder meg til 6 filmen hvor han dør om ikke de bytter ut Dumbledore, med f.eks "Gandalf" Da slipper jeg å irritere meg over at han ikke er "snill" og koselig, bekymra..... Var så mye i filmen som var forandra i forhold til boka at jeg blei skikkelig skuffa, og syns dette var en skikkelig dårlig film.... Men det syns jeg o forrige også, men bare MÅ jo se de allikevel...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå